Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/87514
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Peculiarities of Formation of the Region's Logistics Infrastructure on the Basis of Eco-Innovations Within the Framework of Stakeholders' Partnership in the Enterprise-Region-State System |
Other Titles |
Особливості формування логістичної інфраструктури регіону на основі екоінновацій в рамках партнерства стейкхолдерів в системі "підприємство-регіон-держава" |
Authors |
Jianming, Mu
Honcharenko, Oleksii Serhiiovych Chortok, Yuliia Volodymyrivna Yaremenko, A.H. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-5263-0555 |
Keywords |
кроссекторне партнерство логістична інфраструктура регіон стейкхолдери cross-sector partnership logistics infrastructure region stakeholders |
Type | Article |
Date of Issue | 2021 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/87514 |
Publisher | Sumy State University |
License | In Copyright |
Citation | Jianming Mu, Goncharenko O. S., Chortok Yu. V., Yaremenko A. H. Peculiarities of Formation of the Region's Logistics Infrastructure on the Basis of Eco-Innovations Within the Framework of Stakeholders' Partnership in the Enterprise-Region-State System // Mechanism of Economic Regulation. 2021. № 4. P. 22-29. DOI: https://doi.org/10.21272/mer.2021.94.03 |
Abstract |
Реалізація євроінтеграційних прагнень України в усіх сферах суспільного розвитку підвищує
вимоги до регіональної політики та розширює критерії її ефективності. Важливим при цьому є
вибір ефективних методів і підходів до управління, використання яких забезпечить
конкурентоспроможність та сталий розвиток регіону.
За таких умов завданням регіональних органів влади є ініціювання формування якісно нових
інституційних основ нової моделі розвитку регіону, де гармонійно поєднуються економічні,
соціальні та екологічні чинники, яка реалізовуватиметься при активній взаємодії з іншими
суб’єктами господарювання.
Багаторічний досвід розвитку міжсекторного партнерства (моделі партнерства держави
(влади), бізнесу та громади) у країнах Європи доводить, що таке партнерство сприяє постійному
та налагодженому діалогу у суспільстві. А тому в умовах проведення реформи в Україні
актуальним стає питання розробки і дотримання правил і принципів партнерства,
конструктивного співробітництва стейкхолдерів, тобто створення моделі, що сприятиме підвищенню соціо-еколого-економічної відповідальності усіх учасників при реалізації заходів,
спрямованих на забезпечення сталого розвитку регіону.
Врахування інтересів усіх стейкхолдерів стає особливо актуальним при розбудові логістичної
інфраструктури, функціонування якої впливає як на соціально-економічний розвиток регіону, так
і на стан навколишнього природного середовища. Головню метою дослідження стало
дослідження проблем формування логістичної інфраструктури регіону, які обумовлюють
необхідність відповідального ставлення бізнесу та влади до суспільства та навколишнього
середовища. Для цього було проаналізовано зарубіжні та українські публікації, що стосуються
формування регіональної логістичної інфраструктури та твердженнях про соціальну та екологічну
відповідальність зацікавлених сторін. У дослідженні запропоновано основні принципи
планування логістичної інфраструктури на основі міжгалузевого партнерства зацікавлених
сторін, що, на думку авторів, сприяло б сталому розвитку регіону та підвищило рівень та
ефективність регіональної логістики. Implementation of Ukraine's European integration in all spheres of development increases the requirements for regional policy and expands the criteria for its effectiveness. It is important to choose effective methods and approaches to management, the use of which will ensure the competitiveness and sustainable development of the region. Under such conditions, the task of regional authorities is to initiate the formation of qualitatively new institutional foundations for a new regional development model, which harmoniously combines economic, social and environmental factors, which will be implemented in active cooperation with other businesses. Many years of experience in the development of cross-sector partnerships in European countries show that such a partnership contributes to a constant and well-established dialogue in society. Therefore, in the context of Ukraine, the issue of developing and adhering to the rules and principles of partnership, constructive cooperation of stakeholders and creating a model that will increase socio-environmental and economic responsibility of all participants in implementing measures to ensure sustainable development of the region. Taking into account the interests of all stakeholders becomes especially important in the logistics infrastructure development; its functioning affects both the socio-economic development of the region and the state of the environment. The main purpose of the investigation was to study the problems of forming the regional logistics infrastructure, which necessitates a responsible attitude of business and government to society and the environment. Foreign and Ukrainian publications on the formation of regional logistics infrastructure and allegations of social and environmental responsibility of stakeholders were analyzed. The study proposes the basic principles of logistics infrastructure planning based on cross-sector stakeholder partnership, which, according to the authors, would contribute to sustainable development of the region and increase the level and efficiency of regional logistics. |
Appears in Collections: |
Механізм регулювання економіки (Mechanism of Economic Regulation) |
Views
Austria
1
Belgium
1
Brazil
1
China
1
Czechia
1
Finland
83
Germany
975632063
Greece
541
Hungary
270
Ireland
70815
Lithuania
1
Malaysia
1
Singapore
-1267917857
South Korea
1
Turkey
1
Ukraine
608129223
United Kingdom
2762620
United States
1759131581
Unknown Country
2077809893
Vietnam
543
Downloads
Canada
1
China
1
Czechia
1
Germany
-1732739068
Hong Kong SAR China
1
Hungary
1
Lithuania
1
Ukraine
1
United Kingdom
1
United States
1759131585
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Jianming_mer_4_2021.pdf | 429.93 kB | Adobe PDF | 26392526 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.