Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/87515
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Modern Marketing Strategies for Development of the Company's Green Competitiveness |
Other Titles |
Сучасні маркетингові стратегії розвитку зеленої конкурентоспроможності |
Authors |
Chygryn, Olena Yuriivna
Olefirenko, Oleh Mykhailovych Herasymenko, M.Y. Shevchenko, K.V. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-4007-3728 http://orcid.org/0000-0002-6214-4590 |
Keywords |
маркетингові стратегії омніканальний маркетинг цифровий маркетинг зелена конкурентоспроможність marketing strategies omnichannel marketing digital marketing green competitiveness |
Type | Article |
Date of Issue | 2021 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/87515 |
Publisher | Sumy State University |
License | In Copyright |
Citation | Chygryn, O. Y., Olefirenko, O. M., Herasymenko, M. Y., Shevchenko, K. V. Modern Marketing Strategies for Development of the Company's Green Competitiveness // Mechanism of Economic Regulation. 2021. № 4. P. 30-38. DOI: https://doi.org/10.21272/mer.2021.94.04 |
Abstract |
Глобалізація економічного розвитку, розширення процесів цифровізації, трансформація
маркетингових каналів просування товарів та послуг, а також особливостей діяльності
підприємств набуває нової актуальності. В цьому ракурсі цифрові омніканальні стратегії потенційно можуть забезпечувати зростання традиційних економічних показників та
забезпечення конкурентоспроможності суб’єктів господарювання. В статті розглянуто теоретичне
підґрунтя впровадження омніканальних стратегій для розвитку зеленої конкурентоспроможності
підприємств. Авторами узагальнено існуючий науковий та прикладний досвід реалізації
омніканальних стратегій. За допомогою інструментарію Google Trends проведено трендовий
аналіз, який окреслив науковий інтерес та зацікавленість з боку бізнес спільнот та академічної
сфери. Результати трендового аналізу засвідчили поступове зростання інтересу до проблематики
пошуку та імплементації оптимальних шляхів комунікації в маркетингу для розвитку зеленої
конкурентоспроможності. З точки зору зацікавленості, країнами лідерами є Германія, Франція,
Канада, США. У роботі додатково до існуючих запропоновано критерії, які відображають ступінь
уніфікації каналів маркетингової комунікації для формування зеленої конкурентоспроможності
підприємств: диференціація каналів комунікації; відсутність втрат зацікавлених сторін при зміні
каналу зв'язку; врахування досвіду стейкхолдерів на кожній ітерації спілкування з ним;
конвергенція традиційного та цифрового каналів розвитку зеленої конкурентоспроможності
підприємств; використання ідентичності бренду при спілкуванні із зацікавленими сторонами;
персоналізація зацікавлених сторін. Отримані результати аналізу та їх графічна інтерпретація є
актуальними та формують основу для кращого розуміння проблематики омніканального підходу
та пошуку перспективних шляхів його імплементації при формуванні зеленої
конкурентоспроможності підприємств. The globalization of economic development, the expansion of digitalization processes, the transformation of marketing channels for the promotion of goods and services, as well as the peculiarities of enterprises is gaining new relevance. From this perspective, digital omnichannel strategies can potentially drive the growth of traditional economic performance and ensure the competitiveness of businesses. The article considers the theoretical basis for the implementation of omnichannel strategies for the development of the green competitiveness of enterprises. The authors summarized the existing scientific and applied experience in the implementation of omnichannel strategies. With the help of the Google Trends toolkit, a trend analysis was conducted, which outlined the scientific interest and interest of the business community. The results of trend analysis showed a gradual increase in interest in the search for and implementation of optimal ways of communication in marketing for the development of green competitiveness. In terms of interest, the leading countries are Germany, France, Canada and the United States. In addition to the existing ones, the following criteria are proposed, which reflect the degree of unification of marketing communication channels for the formation of green competitiveness of enterprises: differentiation of communication channels; absence of stakeholders losses when changing the communication channel; taking into account the experience of stakeholders in each iteration of communication with him; convergence of traditional and digital channels of development of green competitiveness of enterprises; use of brand identity in communication with stakeholders; personalization of stakeholders. The obtained results of the analysis and their graphical interpretation are relevant and form the basis for a better understanding of the problems of the omnichannel approach and search for promising ways to implement it in the formation of green competitiveness of enterprises. |
Appears in Collections: |
Механізм регулювання економіки (Mechanism of Economic Regulation) |
Views
Australia
-804216636
Bangladesh
228434
Belgium
1
Canada
1
China
153
Estonia
1
Finland
146
Germany
1
Greece
454
India
1
Ireland
2660681
Kenya
1
Lithuania
1
Pakistan
4599082
Philippines
1
Romania
1
Sri Lanka
266366977
Ukraine
-1724791128
United Kingdom
52694965
United States
-804216637
Unknown Country
-500133465
Vietnam
-804216638
Downloads
Bangladesh
1
Canada
-1724791127
China
747874332
Hungary
1
India
-804216639
Indonesia
1
Ireland
747874330
Lithuania
1
Philippines
747874331
Saudi Arabia
1
South Africa
-362776531
Thailand
1
Ukraine
747874332
United Kingdom
1
United States
-1952364940
Unknown Country
-500133464
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Chygryn_mer_4_2021.pdf | 497.08 kB | Adobe PDF | 1942181928 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.