Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/87526
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Classification of Virtualization Processes of Socio-Economic Systems |
Other Titles |
Класифікація процесів віртуалізації соціально-економічних систем |
Authors |
Honcharenko, Oleksii Serhiiovych
Myslovska, M.S. Zolochevskyi, V.V. |
ORCID | |
Keywords |
доповнена реальність цифрова ера метавсесвіт віртуальна реальність візуалізація віртуалізація augmented reality digital age metaverse virtual reality visualization virtualization |
Type | Article |
Date of Issue | 2021 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/87526 |
Publisher | Sumy State University |
License | In Copyright |
Citation | Goncharenko, O. S., Myslovska, M. S., Zolochevskyi, V. V. Classification of Virtualization Processes of Socio-Economic Systems // Mechanism of Economic Regulation. 2021. № 4. P. 94-104. DOI: https://doi.org/10.21272/mer.2021.94.11 |
Abstract |
Актуальність роботи аргументована пришвидшенням темпу діджиталізації у зв’язку з
пандемією COVID-19, адаптацією суспільства до умов дистанційного способу життя. В час
віртуальних зустрічей та конференцій, дистанційної освіти, онлайн бізнесу напрямок VR
технологій отримав швидкий розвиток. Роль VR у візуалізації комерційної та творчої галузі
розвитку стрімко зростає, провідні гіганти частіше використовують технологію віртуальної
реальності за для привертання уваги до свого продукту. У статті досліджено та класифіковано
структуру VR технологій у сучасному світі, зокрема проаналізовано вплив на розвиток культури,
процес навчання та охорони здоров’я, завдяки створенню нового апаратного та програмного
забезпечення в напрямку досліджуваної теми. Описано інноваційні підходи до діагностики та лікування певних хвороб людини, процесу навчання та відточування навичок лікарями за
допомогою новітнього обладнання с технологіями доповненої реальності. Проаналізовано та
систематизовано класифікаційні ознаки використання технологій VR за сферою використання,
джерелом виникнення, способами використання у бізнесі та за ефектами, які отримуються.
Продемонстровано розвиток віртуалізації у сфері бізнесу за останні роки, досліджено впив
використання VR технологій на збільшення прибутку компаній. Завдяки VR у візуалізації
комерційної стратегії бренду одягу, вдалося покращити число замовлень, змінивши концепцію
показу мод, а саме прибравши моделей для одягу, що дало змогу концентруватися лише на товарі.
Приведено розрахунок фінансових витрат при використанні VR для бізнесу у порівняні зі
звичайними способами маркетингу, досліджено впив інноваційних технологій візуалізації на
збільшення прибутку компаній. Описано вплив технології на економічний, технологічний та
соціальний напрямок в сферах бізнесу, розваг, охорони здоров’я, мистецтва, освіти та військовопромислового комплексу. The urgency of the work is justified by the acceleration of digitalization in connection with the COVID-19 pandemic, the adaptation of society to the conditions of remote living. During virtual meetings and conferences, distance education, online business, the direction of VR technology has developed rapidly. The role of VR in the visualization of commercial and creative development is growing rapidly, leading giants are more likely to use virtual reality technology to attract attention to their product The article examines and classifies the structure of VR technologies in the modern world, in particular, analyzes the impact on cultural development, learning and health, through the creation of new hardware and software in the direction of the research topic. Innovative approaches to the diagnosis and treatment of certain human diseases, the process of training and honing skills by doctors using the latest equipment with augmented reality technologies are described. The classification features of the use of VR technologies by field of use, source, methods of use in business and the effects obtained are analyzed and systematized. The development of virtualization in the field of business in recent years has been demonstrated, and the use of VR technologies to increase company profits has been studied. Thanks to VR in visualizing the commercial strategy of the clothing brand, it was possible to improve the number of orders by changing the concept of fashion shows, namely by removing models for clothing, which allowed us to focus only on the product. The calculation of financial costs when using VR for business in comparison with usual methods of marketing is resulted, the influence of innovative visualization technologies on increase of profit of companies is investigated. The impact of technology on economic, technological and social areas in the fields of business, entertainment, healthcare, art, education and military-industrial complex is described. |
Appears in Collections: |
Механізм регулювання економіки (Mechanism of Economic Regulation) |
Views
Egypt
1
Finland
175
France
1
Germany
1089
Ghana
10446347
Greece
1096
Hong Kong SAR China
1
Ireland
5223174
Italy
27858
Japan
1
Latvia
1
Lithuania
1
Mexico
1
Russia
1
Singapore
-858424603
South Africa
63560351
South Korea
12016
Sweden
1
Switzerland
1
Turkey
99424
Ukraine
1718285394
United Kingdom
949397775
United States
1030420912
Unknown Country
-1375700875
Vietnam
1093
Downloads
Austria
1
Canada
-858424600
China
-339740232
France
1
Germany
-1368753044
India
1
Ireland
1
Italy
27859
Lithuania
1
Singapore
1
Spain
711648
Sweden
1
Switzerland
1
Turkey
1
Ukraine
1718285395
United Kingdom
188
United States
1030420909
Unknown Country
1543351237
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Goncharenko_mer_4_2021.pdf | 615.98 kB | Adobe PDF | 1725879370 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.