Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/87609
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Estonian Marketers' Attitude Towards Podcasts as an Innovative Marketing Channel |
Other Titles |
Подкасти як інноваційний маркетинговий канал: сприйняття маркетологів Естонії |
Authors |
Reilent, K.
Kurvits, M. Ohlau, A. |
ORCID | |
Keywords |
подкасти інновації реклама маркетинговий канал відношення до подкастів Естонія podcasts innovation advertising marketing channel attitude towards podcasts Estonia |
Type | Article |
Date of Issue | 2022 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/87609 |
Publisher | Sumy State University |
License | Creative Commons Attribution 4.0 International License |
Citation | Resilient, K., Kurvits, M., & Ohlau, A. (2022). Estonian Marketers' Attitude Towards Podcasts as an Innovative Marketing Channel. Marketing and Management of Innovations, 1, 202-218. http://doi.org/10.21272/mmi.2022.1-15 |
Abstract |
Подкасти є загальновідомим маркетинговим каналом комунікації зі споживачами. Результати систематизації наукових
джерел з означеної тематики засвідчили, що застосування реклами у подкастах нарощує свою популярність. Відбувається
стрімке зростання кількості слухачів подкастів як в США, так і в Європі. Однак, попри інноваційність Естонії, подкасти ще не
набули своєї популярності в цій країні. Метою статті є визначення можливостей підвищення прибутковості реклами в
подкастах на основі аналізу сприйняття маркетологами Естонії подкастів як потенційного маркетингового каналу. Практичну
реалізацію усіх етапів даного дослідження здійснено з використанням кількісних та якісних методів дослідження (метод
структурованого анкетування та інтерв’ю). Інтерв’ю проведено двома експертами медіаканалу. Онлайн опитування
проведено серед маркетологів різних компаній. Отримані результати засвідчили, що 42% маркетологів Естонії вважають
подкасти доцільним маркетинговим каналом. При цьому слабкими сторонами подкастів є обмеженість даних про кількість
та профіль слухачів, а також недостатня інформації про ефективність реклами. Відповідно до результатів опитування
маркетологи оцінюють свої знання щодо рекламних можливостей подкастів як недостатні. Враховуючи отримані результати,
автори приходять до висновку, що для підвищення прибутковості подкастів досліджуваної медіакомпанії Естонії необхідно
збільшити впізнаваність подкастів, підвищити обізнаність клієнтів про рекламні можливості подкастів, розповсюджувати
історії успіху подкастів та впровадити механізм визначення ефективності реклами у подкастах. Авторами зазначено, що
надані рекомендації можуть бути корисними іншим компаніям, які спеціалізуються на рекламі в подкастах, особливо, для
початківців та тих, що працюють на невеликих ринках, таких як Естонський. This paper summarizes the arguments and counterarguments on attitude toward podcasts as an innovative marketing channel based on the experience of Estonian marketers. Podcasts as a marketing channel are known globally. Literature sources and approaches addressed to this topic indicate that podcast advertising is becoming increasingly popular due to the growing number of listeners, both in the USA and Europa. Although Estonia is known for introducing innovative solutions, the use of podcasts as a marketing channel is relatively modest. The survey aimed to find out the attitude of Estonian marketers to podcasts as a possible marketing channel to define how to improve the profitability of podcasts' ads. The study fills the gap in this research area. Furthermore, based on the study's results, suggestions for increasing the profits of podcasts for a particular Estonian Media Company were made. The suggestions are also helpful to other companies in the podcast advertising business, especially those just starting or acting in small markets like the Estonian-speaking market. The qualitative and quantitative research methods (a structured questionnaire and interviews) were used. Interviews were conducted with two experts of the media channel. The interviews were analysed, and problems referred to were further studied quantitatively using questionnaires. The electronic survey with 25 questions was conducted amongst marketers of various companies. The survey results showed that 42% of Estonian marketers consider podcasts a suitable marketing channel. Nevertheless, in the study authors highlighted the weaknesses: the listeners' numbers and profiles lacked information and little information about advertising effectiveness. Marketers also considered their knowledge about podcast advertising opportunities insufficient. For making podcasts more profitable, it is necessary to increase podcasts' visibility, raise clients' awareness about advertising opportunities of podcasts, share podcasts' success stories, and introduce ways of measuring the effectiveness of the podcast ads. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Australia
-698429110
Austria
1
Belgium
1
Bulgaria
1
Canada
661350068
China
-1799234391
Denmark
919792120
Estonia
1
Finland
-1848211919
France
428412666
Germany
72911
Greece
717
Iceland
197086
India
42222
Indonesia
428412668
Iran
146429089
Ireland
204273
Israel
1
Italy
661350061
Japan
1
Kenya
706
Latvia
1
Lithuania
1
Malta
1
Morocco
1
Netherlands
-475568960
New Zealand
722
Palestinian Territories
1
Philippines
323390859
Poland
1
Portugal
1039447948
Romania
1
Singapore
1
Spain
59283
Sweden
721
Taiwan
1039447958
Trinidad & Tobago
919792122
Turkey
1
Ukraine
-237690974
United Arab Emirates
1
United Kingdom
-698429113
United States
-698429115
Unknown Country
1223464743
Vietnam
168375
Downloads
Australia
1
Belgium
1039447954
Bulgaria
1
Canada
661350061
China
-237690973
Estonia
320695
Finland
1
France
428412667
Germany
1584591612
India
661350064
Indonesia
1
Iran
1
Iraq
1
Ireland
428412672
Israel
1
Italy
1
Japan
5005
Jordan
59280
Latvia
1
Lithuania
1
Morocco
1
Netherlands
-888093096
New Zealand
1
Pakistan
1
Peru
1
Philippines
1
Portugal
346213753
Romania
-1535590932
Singapore
-698429111
South Korea
320690
Taiwan
346213747
Thailand
1
Tunisia
1
Turkey
-475568958
Ukraine
330792332
United Kingdom
-698429112
United States
-698429114
Unknown Country
1039447960
Vietnam
323390862
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Resilient_mmi_1_2022.pdf | 419.09 kB | Adobe PDF | 1958098075 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.