Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/87747
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Use of Google services for organization of distance learning in Ukrainian as a foreign language |
Authors |
Zaitseva, Stanislava Stanislavivna
Nabok, Maryna Mykolaivna |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-6994-884X http://orcid.org/0000-0001-9422-730X |
Keywords |
інноваційні технології в навчальному процесі инновационные технологии в образовательом процессе innovative technologies in the educational process дистанційне навчання дистанционное обучение distance learning сервіси Google сервисы Google Google services |
Type | Conference Papers |
Date of Issue | 2022 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/87747 |
Publisher | International Science Group |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Zaitseva S. S., Nabok M. М. Use of Google services for organization of distance learning in Ukrainian as a foreign language // Advancing in research, practice and education : the ХVIII International Scientific and Practical Conference, Florence, Italy, May 10 – 13, 2022. Florence : International Science Group, 2022. Р. 405-406. DOI – 10.46299/ISG.2022.1.18 |
Abstract |
На заняттях з української мови як іноземної важливо забезпечувати формування у студентів навичок чотирьох видів мовленнєвої діяльності: читання, говоріння, письма й аудіювання. Відповідно навчальним матеріалом й інструментом для забезпечення навичок слугують тексти, робочі зошити, відеоматеріали, аудіофайли із, наприклад, новими словами, короткі аудіофайли із домашнім читанням текстів, фото із письмовими вправами, онлайн-дошки тощо. Таким чином існує нагальна потреба у збереженні й обміну цими файлами між викладачем і студентами. Найпопулярнішим способом залишається використання електронної пошти, мобільних додатків. Проте, під час дистанційного навчання можуть виникнути питання через різницю у часі між країнами студентів-іноземців та викладачем з України. In Ukrainian as a foreign language classes, it is important to ensure that students develop the skills of four types of speaking activities: reading, speaking, writing and listening. Accordingly, textbooks, workbooks, videos, audio files with, for example, new words, short audio files with home reading of texts, photos with writing exercises, online boards, etc. are used as training materials and tools to provide skills. Thus, there is an urgent need to preserve and share these files between teacher and students. The most popular way is to use e-mail, mobile applications. However, during distance learning, questions may arise due to the time difference between the countries of foreign students and the teacher from Ukraine. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ІФСК) |
Views
Côte d’Ivoire
1
Germany
528711669
Greece
1
India
4876
Ireland
8137725
Lithuania
1
Netherlands
1
Philippines
1
Singapore
1
Spain
1
Sweden
1
Switzerland
1
Ukraine
-1318021080
United Kingdom
1122105804
United States
486342932
Vietnam
534024
Downloads
China
1
Côte d’Ivoire
1
France
1
Germany
-1318021082
Lithuania
1
Romania
1
Ukraine
102692
United Kingdom
32977115
United States
486342933
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Zaitseva_distance_learning.pdf | 1.05 MB | Adobe PDF | -798598336 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.