Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/87794
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Maskot as a tool of image formation |
Other Titles |
Маскот як інструмент формування іміджу |
Authors |
Fisenko, T.
|
ORCID | |
Keywords |
історія реклами історія PR характер бренда маскот імідж history of advertising history of PR brand character mascot image |
Type | Article |
Date of Issue | 2022 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/87794 |
Publisher | Sumy State University |
License | In Copyright |
Citation | Fisenko, T. Maskot as a tool of image formation // Obraz. 2022. Vol. 1 (38). P. 6-19. DOI: https://doi.org/10.21272/Obraz.2022.1(38)-6-19 |
Abstract |
Маскоти не тільки використовуються в різних видах реклами, вони все частіше стають
символами бренду й беруть участь у формуванні іміджу організації, оскільки роблять рекламні
кампанії яскравішими, а отже, й ефективнішими. Метою статті було виявлення особливостей
створення маскота (бренд-персонажа), окреслити теоретичні аспекти формування іміджу бренду за участю персонажа, переглянути практичний досвід використання персонажів. У розвідці
також узагальнено та розглянуто історичний досвід залучення персонажів бренду до процесу формування іміджу організації. На основі різних досліджень удосконалено типологію символів бренду. Mascots are not only used in various types of advertising, they are increasingly becoming brand characters and involved in shaping the image of the organization, as they make advertising campaigns brighter and, consequently, more effective. The research paper aimed to identify the features of creating a mascot (brand character), to outline the theoretical aspects of forming the brand’s image involving a character, to review the practical experience of using characters. The paper also summarizes and considers the historical experience of involving brand characters in the process of forming the organizations’ images. A typology of brand characters was improved based on different researches. |
Appears in Collections: |
Образ |
Views
Australia
-1070660903
Brazil
1
Brunei
1
Canada
78937825
China
-1070660896
Czechia
26321192
Egypt
1
France
22881
Germany
106940
Greece
1
Indonesia
-1070660900
Iran
60264
Ireland
-553582243
Italy
391005028
Japan
987243644
Malaysia
1672980805
Mauritius
147911
Netherlands
152017
Pakistan
1
Romania
1
Singapore
1898571288
South Africa
1
South Korea
557660269
Taiwan
-1070660901
Turkey
-348199596
Ukraine
-1432155943
United Kingdom
-1070660909
United States
-1070660907
Unknown Country
-1600631021
Vietnam
1892261703
Downloads
Brazil
1
Canada
1
China
1898571279
Czechia
1
France
1
Greece
1
Indonesia
-1070660899
Iraq
1
Ireland
1
Israel
1
Italy
1
Malaysia
1
Romania
1
Russia
1
South Korea
1
Taiwan
1
Ukraine
795861197
United Kingdom
10731451
United States
1898571277
Unknown Country
-1600631022
Vietnam
1892261704
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Fisenko_Obraz_1_2022.pdf | 372.33 kB | Adobe PDF | -470262295 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.