Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/87799
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Implementation of new master's programmes of physical therapy in Ukraine |
Authors |
Loboda, Andrii Mykolaiovych
Вовканич, А.С. Yezhova, Olha Oleksandrivna Тимрук-Скоропад, К.А. Ціж, Л.М. Sytnyk, Olha Andriivna |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-5400-773X http://orcid.org/0000-0002-8916-4575 http://orcid.org/0000-0002-2020-2684 |
Keywords |
реабілітація реабилитация rehabilitation освіта образование education Еразмус+ Эразмус+ Erasmus + якість освіти качество образования quality of education освітня реформа образовательная реформа education reform |
Type | Conference Papers |
Date of Issue | 2022 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/87799 |
Publisher | Aluna Publishing |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Loboda A. M., Vovkanych A. S., Yezhova O. O. et all. Implementation of new master's programmes of physical therapy in Ukraine. Acta Balneologica, Tom LXIV, Nr 1(167);2022:97 |
Abstract |
Мета. Проаналізувати результати проекту ЄС Erasmus+ «Інноваційна реабілітаційна освіта – впровадження нових магістерських програм в Україні» (2018-2022) у закладах вищої освіти (ЗВО) учасниках проекту.
Матеріали та методи. Методи теоретичного аналізу та узагальнення, конкретизації, узагальнення та систематизації практичного педагогічного досвіду підготовки магістрів з фізичної терапії використано у чотирьох українських закладах вищої освіти, а саме: Національному університеті фізичного виховання і спорту України, Львівському державному університеті фізичної культури імені Івана Боберського, Тернопільському національному медичному університеті імені І. Горбачевського, Сумському державному університеті.
Результати. Результати проекту REHAB можна представити відповідно до його основних цілей. (1). Підвищення професійного потенціалу викладачів ЗВО; (2). Створення нових ресурсів для викладання/навчання/оцінювання; (3). Створення спеціальної освітньої інфраструктури, необхідної для впровадження нової національної професійної програми з фізичної терапії.
Висновки. Вважається, що основні цілі проекту досягнуті. Надалі планується поширювати результати проекту серед інших вищих навчальних закладів України та постійно оновлювати зміст дисциплін відповідно до сучасних тенденцій європейської освіти з фізичної терапії. Цель. Проанализировать результаты проекта ЕС Erasmus+ «Инновационное реабилитационное образование - Внедрение новых магистерских программ в Украине» (2018-2022) в высших учебных заведениях участниках проекта. Материалы и методы. Методы теоретического анализа и синтеза, конкретизации, обобщения и систематизации практического педагогического опыта подготовки магистров физической терапии использовались в четырех высших учебных заведениях Украины, а именно: Национальном университете физического воспитания и спорта Украины, Львовском государственном университете физической культуры имени Ивана Боберского, Тернопольском национальном медицинском университете им. И.Горбачевского, Сумском государственном университете. Полученные результаты. Результаты проекта REHAB можно представить в соответствии с его основными задачами. (1). Повышение профессионального потенциала преподавателей вузов; (2). Создание новых ресурсов для преподавания/обучения/оценки; (3). Создание специальной образовательной инфраструктуры, необходимой для реализации новой национальной профессиональной программы по физической терапии. Выводы. Считается, что основные цели проекта достигнуты. В дальнейшем планируется распространение результатов проекта на другие высшие учебные заведения Украины и постоянное обновление содержания дисциплин в соответствии с современными тенденциями европейского образования по физической терапии. Aim. To analyze the results of the EU Erasmus+ project «Innovative Rehabilitation Education - Introduction of new masters degree programs in Ukraine» (2018-2022) in higher education institutions, project participants. Materials and methods. Methods of theoretical analysis and synthesis, concretization, generalization and systematization of practical pedagogical experience in training masters in physical therapy were used in four Ukrainian institutions of higher education, namely: the National University of Ukraine on Physical Education and Sport, Lviv State University of Physical Culture named after Ivan Boberskyj, I.Horbachevsky Ternopil National Medical University, Sumy State University. Results. The results of the REHAB project can be presented in accordance with its main objectives. (1). Improving the professional potential of university teachers; (2). Creation of new resources for teaching / learning / assessment; (3). Creation of a special educational infrastructure necessary for the implementation of a new national professional programme in physical therapy. Conclusions. It is believed that the main goals of the project have been achieved. In the future, it is planned to disseminate the results of the project to other institutions of higher education in Ukraine and constantly update the content of disciplines following current trends in European education in physical therapy. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (НН МІ) |
Views
Côte d’Ivoire
1
Germany
338393716
Greece
1
Ireland
1267649
Singapore
1
Ukraine
649386899
United Kingdom
560363587
United States
1873713874
Unknown Country
1043754842
Vietnam
278
Downloads
Germany
1
Ireland
1
Ukraine
-1215134731
United Kingdom
1
United States
338393715
Unknown Country
5498644
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Yezhova_rehabilitation.pdf | 100.66 kB | Adobe PDF | -871242368 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.