Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/87884
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Франчайзинг як ефективний інструмент розвитку компанії
Authors Bondarenko, Alla Fedorivna  
Hordiienko, Vita Pavlivna  
Москаленко, А.О.
ORCID http://orcid.org/0000-0002-8439-1787
http://orcid.org/0000-0003-4205-0842
Keywords франчайзинг
франшиза
франчазі
франчайзер
бренд
маркетинг
franchising
franchise
franchisees
franchisor
brand
marketing
Type Article
Date of Issue 2021
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/87884
Publisher Сумський державний університет
License In Copyright
Citation Бондаренко А. Ф., Гордієнко В. П., Москаленко А. О. Франчайзинг як ефективний інструмент розвитку компанії // Вісник Сумського державного університету. Серія Економіка. 2021. № 3. С. 87−93. DOI: 10.21272/1817-9215.2021.3-10
Abstract У статті представлена необхідність застосування франчайзингу в діяльності сучасних підприємств і компаній. Визначені основні напрямки застосування франчайзингу та динаміка його розвитку. Продемонстрована зміна структури франчайзингового ринку в Україні в розрізі галузей. Наведені приклади деяких компаній, що використовують франчайзинг для організації системи продажів своєї продукції, а саме такі вітчизняні товаровиробники, які працюють під брендами «Gregory Amber», «ANDRE TAN»і американська Coca Cola, що застосовує виробничий франчайзинг та є лідером світового ринку безалкогольних напоїв. Стаття містить основні числові показники ефективності діяльності компанії «Coca-cola Company» за 2019-2020 р.р., обсяги продажів різних видыв напоїв за 2018-20 р.р.. Розглянута стратегія розвитку компанії, сутність якої полягає в освоєнні нових ринків, включаючи розширення не тільки експорту товарів, а й експорту капіталів, коли закордоном створюються підприємства, заводи і фабрики. Підкреслюються основні переваги використання франчайзингу в сучасних умовах організації бізнесу. Автори засвідчують, що франчайзинг серед підприємств набуває все більшої популярності, так як: 1)підприємець не несе витрат на рекламу та орендування; зрештою, якщо розглядати традиційний тип підприємницької діяльності, то на початковому етапі це одна з найважливіших та капіталомістких інвестицій; 2)вигідні умови співпраці:пільгові позики, страхування, оскільки банато людей воліють вести бізнес з добре просунутими та впізнаваними брендами;більш того, банки охочіше погоджуються працювати з франчайзі, ніж із початківцем-підприємцем; 3) початкова допомога при відкритті і постійна підтримка компанії у веденні та розвитку бізнесу, представленн повної інформації про схеми ведення бізнесу підприємств та інструкції з ефективного ведення підприємницької діяльності. Констатується той факт, що є багато аргументів на користь запуску виробництва на франчайзинговій системі. Партнер отримує не тільки позитивну репутацію, а й покрокове керівництво з управління бізнесом, включаючи рекламні та маркетингові інструменти, готову документацію, вигідні умови на постачання обладнання та сировини,налагоджену логістику. Франчайзі забезпечений готовими каналами збуту, є можливість поєднувати виробниче та роздрібне підприємство. Франчайзер зацікавлений та зобов’язаний надавати планові та регулярні консультації з питань виробничих процесів та організації продажу готової продукції. Зазначається, що незважаючи на недоліки та труднощі, пов’язані з франчайзингом, це один з найефективніших інструментів для розвитку бізнесу.
The article presents the need for franchising in the activities of modern enterprises and companies. The main directions of franchising application and dynamics of its development are determined. The change in the structure of the franchise market in Ukraine in terms of industries is demonstrated. Examples of some companies that use franchising to organize the system of sales of their products are given, namely such domestic producers who work under the brands "Gregory Amber", "ANDRE TAN" and the American Coca Cola, which uses industrial franchising and is a world market leader in soft drinks. The article contains the main numerical indicators of the effectiveness of the company "Coca-Сola Company" for 2019-2020, sales of various beverages for 2018-20, including the expansion not only of exports of goods, but also of exports of capital, when enterprises, plants and factories are established abroad. The main advantages of using franchising in modern business conditions are emphasized The authors testify that franchising is becoming more and more popular among enterprises, as: 1) the entrepreneur does not bear the costs of advertising and renting; after all, if we consider the traditional type of business, then at the initial stage it is one of the most important and capital-intensive investments; 2) favorable terms of cooperation: soft loans, insurance, because many people prefer to do business with well-advanced and recognizable brands, moreover, banks are more willing to agree to work with the franchisee than with a novice entrepreneur; initial assistance in opening and ongoing support of the company in conducting and developing business, providing complete information on business schemes of enterprises and instructions on effective business conduct. It is stated that there are many arguments in favor of starting production on the franchise system. The partner receives not only a positive reputation, but also step-by-step business management, including advertising and marketing tools, ready-made documentation, and favorable conditions for the supply of equipment and raw materials, well-established logistics. The franchisee is equipped with ready-made sales channels; it is possible to combine production and retail. The franchisor is interested and obliged to provide scheduled and regular consultations on production processes and organization of sales of finished products. It is noted that despite the disadvantages and difficulties associated with franchising, it is one of the most effective tools for business development.
Appears in Collections: Вісник Сумського державного університету. Економіка (2009-2024)

Views

Austria Austria
1
Belgium Belgium
1
China China
1
Ireland Ireland
-1596132034
Poland Poland
1529103
Russia Russia
1228564337
Singapore Singapore
6333171
Ukraine Ukraine
-808648987
United Kingdom United Kingdom
206681
United States United States
1102693159
Unknown Country Unknown Country
1

Downloads

Austria Austria
1
Belgium Belgium
1
France France
23039027
Germany Germany
2627
Latvia Latvia
1
Lithuania Lithuania
1
Poland Poland
1529104
Russia Russia
614282170
Ukraine Ukraine
406828440
United States United States
-1596132034
Unknown Country Unknown Country
1

Files

File Size Format Downloads
Bondarenko_franchising.pdf 316.47 kB Adobe PDF -550450661

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.