Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/87902
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Мапування ключових інтересів та зон комплементарності стейкхолдерів в умовах реформування системи освіти для запобігання трудовій еміграції |
Authors |
Vorontsova, Anna Serhiivna
Barvinok, Veronika Yuriivna Vasylieva, Tetiana Anatoliivna |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0003-0603-3869 http://orcid.org/0000-0002-2352-3272 http://orcid.org/0000-0003-0635-7978 |
Keywords |
стейкхолдер стейкхолдер stakeholders освіта образование education теорія стейкхолдерів теория стейкхолдеров stakeholder theory міграція миграция migration освіта для дорослих образование для взрослых adult education |
Type | Monograph |
Date of Issue | 2021 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/87902 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Воронцова А. С., Барвінок В. Ю. Васильєва Т. А. Мапування ключових інтересів та зон комплементарності стейкхолдерів в умовах реформування системи освіти для запобігання трудовій еміграції // Реформування системи освіти для запобігання трудовій міграції : монографія / за заг. ред. С. В. Лєонова та В. В. Боженко. Суми : Сумський державний університет, 2021. С. 190-207. |
Abstract |
У цій статті розглянуто проблему трудової міграції через призму питання реформування системи освіти. Підтвердження такого припущення є факт того, що попри високий рівень освіченості населення України, зокрема постійне зростання частки населення з вищою освітою, рівень заробітної плати та працевлаштування є незадовільними, що спонукає до міграційних коливань, до того ж серед працездатного населення віком 25–44 років третина з вищою освітою. Метою даної роботи є визначення ключових інтересів та зон комплементарності основних стейкхолдерів системи освіти, що здатні сприяти гальмуванню трудової міграції. У роботі запропоновано власний підхід до мапування зон компліментарності стейкхолдерів в умовах реформування системи освіти для запобігання трудовій еміграції, що ґрунтується на базі стратегічного стейхолдер-менеджменту та модифікованій матриці Менделоу. Це дозволило виділити чотири групи стейкхолдерів (інвестори, реформатори, підтримувані та мотиватори системи освіти) і сформувати стратегії взаємодії з ними (заохочувати до співпраці, тісно співпрацювати, підтримувати та тримати поінформованими). Ця матриця й може стати успішним інструментом для розроблення стратегії реформування системи освіти для запобігання трудовій еміграції. В этой статье рассмотрена проблема трудовой миграции через призму вопроса реформирования системы образования. Подтверждение такого предположения является факт того, что, несмотря на высокий уровень образованности населения Украины, в частности, постоянный рост частки населения с высшим образованием, уровень заработной платы и трудоустройства неудовлетворительны, что побуждает к миграционным колебаниям, к тому же среди трудоспособного населения в возрасте 25-44 лет треть с высшим образованием. Целью данной работы является определение ключевых интересов и зон комплементарности основных стейкхолдеров системы образования, способных способствовать торможению трудовой миграции. В работе предложен собственный подход к мапированню зон комплиментарности стейкхолдеров в условиях реформирования системы образования для предотвращения трудовой эмиграции, основанной на базе стратегического стейхолдер-менеджмента и модифицированной матрицы Менделоу. Это позволило выделить четыре группы стейкхолдеров (инвесторы, реформаторы, поддерживаемые и мотиваторы системы образования) и сформировать стратегии взаимодействия с ними (поощрять сотрудничество, тесно сотрудничать, поддерживать и держать информированными). Эта матрица и может стать успешным инструментом для разработки стратегии реформирования системы образования для предотвращения трудовой эмиграции. This article examines the problem of labor migration through the prism of education reform. Confirmation of this assumption is the fact that despite the high level of education of the population of Ukraine. In particular the constant growth of the population with higher education, wages and employment are unsatisfactory, which encourages migratory fluctuations, and among the working population aged 25-44 with higher education. The aim of this work is to identify the key interests and areas of complementarity of the main stakeholders in the education system that can help curb labor migration. The proposes of this paper, its own approach to mapping the zones of complementarity of stakeholders in the context of reforming the education system to prevent labor emigration, based on strategic stakeholder management and a modified Mendelow matrix. This allowed us to identify four groups of stakeholders (investors, reformers, supporters, and motivators of the education system) and to form strategies for interaction with them (encourage cooperation, work closely together, support and keep informed). This matrix can be a successful tool for developing a strategy to reform the education system to prevent labor emigration. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БіЕМ) |
Views
Belgium
1
Canada
-1359999772
France
1
Germany
-1359999768
Ireland
-1359999767
Japan
1
Poland
177
Singapore
1
South Africa
1092
Sweden
1
Ukraine
174181686
United Kingdom
-1932267339
United States
174181689
Unknown Country
-1052422695
Downloads
Belgium
1
Canada
-1359999771
Egypt
1
Germany
-1932267338
Iceland
1
Israel
1
Lithuania
1
Poland
1
Slovakia
1
Sweden
1
Ukraine
174181688
United Kingdom
45099102
United States
174181683
Unknown Country
-1052422694
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Vorontsova_stakeholders.pdf | 1.63 MB | Adobe PDF | 343739974 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.