Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/87999
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Засоби творення образу університету в матеріалах всеукраїнських видань
Other Titles Means of creating the image of the university in the materials of all-Ukrainian publications
Authors Волик, А.
ORCID
Keywords медіаобраз
образ університету
засоби творення образу
проблеми вищої школи
всеукраїнські медіа
media image
university image
means of image creation
problems of higher school
allUkrainian media
Type Article
Date of Issue 2022
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/87999
Publisher Сумський державний університет
License In Copyright
Citation Волик, А. Засоби творення образу університету в матеріалах всеукраїнських видань // Образ. 2022. Вип. 1 (38). С. 28-40. DOI: https://doi.org/10.21272/Obraz.2022.1(38)-28-40
Abstract Актуальність дослідження полягає в необхідності побудови позитивного медіаобразу університету з метою підвищення престижу української вищої освіти в суспільстві, зокрема серед абітурієнтів та студентів. Складність у творенні сприятливого образу ЗВО зводиться до проблеми відсутності чітких механізмів образотворення університету, а саме засобів його формування. Тож метою роботи є окреслення засобів творення медіаобразу ЗВО на основі текстів всеукраїнських видань про університет. Кількісно-відсоткові показники позитивно й негативно оцінних текстів, а також наявність значного переліку проблем ЗВО в текстах медіа стали підгрунтям для акцентуації уваги на засобах негативізації медіаобразу університету.
The relevance of the study lies in the need to build a positive media image of the university in order to increase the prestige of Ukrainian higher education in society. The difficulty in creating a favorable image of the university is reduced to the problem of the lack of clear mechanisms for the formation of the university. Therefore, the aim of the work is to outline the means of creating a media image of the university on the basis of texts of all-Ukrainian publications about the university. Quantitative and percentage indicators of positively and negatively evaluated texts, as well as the presence of a significant list of the university issues in media texts became the basis for focusing on the means of negativeizing the media image of the university.
Appears in Collections: Образ

Views

Argentina Argentina
1
Austria Austria
1
Germany Germany
1
Ireland Ireland
616
Singapore Singapore
132058
Ukraine Ukraine
16602
United Kingdom United Kingdom
4248
United States United States
132057

Downloads

China China
4246
Germany Germany
4246
Ireland Ireland
1
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
110586
United States United States
132060

Files

File Size Format Downloads
Volyk_Obraz_1_2022.pdf 163.29 kB Adobe PDF 251140

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.