Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/88000
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Атрибути бренду українських медіа |
Other Titles |
Attributes of the Ukrainian media brand |
Authors |
Шевченко, В.
|
ORCID | |
Keywords |
медіабренд українські медіа брендинг редакційна політика імідж медіа маркетингова стратегія media brand Ukrainian media branding editorial policy media image marketing strategy |
Type | Article |
Date of Issue | 2022 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/88000 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | In Copyright |
Citation | Шевченко, В. Атрибути бренду українських медіа // Образ. 2022. Вип. 1 (38). С. 41-52. DOI: https://doi.org/10.21272/Obraz.2022.1(38)-41-52 |
Abstract |
Система ідентифікації медіа як бренду відіграє важливу роль у підвищенні його впізнаваності
читачами та колаборації з іншими медіа, бізнес-партнерами, рекламодавцями, усіма, хто цінує
стабільність та репутацію. Для ЗМІ брендинг пов’язаний насамперед із дотриманням певних
правил роботи з фактами, даними й контентом. Метою статті є обгрунтування сутності
брендингу медіакомпаній, характеристика атрибутів бренду, які забезпечують конкурентоспроможність медіа на ринку України. Атрибути бренду для медіа мають свої особливості порівняно
з брендингом у загальному розумінні. Головну роль, беззаперечно, відіграє сутність і концепція,
закладена в редакційну політику. Атрибутами бренду медіа є бренд-неймінг, бренд-імідж, візуальний контент, маркетинг-кіт, сайт, маркетингова стратегія. The system of media identification as a brand are an important part in increasing visibility by readers and collaboration with other media, business partners, advertisers, all those who value stability and reputation. For the media, branding is primarily about following certain rules for working with facts, data and content. The purpose of the article is to substantiate the essence of branding of media companies, characterization of brand attributes that ensure the competitiveness of the media in the Ukrainian market Brand attributes for the media have their own characteristics compared to branding in the general sense. The main role is played by the essence and concept embedded in editorial policy. The attributes of a media brand are brand naming, brand image, visual content, marketing cat, website, marketing strategy. |
Appears in Collections: |
Образ |
Views
Belgium
1
France
1
Germany
-2061584876
Ireland
1106416
Japan
-550519704
Netherlands
1
Poland
1
Singapore
-394367515
Slovenia
1
Ukraine
-394367513
United Arab Emirates
1
United Kingdom
37550436
United States
740004665
Unknown Country
201587634
Downloads
China
15460256
Czechia
1
Denmark
170
France
-910900288
Germany
15460254
Ireland
1
Mauritius
1
Netherlands
38493
Poland
941
Singapore
1
Ukraine
-394367512
United Kingdom
1
United States
-1216435316
Unknown Country
-910900286
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Shevchenko_Obraz_1_2022.pdf | 236.67 kB | Adobe PDF | 893324013 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.