Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/88010
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Шляхи підвищення конкурентних переваг України на світовому ринку туристичних послуг
Authors Любива, Ю.О.
ORCID
Keywords світовий ринок туристичних послуг
туризм
конкурентні переваги
конкурентоспроможність
туристичний ринок України
world market of tourist services
tourism
competitive advantages
competitiveness
tourist market of Ukraine
Type Bachelous Paper
Date of Issue 2022
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/88010
Publisher Сумський державний університет
License Copyright not evaluated
Citation Любива Ю. О. Шляхи підвищення конкурентних переваг України на світовому ринку туристичних послуг : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра : спец. 292 - міжнародні економічні відносини / наук. кер. А. С. Воронцова. Суми : Сумський державний університет, 2022. 48 с.
Abstract Кваліфікаційна бакалаврська робота присвячена дослідженню теоретичних засад і формування практичних рекомендацій щодо шляхів підвищення конкурентних переваг України на світовому ринку туристичних послуг. Сформовано термінологічно-понятійний апарат дослідження світового ринку туристичних послуг та конкурентних переваг країни. Проведено аналіз сучасного стану та основних тенденцій на світовому ринку туристичних послуг. Визначено рівень конкурентоспроможності України у сфері туризму. Запропоновано потенційні шляхи підвищення конкурентних переваг туристичної галузі України у світі в післявоєнний період.
Qualifying bachelor's thesis is devoted to the study of theoretical foundations and the formation of practical recommendations for ways to increase Ukraine's competitive advantage in the global market of tourist services. The terminological and conceptual apparatus of research of the world market of tourist services and competitive advantages of the country is formed. The analysis of the current state and main trends in the world market of tourist services is carried out. The level of competitiveness of Ukraine in the field of tourism is determined. Potential ways to increase the competitive advantages of Ukraine's tourism industry in the world in the postwar period are proposed.
Appears in Collections: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ННІ БіЕМ)

Views

Australia Australia
1
Czechia Czechia
1377950577
France France
1
Germany Germany
303199596
Indonesia Indonesia
1
Ireland Ireland
379065793
Poland Poland
1
Serbia Serbia
1
Ukraine Ukraine
-850532250
United Kingdom United Kingdom
138307428
United States United States
-926910758
Unknown Country Unknown Country
421080394

Downloads

Bangladesh Bangladesh
1
Belarus Belarus
1
Belgium Belgium
-1539066148
Czechia Czechia
303199593
Finland Finland
2058617
France France
519317201
Georgia Georgia
-926910757
Germany Germany
421080391
India India
1
Ireland Ireland
379065794
Italy Italy
120422
Lithuania Lithuania
2058597
Namibia Namibia
879351457
Netherlands Netherlands
159282966
Norway Norway
1
Poland Poland
-850532248
Romania Romania
519317206
Russia Russia
2058575
Singapore Singapore
1
Slovakia Slovakia
519317202
Spain Spain
519317207
Sweden Sweden
138307429
Ukraine Ukraine
421080393
United Kingdom United Kingdom
5121246
United States United States
421080394
Unknown Country Unknown Country
1

Files

File Size Format Downloads
Liubiva_bac_rob.pdf 616.92 kB Adobe PDF 1894625543

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.