Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/88010
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Шляхи підвищення конкурентних переваг України на світовому ринку туристичних послуг |
Authors |
Любива, Ю.О.
|
ORCID | |
Keywords |
світовий ринок туристичних послуг туризм конкурентні переваги конкурентоспроможність туристичний ринок України world market of tourist services tourism competitive advantages competitiveness tourist market of Ukraine |
Type | Bachelous Paper |
Date of Issue | 2022 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/88010 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Любива Ю. О. Шляхи підвищення конкурентних переваг України на світовому ринку туристичних послуг : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра : спец. 292 - міжнародні економічні відносини / наук. кер. А. С. Воронцова. Суми : Сумський державний університет, 2022. 48 с. |
Abstract |
Кваліфікаційна бакалаврська робота присвячена дослідженню теоретичних засад і формування практичних рекомендацій щодо шляхів підвищення конкурентних переваг України на світовому ринку туристичних послуг. Сформовано термінологічно-понятійний апарат дослідження світового ринку туристичних послуг та конкурентних переваг країни. Проведено аналіз сучасного стану та основних тенденцій на світовому ринку туристичних послуг. Визначено рівень конкурентоспроможності України у сфері туризму. Запропоновано потенційні шляхи підвищення конкурентних переваг туристичної галузі України у світі в післявоєнний період. Qualifying bachelor's thesis is devoted to the study of theoretical foundations and the formation of practical recommendations for ways to increase Ukraine's competitive advantage in the global market of tourist services. The terminological and conceptual apparatus of research of the world market of tourist services and competitive advantages of the country is formed. The analysis of the current state and main trends in the world market of tourist services is carried out. The level of competitiveness of Ukraine in the field of tourism is determined. Potential ways to increase the competitive advantages of Ukraine's tourism industry in the world in the postwar period are proposed. |
Appears in Collections: |
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ННІ БіЕМ) |
Views
Australia
1
Czechia
1377950577
France
1
Germany
303199596
Indonesia
1
Ireland
379065793
Poland
1
Serbia
1
Ukraine
-850532250
United Kingdom
138307428
United States
-926910758
Unknown Country
421080394
Downloads
Bangladesh
1
Belarus
1
Belgium
-1539066148
Czechia
303199593
Finland
2058617
France
519317201
Georgia
-926910757
Germany
421080391
India
1
Ireland
379065794
Italy
120422
Lithuania
2058597
Namibia
879351457
Netherlands
159282966
Norway
1
Poland
-850532248
Romania
519317206
Russia
2058575
Singapore
1
Slovakia
519317202
Spain
519317207
Sweden
138307429
Ukraine
421080393
United Kingdom
5121246
United States
421080394
Unknown Country
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Liubiva_bac_rob.pdf | 616.92 kB | Adobe PDF | 1894625543 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.