Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/88076
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Communication trends of the tourist services market of Ukraine |
Other Titles |
Комунікаційні тенденції ринку туристичних послуг України |
Authors |
Halynska, Yuliia Viktorivna
![]() Zhuravka, Fedir Oleksandrovych ![]() Nebaba, Nataliia Oleksandrivna Yarova, Inessa Yevhenivna ![]() |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-8413-8968 http://orcid.org/0000-0001-8368-5743 http://orcid.org/0000-0001-9840-131X |
Keywords |
туризм tourism освітній туризм образовательный туризм educational tourism туристичні комунікації туристические коммуникации tourism communications |
Type | Article |
Date of Issue | 2021 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/88076 |
Publisher | Національна академія управління |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Communication trends of the tourist services market of Ukraine / Yu. V. Halynska and other // Актуальні проблеми економіки. 2021. №3 (237). С.51-60. |
Abstract |
У статті визначено комунікаційні тенденції формування стратегії в туризмі через
взаємозв’язок туристичної та освітньої індустрії за участю навчальних закладів.
Визначено основні туристичні та комунікаційні тренди 2021–2022 років, які
передбачають наявність додаткової послуги у вигляді освітньої складової. Виявлено залежність між зростанням попиту на тури та абсолютною невідповідністю туристичних послуг, що пропонуються покупцеві через недостатню комунікацію основних гравців туристичного ринку. Тому в роботі запропоновано елементи ефективної комунікаційної стратегії в туристичній галузі України. В статье определены коммуникационные тенденции формирования стратегии в туризме взаимосвязь туристической и образовательной индустрии с участием учебных заведений. Определены основные туристические и коммуникационные тренды 2021-2022 годов, которые предусматривают наличие дополнительной услуги посредством образовательной составляющей. Выявлена зависимость между ростом спроса на туры и абсолютным несоответствием туристических услуг, предлагаемых покупателю из-за недостаточной коммуникации основных игроков туристического рынка. Поэтому в работе предложены элементы эффективной коммуникационной стратегии в туристической отрасли Украины. In this article, communication trends have been identified for the formation of a strategy in tourism through the relationship of the tourism and educational industries with the participation of educational institutions. The main tourism and communication trends of 2021–2022 have been identified, which imply the presence of an additional service in the form of an “educational component”. The study showed a direct relationship between the increase in demand for tours, and the absolute discrepancy between the tourist services offered to the buyer. The main elements of an effective communication strategy in the tourism industry of Ukraine were also proposed. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БіЕМ) |
Views

1

1

1

1

1

318

1

104

1

49395

4894

640

84313

279347
Downloads

49394

49396

1

1

1

322

14479

28954

139675
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Halynska_communications.pdf | 608.1 kB | Adobe PDF | 282223 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.