Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/88155
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Створення не передбачених законом воєнізованих або збройних формувань під час воєнного стану |
Authors |
Зарудний, Н.В.
|
ORCID | |
Keywords |
воєнний стан воєнізовані формування збройні формування военное положение военизированные формирования вооруженные формирования martial law paramilitaries armed formations |
Type | Conference Papers |
Date of Issue | 2022 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/88155 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | In Copyright |
Citation | Зарудний Н. В. Створення не передбачених законом воєнізованих або збройних формувань під час воєнного стану / наук. кер. Т. Д. Лисько // Реформування правової системи в контексті євроінтеграційних процесів : матеріали VІ Міжнародної науково-практичної конференції, м. Суми, 19–20 травня 2022 р. / редкол. : А. М. Куліш, В. В. Миргород-Карпова, А. В. Стеблянко та ін. Суми : Сумський державний університет, 2022. С. 418-421. |
Abstract |
Кримінальним законодавством України забороняється створення не передбачених законом будь-яких воєнізованих або збройних формувань, участь у їх діяльності, керівництво ними, фінансування, а також постачання зброї, боєприпасів, вибухових речовин чи військової техніки (ст. 260 КК України). Однак у зв'язку з початком повномасштабної російсько-української війни та запровадженням воєнного стану у нашій державі, ми спостерігаємо утворення величезної кількості підрозділів, переважно добровольчого характеру, які захищають нашу Батьківщину. Ці питання повною мірою не врегульовані чинним законодавством. Крім того, постає закономірне питання щодо доречності та доцільності ст. 260 КК України та щодо можливості її застосування під час воєнного стану? Воєнний стан – це особливий правовий режим, що вводять у країні або в окремих її місцевостях у разі загрози нападу чи у випадку збройної агресії, небезпеки державній незалежності або її територіальній цілісності. Він передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози та забезпечення національної безпеки, а також тимчасове обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень. Тобто під час такого стану органи державної влади, посадові особи та місцеве самоврядування уповноважені координувати Збройні сили на знищення ворога, організовувати мобілізацію резервістів та військовозобов'язаних, всіляко підтримувати цей спротив та залучити усі необхідні засоби задля збереження цілісності та незалежності України. Перш ніж вести мову про незаконні воєнізовані чи збройні формування, для початку необхідно чітко окреслити зазначені категорії, адже через недостатню характеристику у примітках до ст. 260 КК України виникає ряд неоднозначних тлумачень та правозастосовних підходів. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІП) |
Views
Germany
1
India
1
Ireland
470
Switzerland
1
Ukraine
1789074
United Kingdom
16190
United States
1789072
Unknown Country
1
Downloads
France
1098
Ukraine
499259
United States
1789072
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Zarudnyi_voienizovani_formuvannia.pdf | 2.73 MB | Adobe PDF | 2289429 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.