Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/88296
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Innovative Activity in SMEs: Critical Success Factors to Achieve Sustainable Business Growth |
Other Titles |
Інноваційна діяльність малих та середніх підприємств: детермінанти досягнення сталого зростання бізнесу |
Authors |
Pillay, H.L.
Singh, J.S.K. Fah, B.C.Y |
ORCID | |
Keywords |
пандемія туризм криза вплив стратегії сталий життєздатний pandemic tourism crisis impact strategies sustain survival |
Type | Article |
Date of Issue | 2022 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/88296 |
Publisher | Sumy State University |
License | Creative Commons Attribution 4.0 International License |
Citation | Pillay, H. L., Singh, J. S. K., & Fah, B. C. Y. (2022). Innovative Activity in SMEs: Critical Success Factors to Achieve Sustainable Business Growth. Marketing and Management of Innovations, 2, 31-42. https://doi.org/10.21272/mmi.2022.2-03 |
Abstract |
Туризм Сейшельських островів є одним із секторів економіки, які зазнав найбільшого деструктивного впливу від пандемії
COVID-19. У відповідь на невизначеність нових умов життєдіяльності, малі та середні підприємства були змушені розробляти
нові стратегії та тактики збереження бізнесу і виходу з кризової ситуації. Систематизація наукових напрацювань з питань
інноваційної діяльності малих та середніх підприємств засвідчила недостатній рівень опрацювання означеної тематики для
Сейшельських островів. Метою даного дослідження є визначення впливу пандемії COVID-19 на рівень сталого зростання
малих та середніх підприємств, розроблення стратегій і тактик виживання, підтримки росту МСП туристичного сектору
Сейшельських островів. Для досягнення поставленої мети було проведено структуроване інтерв’ю відкритого типу шести
власників МСП сектору туризму Сейшельських островів. Для формування вибіркової сукупності, у роботі застосовано метод
детермінованої вибірки. За результатами інтерв’ювання респондентів та опрацювання їх відповідей, авторами було
визначено головні детермінанти досягнення сталого зростання бізнесу. Встановлено, що головними наслідками пандемії є
зростання невизначеності, зниження обсягу продаж, що спричиняє дефіцит фінансових засобів, плинність клієнтів та
зростання операційних витрат. За результатами дослідження було сформовано низку рекомендацій для боротьби із
негативними наслідками пандемії. Визначено, що головними методами стратегії боротьби із наслідками пандемії є
скорочення витрат, управління готівкою, залученість до соціально-відповідальних проєктів, гнучке ціноутворення та
реалізація стратегій інтенсивного росту. До того, наголошено на необхідності інноваційного розвитку МСП та пошуку нових
можливостей для підтримки та розвитку бізнес-діяльності. Проведене дослідження є одним із перших, що робить спробу
визначити вплив COVID-19 на МСП туристичного сектору Сейшельських островів. Результати проведеного дослідження
мають практичне значення та можуть слугувати інформаційною базою для політичних діячів Сейшельських островів при
формуванні політики підтримки та розвитку підприємницького сектору. During the pandemic, the tourism and hospitality sector was one of the worst-hit sectors in Seychelles. Due to the uncertainties in the 'new normal' environment, businesses had to devise strategies and tactics to survive and emerge from the turmoil. This event or the new normal was unexpected, and there is a lack of studies on this phenomenon in Seychelles. This qualitative study aimed to ascertain the impact of the pandemic and, subsequently, the tactics and strategies to survive and sustain the growth of SMEs in Seychelles. This research was a qualitative study in which semi-structured open-ended interviews were conducted. The objective was to collect in-depth data from the target population who were owners or operators of SMEs engaged in the tourism sector in Seychelles. Judgemental sampling was utilized. The researcher's professional judgment was used to select the participants who could enable the researcher to address the research questions. A total of six business owners were interviewed. The thematic analysis identified the themes that emerged from collected through interviews and transcribed data. The key impact of the pandemic uncovered in this study encompass increased uncertainty, a drop in sales leading to cash flow shortage, changes in customers, and an increase in operating costs. The main strategies to deal with the effect of the pandemic include cost-cutting, managing cash on hand, CSR involvement, flexible pricing, and implementing intensive growth strategies. The results are expected to provide policymakers in Seychelles with additional information that could be useful in forming policies that would help ease the struggles that businesses are encountering. The study also suggested that SMEs be more innovative and search for new opportunities to sustain and grow. To the researcher's knowledge, this is among the first studies exploring the impact of the COVID-19 on SMEs in the tourism sector in Seychelles. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views

1

1

15737257

143238

1

190528072

13699

3765

312

1

83

1

1

1

1

1

20983010

1

518271

153128422

762112281
Downloads

381056141

40929482

52765

1

115728775

1

190528073

1

1

259155

314

1

1

1

1

1

27321

1

1

1813919

20983009

1

190528071

762112281
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Pillay_mmi_2_2022.pdf | 439.39 kB | Adobe PDF | 1704019318 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.