Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/88300
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | The COVID-19 Pandemic Impact on the TV Commercials Content in European Countries |
Other Titles |
Вплив пандемії COVID-19 на телевізійний рекламний контент: на прикладі країн Європи |
Authors |
Grebosz-Krawczyk, M.
Siuda, D. |
ORCID | |
Keywords |
споживач коронавірус контент пов’язаний з COVID Європа SARS-CoV-2 телереклама телевізійні рекламні ролики consumer coronavirus COVID-related content Europe TV advertisement TV commercial |
Type | Article |
Date of Issue | 2022 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/88300 |
Publisher | Sumy State University |
License | Creative Commons Attribution 4.0 International License |
Citation | Grebosz-Krawczyk, M. & Siuda, D. (2022). The COVID-19 Pandemic Impact on the TV Commercials Content in European Countries. Marketing and Management of Innovations, 2, 76-85. https://doi.org/10.21272/mmi.2022.2-07 |
Abstract |
Спалах глобальної пандемії COVID-19 значно вплинув на повсякденне життя, ставлення та поведінку споживачів.
Встановлено, що під час COVID-19, перед бізнесом постало питання реорганізації рекламних кампаній та контенту
адресованого споживачам. Аналіз наукової літератури з означеної тематики засвідчив обмежену кількість наукових
напрацювань, присвячених дослідженню впливу глобальної кризи в охороні здоров’я на телевізійний рекламний контент.
Головною метою даної роботи є оцінка телевізійних рекламних кампаній, реалізованих під час пандемії COVID-19, включаючи конкретну епідемічну ситуацію в окремих країнах. Методологічна основа даного дослідження заснована на
методах спостереження, якісного збору даних, отриманих шляхом моніторингу контенту телевізійних роликів, які вийшли в
ефір у другій половині дня, до або після головної служби новин. Дослідження проводилося у травні 2020 та 2021 років у п'яти
країнах Європи, які в різному ступені постраждали від пандемії коронавірусу. За результатами дослідження було оцінено
контент та цінності рекламних повідомлень. Отримані результати свідчать про відсутність кореляції між кількістю
телевізійних роликів, пов’язаних з COVID, числом пацієнтів і смертей від COVID-19. У ході дослідження встановлено, що
тематика телевізійних роликів, які найчастіше з'являлися у досліджуваний період, були: компанія #StayAtHome, сім’я та друзі,
безпека під час кризи та спеціальні пропозиції брендів. При цьому тон реклами, як правило, був піднесеним і обнадійливим,
який підбадьорював суспільство. З теоретичної точки зору результати дослідження розкривають проблематику рекламної
стратегії під час пандемії COVID-19 у різних країнах Європи. Висновки щодо стратегії телевізійної реклами під час
пандемічної кризи можуть слугувати рекомендаціями для інших країн, особливо Європи. Результати дослідження мають
практичне значення та можуть бути корисними менеджерам з маркетингу при розробці стратегій успішного планування
телевізійної реклами в кризові періоди в країнах Європи. The outbreak of the COVID-19 global pandemic has strongly affected different issues of everyday life. The pandemic has changed consumer attitudes and behavior. Consequently, during COVID-19, businesses had to decide how to organize the advertising campaigns and what content should be addressed to consumers. Considering the limited number of articles concerning these issues, it seems important to evaluate the impact of the global health crisis on advertising messages in different countries. The main objective of this paper is to assess TV commercial campaigns implemented during the COVID-19 pandemic, including the specific epidemic situation in the selected countries. The research methodology was based on the observation, a qualitative method of collecting data obtained through monitoring the content of TV commercials aired during the afternoon, before or after the main news service. The research was conducted in May 2020 and in May 2021 in five selected European countries affected to varying degrees by the coronavirus pandemic. The research results allowed evaluation of the advertising messages in terms of their content and values exposed. The findings indicate that the number of COVID-related TV commercials is not correlated with the number of patients and deaths from COVID-19. The themes appearing the most often in the TV commercials in the studied period were the #StayAtHome idea, family and friends, the aspect of safety during the crisis, and brands' special offers. The tone of the advertisements was usually uplifting and hopeful, trying to cheer the stressed societies. From a theoretical perspective, the research results show the advertising strategy issues in specific conditions in different European countries. These findings concerning TV commercial strategy during a pandemic crisis could provide references for other countries, especially in Europe. The research results could be useful for marketing managers in developing strategies concerning the successful planning of TV commercials in crisis periods in European countries. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Albania
84
Australia
209855
Belgium
853177596
Canada
1
China
1
Egypt
4229603
Finland
1
France
1
Germany
1
Greece
1
Hong Kong SAR China
1
India
100231
Indonesia
1
Iran
1
Ireland
1581983513
Israel
24967962
Italy
200423
Malaysia
161967
Netherlands
1
New Zealand
1
Nigeria
24967958
Pakistan
1
Philippines
23185
Poland
136146
Russia
1
Serbia
1
Singapore
1
Spain
140511325
Turkey
125688088
Ukraine
125688091
United Kingdom
-1509247049
United States
853177595
Unknown Country
125688090
Downloads
Australia
75067
Bangladesh
1
China
853177594
Egypt
1
Eswatini
1
France
1
Germany
-437441388
India
535665074
Indonesia
1
Ireland
1557902037
Israel
-1509247050
Japan
62483
Malaysia
1
Pakistan
1
Philippines
140511331
Poland
1276287960
Romania
1
Russia
1
Slovakia
349
South Africa
1
Spain
1411933
Taiwan
1
Turkey
125688089
Ukraine
-1728060362
United Kingdom
37295
United States
207868104
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Grebosz_Krawczyk_mmi_2_2022.pdf | 516.01 kB | Adobe PDF | 1023938527 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.