Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/88326
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Вибір матеріалу, маршрутної технології виготовлення заготовки і термічної обробки "вала-шестерня" |
Authors |
Остапчук, Д.О.
|
ORCID | |
Keywords |
вал-шестерня сталь 18ХГТ гартування цементація відпуск властивості мікроструктура shaft-gear 18CrMnTi steel hardening cementation tempering properties microstructure |
Type | Bachelous Paper |
Speciality | 132 - Матеріалознавство |
Date of Issue | 2022 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/88326 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Остапчук Д. О. Вибір матеріалу, маршрутної технології виготовлення заготовки і термічної обробки "вала-шестерня" : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра : спец. 132 – матеріалознавство / наук. кер. Х. В. Берладір. Суми : СумДУ, 2022. 59 с. |
Abstract |
Мета роботи – розроблення маршрутної технології виготовлення, вибір матеріалу та термічної/хіміко-термічної обробки для деталі "вал-шестерня".
Методи досліджень – стандартні методи дослідження, серед них можна виділити макро- та мікроаналіз, вимірювання твердості за методами Брінелля та Роквелла.
Завдання роботи:
охарактеризувати умови експлуатації виробів, вимоги до матеріалів і зробити огляд літературних джерел по тематиці роботи;
розробити мaршрутну технологію виготовлення вала-шестерні;
призначити термічну та хіміко-термічну обробку для деталі;
розрахувати необхідну кількість основного та допоміжного обладнання та здійснити планування термічної ділянки.
У кваліфікаційній роботі проведений аналіз умов роботи деталі вала-шестерня та сталей, що застосовуються для його виготовлення. На основі проведеного аналізу обрано леговану сталь 18ХГТ і описано вплив основних легуючих елементів та домішок на властивості даної сталі. Розроблено технологію виготовлення деталі «вал-шестерня», призначено попередню та остаточну термічну обробку, а також режим хіміко-термічної обробки. Також розрахована необхідна кількість основного та допоміжного обладнання, необхідного для проведення термічної та хіміко-термічної обробки детал; здійснено планування термічної ділянки. The purpose of the work is to develop a route manufacturing technology, the choice of material and thermal/chemical-thermal treatment for the part "shaft-gear". Research methods are standard research methods, among them macro- and micro-analysis, hardness measurement by Brinell and Rockwell methods can be distinguished. Tasks of work: to characterize the conditions of operation of products, requirements for materials and review literary sources on the topic of the work; to develop a routing technology for the production of a shaft-gear; to assign thermal and chemical-thermal treatment for the detail; to calculate the required amount of main and auxiliary equipment and plan the thermal area. In the qualification work, an analysis of the working conditions of the “shaft-gear” part and the steels used for its manufacture was carried out. Based on the analysis, alloyed steel 18CrMnTi was chosen and the influence of the main alloying elements and impurities on the properties of this steel was described. The manufacturing technology of the "shaft-gear" part has been developed, the preliminary and final heat treatment, as well as the chemical and heat treatment regime, have been prescribed. The required number of main and auxiliary equipment required for thermal and chemical-thermal processing of the part is also calculated; planning of the thermal area has been carried out. |
Appears in Collections: |
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ТеСЕТ) |
Views

1

1

3480

41

1

1

349841

6354

602182

18801
Downloads

251

1

256

1

223659

1

298

1

341

223661

349839

251

1

331

344

1

1

1

257

293

1

1

1

1

349843

1

1

97485

303

1

349837

261

349834

610
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Ostapchuk_bak_rob.pdf | 1.19 MB | Adobe PDF | 1947969 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.