Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/8842
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Methods for interdisciplinary research on problems in human ecology |
Authors |
Hens, L.
|
ORCID | |
Keywords | |
Type | Article |
Date of Issue | 2008 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/8842 |
Publisher | Вид-во СумДУ |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Hens, L. Methods for interdisciplinary research on problems in human ecology /L. Hens //Механізм регулювання економіки.-2008.-№3 (2),Т.1.- с. 15-24. |
Abstract |
У статті розглядаються проблеми екології людини як комплексне, міждисциплінарне й взаємопов’язане явище. Методи дослідження екології людини повинні включати безліч зацікавлених кіл суспільства, а також, використовувати багатокритеріальні цінності. У роботі проблеми вивчення екології людини розглядаються із двох сторін. По-перше, значна увага приділяється методам дослідження екології людини, і підкреслюється, що в даному науковому напрямі використаються методи інших наукових шкіл та дисциплін. По-друге, у роботі за допомогою багатокритеріальних методів екології людини, розглядається програма впровадження системи екологічного менеджменту в початкових школах Південної Африки. Для дослідження було вибрано 39 шкіл в північних та центральних провінціях Південно-Африканської Республіки (ПАР), зокрема досліджувалися північна частина Гаутенгу і східна частина Лімпопо. З цих 39 шкіл 7 було класифіковано як міські, 19 – сільські, і 13 – школи в селищах міського типу.
Результати дослідження показують наскільки програма екологічної освіти ефективна в вирішенні екологічних проблем.
В кожній з 39 було запропоновано такі природоохоронні напрями:
• збереження води, з фокусуванням на споживанні і забрудненні;
• поводження в твердими побутовими відходами (ресайклінг);
• проблеми енергетичного характеру;
• озеленення територій.
Освітні програми по збереженні води проводилися протягом двох років. На початкових етапах проведення програми в усіх освітніх закладах було проведено попереднє оцінювання стану використання води і було встановлено, що в 90% міських шкіл і лише 30% сільських та 45% селищах міського типу, впроваджували заходи по раціональному використанню та збереженні води. Через два роки, після проведення освітніх програм, 70% сільських та селищних шкіл запровадили заходи по більш ефективному використанню води, для міських шкіл даний показник склав 100%. Покращання ефективності використання води виражалося в відсутності непрацюючих кранів, через які текла б вода, використання дощової води, більш якісне водозберігаюче обладнання в шкільних закладах. Зокрема для сільських шкіл значний прогрес після дворічної освітньої програми полягав в тому, що з’явилося більш ефективне водозберігаюче обладнання, в той же час як збільшення об’ємів збирання дощової води в баки майже не спостерігалося.
Одним із важливих результатів дослідження є те, що при проведенні окремих програм з водозбереження автоматично підвищувались досягнення в інших напрямах: озеленення, енергозбереження.
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/8842 Problems in human ecology are complex, interrelated, incommensurable and interdisciplinary. The often need to involve stakeholder approaches and show a plurality of values. Research strategies should deal with these characteristics and research methods reflect these characteristics. The paper analyses these aspects in two ways. In the first part the results of the analysis of 15 research papers are discussed. The focus is on the methods that are used in these papers. It is shown that research in human ecology uses a mix of methods that stem from a broad group of scientific disciplines. The heterogeneous set of data that results from this array of approaches necessitates methods to integrate and structure these data. The second part of the paper addresses in a synoptical way the results of the implementation of an environmental management system in 39 primary schools in South Africa. The results show how such an environmental education programme illustrates to characteristics of approaches to environmental problems. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/8842 |
Appears in Collections: |
Механізм регулювання економіки (Mechanism of Economic Regulation) |
Views

2

34260

317

1

1

1

807289

1

2

1

17

189364234

68519

1

5

97359166

1

2688469

479823623

1540565964

137040
Downloads

1

2

68474329

68519

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

10704661

1

97359165

349

1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Luc Hens.pdf | 491.75 kB | Adobe PDF | 176607038 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.