Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/88482
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Освітні кластери як потенціальний ресурс управління освітою |
Authors |
Vorontsova, Anna Serhiivna
Barvinok, Veronika Yuriivna |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0003-0603-3869 http://orcid.org/0000-0002-2352-3272 |
Keywords |
освітні кластери образовательные кластеры educational clusters керування освітою управление образованием management of education стейкхолдери стейкхолдеры stakeholders |
Type | Conference Papers |
Date of Issue | 2022 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/88482 |
Publisher | Полтавський державний аграрний університет |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Воронцова А. С., Барвінок В. Ю. Освітні кластери як потенціальний ресурс управління освітою // Менеджмент ХХІ століття: глобалізаційні виклики : матеріали VІ Міжнародної науково-практичної конференції, м. Полтава, 19 травня 2022 р. Полтава : Полтавський державний аграрний університет, 2022. С.1204-1206. |
Abstract |
У сучасних умовах децентралізації управління та активного розвитку демократії, науково-технологічне та кадрове забезпечення країни потребує новітніх підходів до управління. Кластерний підхід є перспективним для керування освітою, оскільки передбачає багаторівневе управління, співробітництво суб’єктів різних галузей та формування сприятливого середовища для розвитку освіти. Даний підхід дає потенціал для розробки складніших кластерів у освітній системі. В современных условиях децентрализации управления и активного развития демократии научно-технологическое и кадровое обеспечение страны нуждается в новейших подходах к управлению. Кластерный подход перспективен для управления образованием, поскольку предполагает многоуровневое управление, сотрудничество субъектов различных отраслей и формирование благоприятной среды для развития образования. Данный подход дает потенциал для разработки более сложных кластеров в образовательной системе. In modern conditions of decentralization of management and active development of democracy, the country's scientific, technological and personnel support requires the latest approaches to management. The cluster approach is promising for the management of education, as it involves multi-level management, cooperation of subjects of various fields and the formation of a favorable environment for the development of education. The approach provides potential for the development of more complex clusters in the educational system. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БіЕМ) |
Views
Belgium
1
Canada
4026080
France
1
Germany
4026082
Hungary
1
Ireland
25718
Japan
1
Poland
71
Singapore
1
Sweden
2934
Ukraine
584787214
United Kingdom
20159129
United States
584787217
Unknown Country
68558290
Downloads
Belgium
1
Canada
4026081
China
819764
Denmark
1
France
302473172
Germany
185515731
Hungary
1
Ireland
25715
Italy
1
Lithuania
1
Poland
4026077
Romania
1
Slovakia
1
Sweden
2935
Ukraine
584787215
United Kingdom
66506
United States
584787214
Unknown Country
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Vorontsova_clusters.pdf | 714.76 kB | Adobe PDF | 1666530418 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.