Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/8856
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Організаційно-економічні засади екологізації управління лісовим господарством |
Authors |
Yarova, Inessa Yevhenivna
|
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-9840-131X |
Keywords |
екологічний менеджмент екологічне управління екологізація продуктивної праці экологический менеджмент экологическое управление экологизация производительности труда environmental management environmental marketing ecological aspects of productivity |
Type | Article |
Date of Issue | 2010 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/8856 |
Publisher | Вид-во СумДУ |
License | |
Citation | Ярова, І.Є. Організаційно-економічні засади екологізації управління лісовим господарством [Текст] / І.Є. Ярова // Механізм регулювання економіки. — 2010. — № 3, Т. 1. — С. 227-237. |
Abstract |
У статті окреслено сутнісно-змістовну основу екологізації управління підприємствами
лісового господарства з позиції формування та розвитку системи екологічного менеджменту у
контексті принципів сталого багатоцільового лісокористування та екосистемного управління
лісами. Вперше розкрито поняття екологічного менеджменту з точки зору функціонального,
системного, ситуаційного та процесного підходів. Охарактеризовано визначальну роль
екологічного маркетингу. Окреслено особливості управління знаннями в лісогосподарській сфері.
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/8856 В статье очерчено сущностно-содержательную основу экологизации управления предприятиями лесного хозяйства с позиции формирования и развития системы экологического менеджмента в контексте принципов устойчивого многоцелевого лесопользования и экосистемного управления лесами. Впервые раскрыто понятия экологического менеджмента с точки зрения функционального, системного, ситуационного и процессного подходов. Охарактеризовано определенную роль экологического маркетинга. Очерчены особенности управления знаниями в лесохозяйственной сфере. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/8856 The basis points of forestry business management ecologization from the standpoint of the formation and development of environmental management system in the context of sustainable forest management and multipurpose ecosystem management of forests is outlined in the article. For the first time the conception of environmental management in terms of functional, system, situational and process approaches is developed. A role of environmental marketing is characterized. The main features of knowledge management in the forest sector are considered in this article. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/8856 |
Appears in Collections: |
Механізм регулювання економіки (Mechanism of Economic Regulation) |
Views
Australia
1
China
8
France
320668
Germany
320659
Greece
1
Iran
1
Ireland
219956172
Japan
1
Lithuania
1
Netherlands
320662
Russia
21
Singapore
1747740161
Spain
1
Sweden
320660
Turkey
3
Ukraine
189250
United Kingdom
1594576602
United States
-662717191
Unknown Country
63991
Downloads
Bulgaria
1
China
1594576598
EU
3
Finland
1
France
1594576598
Germany
-1599086648
Hong Kong SAR China
1
India
1
Ireland
1
Italy
1
Japan
1
Lithuania
1
Poland
1594576599
Russia
14
Saudi Arabia
1
Singapore
1
Turkey
1
Ukraine
-1393875623
United Kingdom
1594576603
United States
-662717189
Unknown Country
14058
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
14.pdf | 454.97 kB | Adobe PDF | -1572326272 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.