Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/88583
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Маркетингове забезпечення виведення нового товару на ринок |
Other Titles |
Marketing support for launching a new product to market |
Authors |
Денисенко, М.О.
|
ORCID | |
Keywords |
маркетингові інструменти маркетинговые инструменты marketing tools новий товар новый товар new goods конкурентний ринок конкурентный рынок competitive market комплекс маркетингу комплекс маркетинга marketing complex |
Type | Bachelous Paper |
Date of Issue | 2022 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/88583 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Денисенко М. О. Маркетингове забезпечення виведення нового товару на ринок : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра : спец. 075 - маркетинг / наук. кер. М. Г. Мінченко. Суми : Сумський державний університет, 2022. 50 с. |
Abstract |
Актуальність теми роботи. Курс на інновації – це сьогодні дотримання загальносвітового економічного тренду – це дійсно нові можливості для будь-якого бізнесу. Загалом можна говорити про те, що інноваційні проекти підвищують конкурентоспроможність фірм, допомагають знизити витрати,ти самим підвищити прибуток, збільшити продуктивність, створити нові продукти та послуги. Маркетингова програма об'єктивно займає позицію однієї з провідних функцій успішної реалізації інновації.
Метою бакалаврської роботи є дослідження побудови та оптимізації маркетингового забезпечення виведення нового товару на ринок, а також розробка практичних рекомендацій організації, що сприятиме отримання конкурентних переваг на ринку.
Завдання роботи: визначити алгоритм успішного виведення на ринок нових продуктів та послуг; проаналізувати існуючі маркетингові інструменти виведення нового товару на ринок; охарактеризувати стратегію запуску продукту; визначити особливості побудови моделі jobs to be done; надати загальну оцінку функціонування Академії «KidiUm»; проаналізувати ринок послуг Академії «KidiUm»; визначити стан комплексу маркетингу Академії «KidiUm»; описати ідеї покращення роботи Академії «KidiUm»; сформувати комплекс маркетингу Академії «KidiUm» з врахуванням особливостей виведення нового товару на ринок; надати практичні рекомендації щодо заходів комплексу маркетингу Академії «KidiUm» з виведення інноваційної послуги на ринок.
Об’єктом дослідження є послуги Академії «KidiUm», які вперше виводяться на ринок. Предметом дослідження – є прикладні засади побудови та оптимізації маркетингового забезпечення виведення нового товару на ринок.
Методи дослідження – порівняльний аналіз, економіко-математичні методи, метод літературних джерел, аналіз та синтез.
Практична значущість дослідження полягає в тому, що запропоновані рекомендації можуть бути використані при побудові та оптимізації маркетингового забезпечення виведення нового товару на ринок, які сприятимуть ефективній роботі зі споживачами та збільшать прибутковість Академії «KidiUm».
У першому розділі було визначено алгоритм успішного виведення на ринок нових продуктів та послуг. Проаналізовано існуючі маркетингові інструменти виведення нового товару на ринок. Охарактеризовано стратегію запуску продукту та визначено особливості побудови моделі jobs to be done.
У другому розділі представлена інформація щодо загальної оцінки функціонування Академії «KidiUm». Проаналізовано ринок послуг Академії «KidiUm» та визначені конкурентні позиції. Визначено стан комплексу маркетингу Академії «KidiUm». У другому розділі визначено слабкі сторони досліджуваного об’єкта, які можна перетворити в можливості
У третьому розділі були сформульовані пропозиції, які допоможуть Академії «KidiUm» покращити роботу. Сформульовано комплекс маркетингу Академії «KidiUm» з врахуванням особливостей виведення нового товару на ринок. Надано практичні рекомендації щодо заходів комплексу маркетингу Академії «KidiUm» з виведення інноваційної послуги на ринок. Relevance of the topic of work. The course of innovation today is the observance of the global economic trend - it is really new opportunities for any business. In general, we can say that innovative projects increase the competitiveness of companies, help reduce costs, you yourself increase profits, increase productivity, create new products and services. The marketing program objectively occupies the position of one of the leading functions of successful innovation. The purpose of the bachelor's thesis is research of construction and optimization of marketing support for the introduction of a new product on the market, as well as the development of practical recommendations of the organization that will help gain a competitive advantage in the market. Tasks: determine the algorithm for successful launch of new products and services; analyze existing marketing tools to bring a new product to market; describe the product launch strategy; identify the features of building a model jobs to be done; provide an overall assessment of the functioning of the «KidiUm» Academy; analyze the market of «KidiUm» Academy services; determine the state of the marketing complex of the Academy «KidiUm»; describe ideas for improving the work of the «KidiUm» Academy; to form a marketing complex of the Academy «KidiUm» taking into account the peculiarities of bringing a new product to market; provide practical recommendations on the measures of the marketing complex of the Academy «KidiUm» to bring innovative services to market. The object are services of the KidiUm Academy, which are being launched on the market for the first time. The subject of research - are applied principles of construction and optimization of marketing support for bringing a new product to market. Research methods - comparative analysis, economic and mathematical methods, the method of literature sources, analysis and synthesis. The practical significance of the study is that the proposed recommendations can be used in the construction and optimization of marketing support for the introduction of new products on the market, which will promote effective work with consumers and increase the profitability of the Academy «KidiUm». The first section was identified the algorithm of successful introduction of new products and services on the market was determined. The existing marketing tools for bringing a new product to market are analyzed. The strategy of product launch is characterized and the peculiarities of building the jobs to be done model are determined. The second section presents information on the general assessment of the functioning of the KidiUm Academy is presented. The market of KidiUm Academy services is analyzed and competitive positions are determined. The state of the marketing complex of the KidiUm Academy has been determined. The second section identifies the weaknesses of the object under study that can be turned into opportunities. In the third section, suggestions were formulated that will help KidiUm Academy to improve its work. The marketing complex of KidiUm Academy has been formulated taking into account the peculiarities of bringing a new product to market. Practical recommendations on the measures of the marketing complex of the Academy "KidiUm" to bring innovative services to market. |
Appears in Collections: |
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ННІ БіЕМ) |
Views
Argentina
1
Belgium
1
Bulgaria
723237
Czechia
1145013679
France
1
Germany
-371647718
Indonesia
1
Ireland
-259088934
Lithuania
58056277
Netherlands
1
Poland
1783479749
Slovakia
1
Ukraine
-1108122813
United Kingdom
58056281
United States
-683605881
Unknown Country
1272122208
Downloads
Australia
1449
Austria
1
Belgium
26435245
Canada
-119918035
Croatia
1
Czechia
-259088945
Finland
1445
France
-683605883
Germany
-259088945
Hong Kong SAR China
245
Ireland
-683605883
Israel
255
Italy
-1108122811
Lithuania
-259088942
Netherlands
-259088943
Poland
-683605876
Romania
258
Russia
1
Singapore
1
South Africa
234
Spain
1783479744
Turkey
1
Ukraine
-259088933
United Kingdom
-740008226
United States
-259088944
Unknown Country
-1108122814
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Denysenko_bak_rob.pdf | 492.43 kB | Adobe PDF | -576637004 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.