Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/8896
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Комунікативні стратегії і тактики персоналізації публіцистичного дискурсу мовними одиницями на позначення одягу |
Authors |
Кокоза, Г.А.
|
ORCID | |
Keywords |
стратегія публіцистичний дискурс ідентифікація стратегия публицистический дискурс идентификация strategies personalization newspaper discourse identification |
Type | Article |
Date of Issue | 2010 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/8896 |
Publisher | Видавництво СумДУ |
License | |
Citation | Кокоза, Г.А. Комунікативні стратегії і тактики персоналізації публіцистичного дискурсу мовними одиницями на позначення одягу [Текст] / Г.А. Кокоза // Філологічні трактати. - 2010. - Т.2, №1. - С. 40-44. |
Abstract |
В статті розглядаються комунікативні стратегії і тактики персоналізації
публіцистичного дискурсу мовними одиницями на позначення одягу. Розглянуті стратегії
сприяють встановленню інклюзивних кооперативних відносин між адресантом та адресатом
шляхом презентації особи – суб’єкта публіцистичного повідомлення не абстрактним
об’єктом, а представником певної соціальної групи (вікової, національної, професійної), що
спричиняє ідентифікацію з адресатом.
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/8896 В данной статье рассматриваются коммуникативные стратегии и тактики персонализации публицистического дискурса языковыми номинациями одежды. Выделенные стратегии сопутствуют формированию инклюзивных, кооперативных отношений между адресантом и адресатом, поскольку презентуют особу – субъекта публицистического сообщения, не абстрактным объектом, а представителем определенной социальной группы (возрастной, национальной, профессиональной), что идентифицирует адресата. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/8896 The article aims at outlining communicative strategies and tactics of personalization of the newspaper discourse via the means of the lexemes of clothes nominations. The identified strategies facilitate the formation of inclusive, cooperate relations between the addresser and addressee by presenting a persona, who is the subjectmatter of the discourse fragment, as a member of a certain social group (age, nationality, social status, profession) targeted to propel feelings of solidarity and affiliation between her and addressee. Conformity to social expectations evokes positive feelings of the general public towards a famous persona and therefore serves to enhance her positive image (strategy of the positive image creation of a public person), while the frustration of the social code of conduct contributes to the destruction of the positive image. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/8896 |
Appears in Collections: |
Філологічні трактати |
Views
Belgium
1
Canada
2
China
1
France
1413196833
Germany
14847953
Greece
1
Iceland
1
Ireland
8697872
Lithuania
1
Netherlands
1
Romania
1
Russia
47
Singapore
1
Turkey
3
Ukraine
1657215973
United Arab Emirates
1
United Kingdom
191047856
United States
-1498050001
Unknown Country
-2125939218
Downloads
China
9
Germany
191047853
Ireland
1
Lithuania
1
Netherlands
1
Poland
4
Russia
4
Ukraine
1413196833
United Kingdom
1
United States
-2125939219
Unknown Country
-2125939218
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
8.pdf | 65.33 kB | Adobe PDF | 1647333566 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.