Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89082
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | To the issue of the improvement of Ukrainian entrepreneurial strategies: digitalmarketing as a modern tool for promotion of goods and servants in social media |
Other Titles |
До питання вдосконалення українських підприємницьких стратегій: digital-маркетинг як сучасний інструмент просування товарів та послуг у соціальних мережах |
Authors |
Hirna, О.
Haivoronska, І. Vlasenko, Dmytro Oleksandrovych Brodiuk, Y. Verbytska, А. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0003-3342-7927 |
Keywords |
digital marketing marketing strategy digital marketing strategy integrated strategy marketing communications social media marketing marketing management digital-маркетинг соціальні мережі маркетингова стратегія цифрова маркетингова стратегія інтегрована стратегія маркетингові комунікації маркетинг у соціальних мережах управління маркетингом |
Type | Article |
Date of Issue | 2022 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89082 |
Publisher | Limited Liability Company “FINTECHALLIANCE” |
License | Creative Commons Attribution 4.0 International License |
Citation | Hirna О., Haivoronska І., Vlasenko D., Brodiuk Y., & Verbytska А. (2022). TO THE ISSUE OF THE IMPROVEMENT OF UKRAINIAN ENTREPRENEURIAL STRATEGIES: DIGITALMARKETING AS A MODERN TOOL FOR PROMOTION OF GOODS AND SERVANTS IN SOCIAL MEDIA. Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice, 2(43), 349–356. https://doi.org/10.55643/fcaptp.2.43.2022.3752 |
Abstract |
The current state of the economy of Ukraine forces businesses to take measures to reduce the impact of existing factors of the changing environment on the activities of the enterprise, by reviewing the implemented marketing strategy. The article defines the system characteristics inherent in the concept of “digital marketing”. The key factors influencing the performance of a company that promotes goods (services) on social networks are listed. Based on the results of the study, the feasibility of using digital marketing as a tool to promote goods and services on social networks is substantiated. The necessity of following the rules of promotion of goods (services) in social networks is given and substantiated, the obligatory consideration of which should be the basis for the formation of business strategy of a business developing in a digital economy: omnichannel; identification of key performance indicators (KRIs); personalization; availability of online commerce on social networks digital marketing technologies should be comparable to the demands and needs of the target audience; consumer experience vs influencer advice. The list of key performance indicators (KPIs) that should be monitored and used by marketers when promoting goods (services) on social networks is proposed to consider the following indicators. Depending on the type of business and target audience, a set of models that marketers use when building communication strategies is defined. The mechanism of development and implementation of the strategy of integrated digital marketing communications is built. Based on the allocation of system characteristics and digital marketing tools, following the outlined rules of promotion of goods (services) in social networks, he is able to implement the procedure of translating management strategy into a regular process. To do this, it is necessary to build a model of a coherent digital marketing strategy and communication strategy. As a result, this will affect the effectiveness of the strategy of integrated digital marketing communications. Сучасний стан економіки України змушує суб’єкти господарювання вживати заходів щодо зменшення впливу існуючих факторів мінливого зовнішнього середовища на діяльність підприємства шляхом перегляду запровадженої маркетингової стратегії. У статті визначено системні характеристики, властиві поняттю «digital-маркетинг». Перелічено ключові фактори, що впливають на показники ефективності діяльності компанії, що просуває товари (послуги) в соціальних мережах. На підставі результатів виконаного дослідження обґрунтовано доцільність застосування digital-маркетингу як інструменту просування товарів та послуг у соціальних мережах. Наведено та обґрунтовано необхідність керування правилами просування товарів (послуг) у соціальних мережах, обов’язковість урахування яких повинна лягти в основу формування підприємницької стратегії бізнесу, що розвивається в умовах цифрової економіки: омніканальність; визначення ключових показників ефективності (КРІ); гіперперсоналізація; доступність онлайн-торгівлі в соціальних мережах; цифрові технологіїdigital-маркетингу повинні бути співставні із запитами та потребами цільової аудиторії; досвід споживача vs порада інфлюєнсера. Наведено перелік ключових показників ефективності (KPI), які варто відстежувати та використовувати маркетологам під час просування товарів (послуг) у соціальних мережах, запропоновано розглядати наступні показники. Залежно від виду бізнесу та цільової аудиторії, визначено набір моделей, які маркетологи використовують при побудові комунікативних стратегій. Побудовано механізм вироблення та реалізації стратегії інтегрованих цифрових маркетингових комунікацій, який на основі виділення системних характеристик та інструментів digital-маркетингу, дотримуючись окреслених правил просування товарів (послуг) у соціальних мережах, здатен реалізувати процедуру переведення управлінської стратегії в регулярний процес за допомогою побудови моделі узгодженої цифрової маркетингової стратегії та комунікативної стратегії, що в результаті відобразиться на ефективності реалізації інтересів стратегії інтегрованих цифрових маркетингових комунікацій. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (КІ) |
Views
Australia
1
Bangladesh
1
China
-804438011
Czechia
1
Côte d’Ivoire
1
Finland
-179442244
Germany
9243
Greece
1
Hong Kong SAR China
90386206
India
-804438009
Indonesia
1
Iran
3222373
Ireland
243186
Japan
1
Morocco
1
Netherlands
1
New Zealand
1
Pakistan
180772399
Peru
1
Philippines
9621727
Romania
1
Singapore
-804438008
South Africa
1
South Korea
1
Spain
1
Thailand
1
Ukraine
1479434262
United Kingdom
3222369
United States
1479434258
Unknown Country
1176654430
Downloads
Canada
-358884489
China
-804438010
Colombia
1
Denmark
1
Ecuador
1
Finland
1
Ghana
1
India
-380551750
Indonesia
477120
Iran
1
Ireland
9250
Malaysia
1
Mexico
1
Peru
-402219008
Romania
1
Singapore
1
South Africa
1
South Korea
1
Ukraine
1479434264
United Kingdom
3222370
United States
1479434259
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Hirna_et_al_digital_marketing_2022.pdf | 184.66 kB | Adobe PDF | 1016484019 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.