Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89082
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title To the issue of the improvement of Ukrainian entrepreneurial strategies: digitalmarketing as a modern tool for promotion of goods and servants in social media
Other Titles До питання вдосконалення українських підприємницьких стратегій: digital-маркетинг як сучасний інструмент просування товарів та послуг у соціальних мережах
Authors Hirna, О.
Haivoronska, І.
Vlasenko, Dmytro Oleksandrovych  
Brodiuk, Y.
Verbytska, А.
ORCID http://orcid.org/0000-0003-3342-7927
Keywords digital marketing
marketing strategy
digital marketing strategy
integrated strategy
marketing communications
social media marketing
marketing management
digital-маркетинг
соціальні мережі
маркетингова стратегія
цифрова маркетингова стратегія
інтегрована стратегія
маркетингові комунікації
маркетинг у соціальних мережах
управління маркетингом
Type Article
Date of Issue 2022
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89082
Publisher Limited Liability Company “FINTECHALLIANCE”
License Creative Commons Attribution 4.0 International License
Citation Hirna О., Haivoronska І., Vlasenko D., Brodiuk Y., & Verbytska А. (2022). TO THE ISSUE OF THE IMPROVEMENT OF UKRAINIAN ENTREPRENEURIAL STRATEGIES: DIGITALMARKETING AS A MODERN TOOL FOR PROMOTION OF GOODS AND SERVANTS IN SOCIAL MEDIA. Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice, 2(43), 349–356. https://doi.org/10.55643/fcaptp.2.43.2022.3752
Abstract The current state of the economy of Ukraine forces businesses to take measures to reduce the impact of existing factors of the changing environment on the activities of the enterprise, by reviewing the implemented marketing strategy. The article defines the system characteristics inherent in the concept of “digital marketing”. The key factors influencing the performance of a company that promotes goods (services) on social networks are listed. Based on the results of the study, the feasibility of using digital marketing as a tool to promote goods and services on social networks is substantiated. The necessity of following the rules of promotion of goods (services) in social networks is given and substantiated, the obligatory consideration of which should be the basis for the formation of business strategy of a business developing in a digital economy: omnichannel; identification of key performance indicators (KRIs); personalization; availability of online commerce on social networks digital marketing technologies should be comparable to the demands and needs of the target audience; consumer experience vs influencer advice. The list of key performance indicators (KPIs) that should be monitored and used by marketers when promoting goods (services) on social networks is proposed to consider the following indicators. Depending on the type of business and target audience, a set of models that marketers use when building communication strategies is defined. The mechanism of development and implementation of the strategy of integrated digital marketing communications is built. Based on the allocation of system characteristics and digital marketing tools, following the outlined rules of promotion of goods (services) in social networks, he is able to implement the procedure of translating management strategy into a regular process. To do this, it is necessary to build a model of a coherent digital marketing strategy and communication strategy. As a result, this will affect the effectiveness of the strategy of integrated digital marketing communications.
Сучасний стан економіки України змушує суб’єкти господарювання вживати заходів щодо зменшення впливу існуючих факторів мінливого зовнішнього середовища на діяльність підприємства шляхом перегляду запровадженої маркетингової стратегії. У статті визначено системні характеристики, властиві поняттю «digital-маркетинг». Перелічено ключові фактори, що впливають на показники ефективності діяльності компанії, що просуває товари (послуги) в соціальних мережах. На підставі результатів виконаного дослідження обґрунтовано доцільність застосування digital-маркетингу як інструменту просування товарів та послуг у соціальних мережах. Наведено та обґрунтовано необхідність керування правилами просування товарів (послуг) у соціальних мережах, обов’язковість урахування яких повинна лягти в основу формування підприємницької стратегії бізнесу, що розвивається в умовах цифрової економіки: омніканальність; визначення ключових показників ефективності (КРІ); гіперперсоналізація; доступність онлайн-торгівлі в соціальних мережах; цифрові технологіїdigital-маркетингу повинні бути співставні із запитами та потребами цільової аудиторії; досвід споживача vs порада інфлюєнсера. Наведено перелік ключових показників ефективності (KPI), які варто відстежувати та використовувати маркетологам під час просування товарів (послуг) у соціальних мережах, запропоновано розглядати наступні показники. Залежно від виду бізнесу та цільової аудиторії, визначено набір моделей, які маркетологи використовують при побудові комунікативних стратегій. Побудовано механізм вироблення та реалізації стратегії інтегрованих цифрових маркетингових комунікацій, який на основі виділення системних характеристик та інструментів digital-маркетингу, дотримуючись окреслених правил просування товарів (послуг) у соціальних мережах, здатен реалізувати процедуру переведення управлінської стратегії в регулярний процес за допомогою побудови моделі узгодженої цифрової маркетингової стратегії та комунікативної стратегії, що в результаті відобразиться на ефективності реалізації інтересів стратегії інтегрованих цифрових маркетингових комунікацій.
Appears in Collections: Наукові видання (КІ)

Views

Australia Australia
1
Bangladesh Bangladesh
1
China China
-804438011
Czechia Czechia
1
Côte d’Ivoire Côte d’Ivoire
1
Finland Finland
-179442244
Germany Germany
9243
Greece Greece
1
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
90386206
India India
-804438009
Indonesia Indonesia
1
Iran Iran
3222373
Ireland Ireland
243186
Japan Japan
1
Morocco Morocco
1
Netherlands Netherlands
1
New Zealand New Zealand
1
Pakistan Pakistan
180772399
Peru Peru
1
Philippines Philippines
9621727
Romania Romania
1
Singapore Singapore
-804438008
South Africa South Africa
1
South Korea South Korea
1
Spain Spain
1
Thailand Thailand
1
Ukraine Ukraine
1479434262
United Kingdom United Kingdom
3222369
United States United States
1479434258
Unknown Country Unknown Country
523064662

Downloads

Canada Canada
-358884489
China China
-804438010
Colombia Colombia
1
Denmark Denmark
1
Ecuador Ecuador
1
Finland Finland
1
Ghana Ghana
1
India India
-380551750
Indonesia Indonesia
477120
Iran Iran
1
Ireland Ireland
9250
Malaysia Malaysia
1
Mexico Mexico
1
Peru Peru
-402219008
Romania Romania
1
Singapore Singapore
1
South Africa South Africa
1
South Korea South Korea
1
Ukraine Ukraine
1479434264
United Kingdom United Kingdom
3222370
United States United States
1479434259
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Hirna_et_al_digital_marketing_2022.pdf 184.66 kB Adobe PDF 1016484019

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.