Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89284
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Influencer marketing in blood service facilities |
Other Titles |
Маркетинг впливу в закладах служби крові |
Authors |
Khomenko, Liliia Mykolaivna
Saher, Liudmyla Yuriivna |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-5690-1105 http://orcid.org/0000-0002-5628-5477 |
Keywords |
інфлюенс-маркетинг маркетинг впливу блоги блогери служба крові маркетинові комунікації маркетингове управління маркетинові інструменти influencer marketing blog bloggers blood service marketing communications marketing tools marketing management |
Type | Article |
Date of Issue | 2021 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89284 |
Publisher | Національний університет "Чернігівська політехніка" |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Khomenko L. M., Saher L. Yu. Influencer marketing in blood service facilities // Науковий вісник Полісся. 2021. №1(17). C. 74-77. |
Abstract |
Інструменти традиційного маркетингу поступово втрачають ефективність. З кожним роком зростає кількість інтернет-користувачів і стає популярною взаємодія з компанією через соціальні медіа. Це стимулює розвиток нових напрямів маркетингової діяльності компанії. Виникає необхідність в пошуку більш сучасних і разом з цим ефективних маркетингових інструментів. Одним із них є маркетинг впливу.
Дослідженню маркетингу впливу все більше уваги приділяють маркетингові та PRагенства, SMM-фахівці та маркетологи; серед науковців Гвоздецька І. В., Дяченко К. В., Куева-Естрада Дж., Бєлова Т. Г., Кислицина А. А., Журило В. та інші.
Хоча з кожним роком збільшується кількість публікацій щодо маркетингу в службі крові, однак відсутні наукові публікації щодо взаємодії з лідерами думок в закладах служби крові.
Метою роботи є визначення можливих форматів роботи з лідерами думок, аналіз позитивного досвіду використання маркетингу впливу в службах крові за кордоном, розробка рекомендацій щодо його використання в українських закладах крові.
У роботі було визначено можливі цілі та формати роботи з лідерами думок, критерії вибору блогерів та показники для оцінки ефективності взаємодії з ними. Були проаналізовані досвід використання маркетингу впливу в закладах служби крові, зокрема в кампанії «Date 2 Donate» в Великобританії, співпраця з письменником та блогером в Італії, пост блогерів в Сінгапурі та ПАР. Було розроблено рекомендації для застосування маркетингу впливу в закладах служби крові України.
Служба крові України може взаємодіяти з блогерами через пости в блозі; запрошення до центру крові; відеоролики з показом процесу здачі крові; прямі ефіри; ведення акаунту або рубрики центру крові в соціальних мережах; проведення конкурсів в соціальних мережах та інші. Traditional marketing tools are gradually losing effectiveness. Every year, Internet users grow, and interaction with the company through social media becomes popular. This stimulates the development of new areas of marketing activities of the company. There is a need to find more modern and at the same time practical marketing tools. One of them is influence marketing. Marketing and PR agencies, SMM specialists, and marketers are paying more and more attention to the study of impact marketing; among scientists Gvozdetskaya I. V., Dyachenko K. V., KuevaEstrada J., Belova T. G., Kislitsyna A. A., Zhurilo V., and others. Selection of unexplored parts of the general problem. Although the number of publications on marketing in the blood service is growing every year, there are no scientific publications on the interaction with opinion leaders in blood service institutions. The work aims to determine possible formats of work with opinion leaders, analyze positive experiences in marketing influence in blood services abroad, and develop recommendations for its use in Ukrainian blood establishments. The paper identified achievable goals and formats of work with opinion leaders, criteria for selecting bloggers, and indicators for assessing interaction effectiveness. The experience of using influencer marketing in blood establishments, particularly in the Date 2 Donate campaign in the UK, collaboration with a writer and blogger in Italy, blogger posts in Singapore and South Africa, were analyzed. Recommendations were developed for the use of influence marketing in blood service establishments of kraine. The Blood Service can interact with bloggers through blog posts; an invitation to the blood center, videos showing the process of donating blood; live broadcasts; maintaining an account or heading of the blood center on social networks; conducting competitions on social networks, and others. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БіЕМ) |
Views
Australia
973201333
Austria
973201328
Belgium
1
Bulgaria
1
Canada
257899780
China
-2115467643
Croatia
1
Egypt
1
Ethiopia
1
Finland
1
France
525808239
Germany
-1376193665
Hong Kong SAR China
1
India
-1376193663
Indonesia
-1976370076
Iran
1
Ireland
-267029321
Israel
184479
Italy
257899782
Japan
-906069931
Kenya
215772
Lithuania
128579173
Maldives
1
Morocco
1
Netherlands
1141297413
Nigeria
1
Pakistan
257899789
Peru
1
Poland
-230123860
Portugal
1
Romania
918208272
Russia
899876429
Singapore
-571133155
Slovakia
1
South Africa
1645225244
Sweden
87461502
Switzerland
1
Taiwan
1
Turkey
1
Ukraine
87461503
United Arab Emirates
169040
United Kingdom
-551921422
United States
-1376193662
Unknown Country
1141297420
Vietnam
1
Downloads
Australia
351
Belgium
1
Canada
257899778
China
-1297552550
Egypt
1
Finland
128579175
Germany
-1376193664
India
-551921421
Indonesia
89632
Iran
1
Iraq
1
Israel
1
Italy
128579159
Kenya
71837
Netherlands
142122216
Nigeria
1
Pakistan
1
Peru
1
Philippines
55099
Romania
1
Singapore
1
South Africa
147029
South Korea
1
Thailand
1
Turkey
179589
Ukraine
-906069931
United Kingdom
1645225241
United States
-1976370074
Vietnam
827782519
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Khomenko_bloggers.pdf | 395.11 kB | Adobe PDF | 1317591293 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.