Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89346
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Розвиток емоційної сфери в курсантів військових закдадів вищої освіти на заняттях англійської мови |
Other Titles |
Development of the emotional sphere of midshipmen of military higher educational institutions at the English classes |
Authors |
Майстренко, Л.
|
ORCID | |
Keywords |
вроджені задатки емоційний інтелект емоційна сприйнятливість емоційна компетентність психічне життя innate inclinations emotional intelligence emotional receptivity emotional competence mental life |
Type | Article |
Date of Issue | 2022 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89346 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | Creative Commons Attribution 4.0 International License |
Citation | Майстренко Л. Розвиток емоційної сфери в курсантів військових закдадів вищої освіти на заняттях англійської мови // Філологічні трактати. 2022. Т. 14, № 1. С. 64-71. https://www.doi.org/10.21272/Ftrk.2022.14 (1)-7 |
Abstract |
У статті розглядається розвиток емоційної сфери у курсантів
військових закладів вищої освіти на заняттях англійської мови. Рівень емоційного
життя батьків, правопівкульний тип мислення, спадкові задатки, властивості
темпераменту, особливості переробки інформації – важливі фактори розвитку
емоційного життя людини. Вроджені можливості в значній мірі визначають
емоційну сферу психічного життя людини. Їх роль в людському житті очевидна.
На основі аналізу можна зробити висновок, що дослідження емоційного
життя вузівської молоді є важливим фактором адаптації, оптимізації навчального
процесу і на заняттях з англійської мови.
Незважаючи на важливість та різноплановість досліджень, деякі аспекти
вивчення емоційного життя людини, її інтелекту залишаються актуальними і
носять гіпотетичний характер. На нашу думку, характеристика евристичного
потенціалу емоційного інтелекту, категоризація і диференціація понять, емоційна
культура в концептуальному полі емоційного інтелекту відкривають шляхи для
подальшого обґрунтування проблеми.
Вивчення емоційних станів молоді, їхнього інтелекту пов’язане як зі
складністю питань у концептуальному колі даної проблеми, так із потребою
подальших прикладних досліджень. The article considers the development of the emotional sphere of midshipmen of military higher educational institutions at the English classes. The level of the emotional life of parents, hemispheric type of thinking, hereditary traits, temperament properties, features of information processing - are important factors in the development of emotional life. Innate capabilities largely determine the emotional sphere of a person's mental life. Their role in human life is obvious. Based on the analysis, we can conclude that the study of the emotional life of university youth is an important factor in the adaptation, and optimization of the educational process and at the English classes. Despite the importance and diversity of research, some aspects of the study of emotional life, and human intelligence remain relevant and hypothetical. In our opinion, the characterization of the heuristic potential of emotional intelligence, categorization, and differentiation of concepts, emotional culture in the conceptual field of emotional intelligence opens the way for further justification of the problem. The study of the emotional states of young people, their intellect is connected both with the complexity of issues in the conceptual range of this problem and with the need for further applied research. |
Appears in Collections: |
Філологічні трактати |
Views
Australia
1
Austria
135
China
5287385
Germany
73132
Ireland
1442
Russia
143
Singapore
1
Ukraine
24124908
United Kingdom
146265
United States
103606386
Unknown Country
1
Downloads
Bulgaria
1
Canada
1
France
8347
Germany
103606385
Ireland
1
Lithuania
1
Netherlands
2533127
Poland
103606385
Russia
6046
Ukraine
133239800
United States
103606385
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Maystrenko_Ftrk_1_2022.pdf | 323.46 kB | Adobe PDF | 446606479 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.