Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89405
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Feedback from customers of healthy products: strategy of marketing actions in the offline and online environment
Other Titles Отзывы потребителей здоровых продуктов: стратегия маркетинговых действий в оффлайн и онлайн среде
Відгуки клієнтів здорових продуктів: стратегія маркетингових дій в офлайн та онлайн середовищі
Authors Letunovska, Nataliia Yevhenivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0001-8207-9178
Keywords маркетингові комунікації зі споживачами
маркетинговые коммуникации с потребителями
marketing communications with customers
відгуки споживачів
отзывы потребителей
customer reviews
здоровий ринок
здоровый рынок
healthy market
онлайн опитування
онлайн опрос
online survey
соціальний доказ
социальное доказательство
social evidence
маркетингові інструменти
маркетинговые инструменты
marketing instruments
Type Article
Date of Issue 2021
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89405
Publisher Полтавський університет економіки і торгівлі
License In Copyright
Citation Letunovska N. Ye. Feedback from customers of healthy products: strategy of marketing actions in the offline and online environment // Науковий вісник Полтавського університету економіки і торгівлі. 2021. Випуск 1(102). С. 82-89. DOI 10.37734/2409-6873-2021-1-11.
Abstract Стаття присвячена актуальному питанню збору та правильної обробки відгуків від клієнтів, що купують чи користуються здоровими продуктами відповідних галузей діяльності. Наводиться теоретичне обґрунтування питання віднесення товарів та послуг до сегменту здорових. Проаналізовані маркетингові комунікації в різних середовищах від виробників продуктів здорового сегменту. Особлива увага приділена відгукам як специфічній формі соціальних доказів про корисність продукту. Обґрунтована важливість роботи з відгуками на ринку здорових продуктів та відмінності споживачів такої продукції від інших представників споживчого ринку. Наведені результати опитування респондентів щодо їх довіри до відгуків. Перелічені переваги та недоліки використання відгуків при вибудові стратегії взаємодії з клієнтами. Перелічені джерела можливого збору фідбеку в офлайн та онлайн середовищах. Закцентовано увагу на тому, що є неочевидні джерела формування думки про ставлення до компанії та її продуктів споживачів, наприклад, метрики сайту, аналіз поведінки споживачів у мережі. Наведено фрагмент аналізу корпоративних сайтів виробників здорової продукції України щодо залученості клієнтв до написання фідбеку. Зроблено огляд сервісів по роботі з відгуками від клієнтів на українському ринку. Наведені реальні приклади використання відгуків при впровадженні маркетингових стратегій просування продукту на ринку від відомих компаній. Практична значимість одержаних результатів дослідження полягає в можливості використання рекомендацій автора суб’єктами ринку В2С при вибудові стратегії взаємодії з постійними клієнтами та потенційними споживачами продукції. Урахування переваг та недоліків відгуків як різновиду соціальних доказів є необхідним для роботи маркетолога при планування рекламних кампаній, націлених на кінцевих споживачів.
Статья посвящена актуальному вопросу сбора и правильной обработки отзывов от клиентов, покупающих и пользуюшихся здоровыми продуктами соответствующих отраслей деятельности. Приводится теоретическое обоснование вопроса отнесения товаров и услуг к сегменту здоровых. Проанализированы маркетинговые коммуникации от производителей продуктов здорового сегмента. Особое внимание уделено отзывам как специфической форме социальных доказательств о пользе продукта. Обоснована важность работы с отзывами на рынке здоровых продуктов и различия потребителей такой продукции от других представителей потребительского рынка. Приведены результаты опроса респондентов касаемо их доверия к отзывам. Перечислены преимущества и недостатки использования отзывов при выстраивании стратегии взаимодействия с клиентами. Приводятся источники возможного сбора фидбека в офлайн и онлайн средах. Акцентировано внимание на том, что есть неочевидные источники формирования мнения об отношении к компании и ее продуктов со стороны потребителей, например, метрики сайта, анализ поведения потребителей в сети. Приведен фрагмент анализа корпоративных сайтов производителей здоровой продукции Украины касаемо вовлечения ими клиентв к написанию отзывов. Сделан обзор сервисов по работе с отзывами клиентов на украинском рынке. Приведены реальные примеры использования отзывов при внедрении маркетинговых стратегий продвижения продукта на рынке от известных компаний.
The article is devoted to the topical issue of collecting and adequately processing feedback from customers who buy or use healthy products in relevant industries. Theoretical substantiation of the question of classification of goods and services to the segment of healthy is given. Marketing communications in different environments from manufacturers of products of a healthy segment are analyzed. Particular attention is paid to reviews as a specific form of social evidence of the usefulness of the product. The importance of working with feedback on the market of healthy products and the differences between consumers of such products from other representatives of the consumer market is substantiated. The results of the respondents' survey on their confidence in the feedback are presented. The author describes the advantages and disadvantages of using feedback when building a strategy of interaction with customers. The paper presents sources of possible collection of feedback in offline and online environments. Emphasis is placed on the fact that there are non-obvious sources of forming an opinion about consumers' attitude to the company and its products, such as site metrics, analysis of consumer behavior in the network. A fragment of the research of corporate sites of healthy products of Ukraine on the involvement of customers in writing feedback is given. The review of services on work with responses from clients in the Ukrainian market is made. There are real examples of feedback in the implementation of marketing strategies to promote the product on the market from well-known companies.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БіЕМ)

Views

Austria Austria
104
Bangladesh Bangladesh
1
Brazil Brazil
1
Czechia Czechia
1
France France
1
India India
1
Indonesia Indonesia
1
Ireland Ireland
1065
Israel Israel
1
Kenya Kenya
1
Malaysia Malaysia
1
Mexico Mexico
1
Mongolia Mongolia
1
Netherlands Netherlands
1
Pakistan Pakistan
1
Philippines Philippines
96029
Russia Russia
102
Singapore Singapore
1
Taiwan Taiwan
3513
Ukraine Ukraine
27815799
United Kingdom United Kingdom
6546798
United States United States
75473645
Unknown Country Unknown Country
109937071

Downloads

Australia Australia
1
China China
1
India India
14621375
Indonesia Indonesia
1
Ireland Ireland
1
Israel Israel
1
Nepal Nepal
1
Philippines Philippines
1
Taiwan Taiwan
1
Ukraine Ukraine
1426958
United Kingdom United Kingdom
6546799
United States United States
75473644
Unknown Country Unknown Country
1

Files

File Size Format Downloads
Letunovska_2021.pdf 539.8 kB Adobe PDF 98068785

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.