Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89431
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Аналіз перспектив розвитку цифрового підприємництва |
Authors |
Грицай, Н.М.
|
ORCID | |
Keywords |
бізнес бизнес business підприємництво предпринимательство entrepreneurship аналіз анализ analysis |
Type | Bachelous Paper |
Date of Issue | 2022 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89431 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Грицай Н. М. Аналіз перспектив розвитку цифрового підприємництва : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра : спец. 076 - підприємництво, торгівля та біржова діяльність / наук. кер. Б. Л. Ковальов. Суми : Сумський державний університет, 2022. 43 с. |
Abstract |
Мета кваліфікаційної роботи – аналіз перспектив розвитку цифрового підприємництва.
Основні завдання дослідження:
- проаналізувати передумови впливу цифрової економіки на підприємництво;
- проаналізувати цифрові підприємницькі платформи, різновидності і функції;
- обґрунтування месенджерів як інструмент розвитку цифрового підприємництва.
Об’єкт дослідження – цифрове підприємництво.
Методи дослідження – аналітичний, компаративний та статистичний методи.
У першому розділі роботи проаналізовано теоретичні засади розвитку цифрової економіки; визначено теоретичні засади розвитку платформних моделей підприємництва; проведено аналіз моделі «продукт як послуга» (PaaS); визначено передумови розвитку нової виробничої (цифрової) філософії.
У другому розділі роботи проаналізовано визначення та класифікація цифрових підприємницьких платформ; проведено аналіз устрою цифрової підприємницької моделі «платформа».
У третьому розділі роботи проведено обґрунтовано роль та значення месенджерів у цифровому підприємництві; проведено оцінку готовності бізнесу до цифрової трансформації (на прикладі ІТ-підрозділу). The purpose of the qualification work is to analyze the prospects for the development of digital entrepreneurship. The main objectives of the study: - to analyze the preconditions for the impact of the digital economy on entrepreneurship; - analyze digital business platforms, varieties and functions; - substantiation of messengers as a tool for digital entrepreneurship development. The object of research is digital entrepreneurship. Research methods - analytical, comparative and statistical methods. The first section of the work analyzes the theoretical foundations of the digital economy; the theoretical bases of development of platform models of business are defined; the analysis of the model "product as a service" (PaaS); the preconditions for the development of a new production (digital) philosophy are determined. The second section analyzes the definition and classification of digital business platforms; the analysis of the device of the digital business model "platform" is carried out. The third section of the work substantiates the role and importance of messengers in digital entrepreneurship; an assessment of the readiness of the business for digital transformation (on the example of the IT department). |
Appears in Collections: |
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ННІ БіЕМ) |
Views
Austria
76
Czechia
1
Germany
125010006
Ireland
1012
Poland
27592
Romania
1
Russia
75
Singapore
1
Ukraine
74653961
United Kingdom
306967
United States
1925007254
Unknown Country
2125006948
Downloads
Belgium
2125006950
Czechia
1
Finland
1
France
10724471
Georgia
1
Germany
525009391
Ireland
1
Jordan
1
Lithuania
1
Netherlands
1725007557
Poland
3937743
Romania
46082573
Ukraine
1325008168
United States
2125006949
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Hrytsai_bac_rob.pdf | 781.77 kB | Adobe PDF | -704150784 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.