Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89454
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Knowledge management to foster the entrepreneurship activity: case for Saudi Arabia |
Other Titles |
Менеджмент знань як інструмент стимулювання розвитку підприємницької діяльності: на прикладі Саудівської Аравії |
Authors |
Ali, S.
Hasan, S. Alhothali, G.T. |
ORCID | |
Keywords |
відношення до поведінки навчання підприємництву наміри підприємців Саудівська Аравія теорія запланованої поведінки attitudes toward behaviour entrepreneurship education entrepreneur’s intentions Saudi Arabia theory of planned behaviour |
Type | Article |
Date of Issue | 2022 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89454 |
Publisher | Sumy State University |
License | Creative Commons Attribution 4.0 International License |
Citation | Ali, S., Hasan, S. & Alhothali, G. T. (2022). Knowledge management to foster the entrepreneurship activity: case for Saudi Arabia. Marketing and Management of Innovations, 3, 44–55. https://doi.org/10.21272/mmi.2022.3-04 |
Abstract |
Розвиток підприємницьких здібностей серед студентів закладів вищої освіти набуває все більшого значення
на глобальному рівні. Особливої актуальності дане питання набуває в країнах Близького Сходу/Північної
Африки, де існує більш нагальна потреба виховання студентів, які у майбутньому відкриють власну справу та
зможуть фінансово підтримувати себе. Актуальність даного дослідження полягає у наявності теоретичних
прогалин у масиві наукових напрацювань, присвячених дослідженню впливу освіти на формування
підприємницьких здібностей у Саудівській Аравії. Головною метою дослідження є оцінювання впливу освітніх
програм з підприємницької діяльності на ймовірність того, що студенти продовжуватимуть займатися
підприємницькою діяльністю в майбутньому. Враховуючи суттєве значення ролі освіти у розвитку
підприємницької діяльності, в основу даної статті покладено теорію запланованої поведінки. Вихідні данні для
дослідження сформовано на основі результатів онлайн анкетування 250 осіб, які раніше навчались
підприємницької діяльності у закладах вищої освіти Саудівської Аравії. Вибірка дослідження є
репрезентативною. За результатами дослідження встановлено, що ставлення індивіда до підприємництва та його
оцінка рівня контролю над своєю поведінкою (уявних підприємницьких здібностей) мають значний вплив на
намір займатись підприємницькою діяльністю. При цьому суб'єктивні норми не мають значного впливу на намір
індивіда займатися підприємництвом. Автори приходять до висновку, що підприємницька освіта має значний
вплив на намір студента займатися власною справою. У роботі представлено та обговорено головні обмеження
дослідження та запропоновано напрямки подальших досліджень. Авторами зазначено, що доцільним є не лише
аналіз впливу наявності освіти з підприємницької діяльності, але і врахування впливу якісних та кількісних
характеристик системи освіти на прагнення займатись підприємницькою діяльністю. It is becoming a topic of increasing significance on a global scale to encourage students in educational institutions of higher learning to behave in an entrepreneurial manner. It is especially true in the countries that make up the Middle East/North Africa (MENA) region, where there is a greater pressing need to cultivate and develop college students into business owners who can financially support themselves through their own businesses. Since only several studies considered the impact of education on aspiring business owners in fast-developing countries like Saudi Arabia, this study helps fill a gap in the existing body of academic research. The primary objective of this research is to evaluate the impact that participation in educational programs about entrepreneurship has on the possibility that college students will be engaged in entrepreneurial activities in the future. It is significant to give education's central role in cultivating and encouraging entrepreneurship. This investigation utilized the theory of planned behaviour as its primary framework. A convenience sample was used to collect responses to a questionnaire that was administered online. The recruitment process resulted in the participation of a total of 250 individuals who had previously attended institutions in Saudi Arabia and engaged in entrepreneurship education. The findings indicated that an individual's attitude toward entrepreneurship and their assessment of their level of behavioural control (perceived entrepreneurship abilities) significantly impact an individual's intention to participate in entrepreneurial activity. On the other hand, subjective norms do not significantly impact the intention to engage in entrepreneurial activity. The most noteworthy finding is that the extent to which students aspire to launch their own businesses is significantly influenced by entrepreneurship education. An explanation of the study's limitations and some suggestions for more research were presented and discussed further. The study is limited to participation in entrepreneurship education. However, additional research investigating both the quality and quantity of education is also advised. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Argentina
1
Austria
16
Finland
6717
Germany
1
Indonesia
1
Iran
3360
Ireland
945
Kuwait
1
Malaysia
1
Pakistan
1
Peru
1
Romania
468
Russia
18
Saudi Arabia
13436
Ukraine
101829
United Kingdom
50915
United States
4117085
Unknown Country
381352
Downloads
Brazil
13433
China
50913
India
338
Indonesia
4117087
Ireland
1
Israel
1
Japan
1
Lebanon
1
Malawi
76
Malaysia
936
Morocco
1
Nigeria
1
Oman
1
Peru
1
Saudi Arabia
6716
South Africa
25
Spain
1
Sweden
1
Ukraine
203640
United Arab Emirates
762706
United Kingdom
1
United States
4117086
Unknown Country
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Ali_mmi_3_2022.pdf | 503.3 kB | Adobe PDF | 9272968 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.