Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89458
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Green Brand as a New Pattern of Energy-Efficient Consumption |
Other Titles |
Зелений бренд як новий патерн енергоефективного споживання |
Authors |
Chygryn, Olena Yuriivna
![]() Kuzior, A. Olefirenko, Oleh Mykhailovych ![]() Uzik, J. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-4007-3728 http://orcid.org/0000-0002-6214-4590 |
Keywords |
енергоефективний стале споживання зелений маркетинг зелений бренд energy efficient sustainable consumption green marketing green brand |
Type | Article |
Date of Issue | 2022 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89458 |
Publisher | Sumy State University |
License | Creative Commons Attribution 4.0 International License |
Citation | Chygryn, O., Kuzior, A., Olefirenko, O., & Uzik, J. (2022). Green Brand as a New Pattern of Energy-Efficient Consumption. Marketing and Management of Innovations, 3, 78-87. https://doi.org/10.21272/mmi.2022.3-07 |
Abstract |
В умовах поширення процесів глобалізації, зростання взаємозалежності та взаємопов'язаності країн
необхідна значна активізація зусиль наукового суспільства щодо забезпечення національної енергетичної
безпеки та незалежності. Метою статті є систематичний огляд наукового середовища з метою аналізу змісту та
особливостей наукових публікацій, присвячених новим тенденціям і закономірностям сталого
енергоспоживання. З метою створення змістової та дефініційної основи та дослідження основних тенденцій
наукових публікацій на тему розвитку енергоефективності та сталого споживання в роботі проведено
бібліометричний аналіз категорій «енергоефективність» та «енергоспоживання» з використанням інструментів
Scopus та VOSViewer. Головне питання полягає у визначенні основних науково-дослідницьких тенденцій та
закономірностей у сфері енергоефективності та сталого споживання. Для цього було проаналізовано кількісні та
якісні тенденції наукових статей, які досліджують проблеми, пов'язані з енергоефективністю та сталою
поведінкою споживачів. Сформовано вибірку з понад 24000 наукових статей з даної проблеми за період з 2001
по 2021 рр. з публікацій, що індексуються наукометричною базою даних Scopus. На глобальному рівні значна
кількість наукових публікацій належить Китаю, США та Індії. У роботі систематизовано 5 кластерів наукових
статей, які досліджували стале споживання енергії з різних точок зору. Виявлення закономірностей у розвитку
наукових підходів до енергоефективного споживання та розвитку сталого енергетичного сектору здійснено за
допомогою бібліометричного аналізу, що дозволило описати домінуючі ретроспективні еволюційні та часові
тенденції у розвитку теорії щодо концепції сталого розвитку, екологічного менеджменту та розвитку
відновлюваних джерел енергії. Як наслідок, одним із найбільш значущих трендів є зелений бренд і тенденції,
пов'язані з розвитком зеленого маркетингу та екологічної обізнаності споживачів. In the conditions of the spread of globalization processes, growing interdependence, and interconnectedness of countries, a significant intensification of the academic society efforts to ensure national energy security and independence is necessary. The purpose of the paper is to provide a systematic review of the scientific environment aimed at analysing the contents and features of scientific publications dealing with new trends and patterns in sustainable energy consumption. In order to create a semantic and definition basis and research the main trends of scientific publications on the subject of developing energy efficiency and sustainable consumption, the paper carried out a bibliometric analysis concerning the categories «energy efficient» and «energy consumption» using the Scopus and VOSviewer tools. The main question is, what are the main scientific and research trends and patterns in the field of energy efficiency and sustainable consumption? For this purpose, the quantity and quality tendencies of the scientific articles which are studying issues connected with energy efficiency and sustainable consumer behaviour were determined. A sample of more than 24000 scientific publications on this issue was generated from publications indexed by the Scopus database. The study period covers 2001-2021. On the global level, the analysed investigated area is represented by the countries: China, the USA, and India. VOS viewer tools were used to systemize 5 clusters of scientific articles that analysed sustainable energy consumption from different points of view. Identification of regularities in the developing of scientific approaches to energy-efficient consumption and developing sustainable energy sector was carried out using bibliometric analysis, which has made it possible to describe the dominant retrospective evolutionary and temporal tendencies in the development of this theory concerning the concepts of sustainable development, environmental management, and development of renewables. As a result, one of the most significant trends is a green brand and tendencies connected with developing green marketing and green consumer awareness. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views

1

1

13

-648976278

1

1

383518954

1525625777

351592

508541935

508541931

158864477

-1091100653

-648976277

1

1

1

1431447174

1

545373681

-745342160

19

-1579812209

15200

1

597304699

1525625782

1609304372

-745342166

545373676

1966834922
Downloads

1

1

-159490248

597304699

1

-745342165

1525625778

-745342162

1

158864478

1693566066

1

1

1

1

7510651

15198

-1856058590

3762926

1

15193

-1579812210

508541911

1525625781

1

1

1

15208

1609304373

978751

545373679

1

1

1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Chygryn_mmi_3_2022.pdf | 616.69 kB | Adobe PDF | -1204507964 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.