Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89458
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Green Brand as a New Pattern of Energy-Efficient Consumption
Other Titles Зелений бренд як новий патерн енергоефективного споживання
Authors Chygryn, Olena Yuriivna  
Kuzior, A.
Olefirenko, Oleh Mykhailovych  
Uzik, J.
ORCID http://orcid.org/0000-0002-4007-3728
http://orcid.org/0000-0002-6214-4590
Keywords енергоефективний
стале споживання
зелений маркетинг
зелений бренд
energy efficient
sustainable consumption
green marketing
green brand
Type Article
Date of Issue 2022
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89458
Publisher Sumy State University
License Creative Commons Attribution 4.0 International License
Citation Chygryn, O., Kuzior, A., Olefirenko, O., & Uzik, J. (2022). Green Brand as a New Pattern of Energy-Efficient Consumption. Marketing and Management of Innovations, 3, 78-87. https://doi.org/10.21272/mmi.2022.3-07
Abstract В умовах поширення процесів глобалізації, зростання взаємозалежності та взаємопов'язаності країн необхідна значна активізація зусиль наукового суспільства щодо забезпечення національної енергетичної безпеки та незалежності. Метою статті є систематичний огляд наукового середовища з метою аналізу змісту та особливостей наукових публікацій, присвячених новим тенденціям і закономірностям сталого енергоспоживання. З метою створення змістової та дефініційної основи та дослідження основних тенденцій наукових публікацій на тему розвитку енергоефективності та сталого споживання в роботі проведено бібліометричний аналіз категорій «енергоефективність» та «енергоспоживання» з використанням інструментів Scopus та VOSViewer. Головне питання полягає у визначенні основних науково-дослідницьких тенденцій та закономірностей у сфері енергоефективності та сталого споживання. Для цього було проаналізовано кількісні та якісні тенденції наукових статей, які досліджують проблеми, пов'язані з енергоефективністю та сталою поведінкою споживачів. Сформовано вибірку з понад 24000 наукових статей з даної проблеми за період з 2001 по 2021 рр. з публікацій, що індексуються наукометричною базою даних Scopus. На глобальному рівні значна кількість наукових публікацій належить Китаю, США та Індії. У роботі систематизовано 5 кластерів наукових статей, які досліджували стале споживання енергії з різних точок зору. Виявлення закономірностей у розвитку наукових підходів до енергоефективного споживання та розвитку сталого енергетичного сектору здійснено за допомогою бібліометричного аналізу, що дозволило описати домінуючі ретроспективні еволюційні та часові тенденції у розвитку теорії щодо концепції сталого розвитку, екологічного менеджменту та розвитку відновлюваних джерел енергії. Як наслідок, одним із найбільш значущих трендів є зелений бренд і тенденції, пов'язані з розвитком зеленого маркетингу та екологічної обізнаності споживачів.
In the conditions of the spread of globalization processes, growing interdependence, and interconnectedness of countries, a significant intensification of the academic society efforts to ensure national energy security and independence is necessary. The purpose of the paper is to provide a systematic review of the scientific environment aimed at analysing the contents and features of scientific publications dealing with new trends and patterns in sustainable energy consumption. In order to create a semantic and definition basis and research the main trends of scientific publications on the subject of developing energy efficiency and sustainable consumption, the paper carried out a bibliometric analysis concerning the categories «energy efficient» and «energy consumption» using the Scopus and VOSviewer tools. The main question is, what are the main scientific and research trends and patterns in the field of energy efficiency and sustainable consumption? For this purpose, the quantity and quality tendencies of the scientific articles which are studying issues connected with energy efficiency and sustainable consumer behaviour were determined. A sample of more than 24000 scientific publications on this issue was generated from publications indexed by the Scopus database. The study period covers 2001-2021. On the global level, the analysed investigated area is represented by the countries: China, the USA, and India. VOS viewer tools were used to systemize 5 clusters of scientific articles that analysed sustainable energy consumption from different points of view. Identification of regularities in the developing of scientific approaches to energy-efficient consumption and developing sustainable energy sector was carried out using bibliometric analysis, which has made it possible to describe the dominant retrospective evolutionary and temporal tendencies in the development of this theory concerning the concepts of sustainable development, environmental management, and development of renewables. As a result, one of the most significant trends is a green brand and tendencies connected with developing green marketing and green consumer awareness.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Algeria Algeria
1
Australia Australia
1
Austria Austria
13
China China
-648976278
Czechia Czechia
1
Denmark Denmark
1
France France
383518954
Germany Germany
1525625777
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
351592
Hungary Hungary
508541935
India India
508541931
Indonesia Indonesia
158864477
Iran Iran
-1091100653
Ireland Ireland
-648976277
Japan Japan
1
Kenya Kenya
1
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
1431447174
Netherlands Netherlands
1
Pakistan Pakistan
545373681
Philippines Philippines
-745342160
Russia Russia
19
Singapore Singapore
-1579812209
Slovakia Slovakia
15200
South Korea South Korea
1
Taiwan Taiwan
597304699
Turkey Turkey
1525625782
Ukraine Ukraine
1609304372
United Kingdom United Kingdom
-745342166
United States United States
545373676
Unknown Country Unknown Country
-1913504628

Downloads

Algeria Algeria
1
Brazil Brazil
1
Canada Canada
-159490248
China China
597304699
Egypt Egypt
1
France France
-745342165
Germany Germany
1525625778
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
-745342162
India India
1
Indonesia Indonesia
158864478
Iran Iran
1693566066
Ireland Ireland
1
Japan Japan
1
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
1
Morocco Morocco
7510651
Nepal Nepal
15198
Pakistan Pakistan
-1856058590
Poland Poland
3762926
Portugal Portugal
1
Slovakia Slovakia
15193
South Africa South Africa
-1579812210
South Korea South Korea
508541911
Spain Spain
1525625781
Switzerland Switzerland
1
Taiwan Taiwan
1
Thailand Thailand
1
Turkey Turkey
15208
Ukraine Ukraine
1609304373
United Kingdom United Kingdom
978751
United States United States
545373679
Unknown Country Unknown Country
1
Vietnam Vietnam
1
Zimbabwe Zimbabwe
1

Files

File Size Format Downloads
Chygryn_mmi_3_2022.pdf 616.69 kB Adobe PDF -1204507964

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.