Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89462
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | The Impact of Digital Marketing Success on Customer Loyalty |
Other Titles |
Вплив ефективності цифрового маркетингу на лояльність клієнтів |
Authors |
Mohammad, A.
|
ORCID | |
Keywords |
цифровий контент-маркетинг можливості цифрового маркетингу ефективність цифрового маркетингу лояльність клієнтів Йорданія digital content marketing digital marketing capabilities digital marketing success customer loyalty Jordan |
Type | Article |
Date of Issue | 2022 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89462 |
Publisher | Sumy State University |
License | Creative Commons Attribution 4.0 International License |
Citation | Mohammad, A. (2022). The Impact of Digital Marketing Success on Customer Loyalty. Marketing and Management of Innovations, 3, 103-113.https://doi.org/10.21272/mmi.2022.3-09 |
Abstract |
Лояльність споживачів часто розглядається як один із вирішальних факторів у визначенні долі
організацій. Стрімкий розвиток цифровізації спонукає організації до розробки передових стратегій
щодо підвищення конкурентоспроможності та збільшення частки ринку за рахунок використання
потенціалу цифрового контенту та розширення цифрових можливостей. Автором зазначено, що
останнім часом організації отримали доступ до низки цифрових засобів масової інформації. Це
дозволяє їм створити власний бренд, охопити цільових клієнтів та утримувати їх, а також просувати
свої продукти. Цифрові медіа стали справжньою революцією та вимагають від організацій додаткових
інвестицій у їх розвиток. В основі даного дослідження лежить мета визначити: 1) вплив цифрового
контенту-маркетингу та можливостей цифрового маркетингу на його ефективність; 2) вплив
ефективності цифрового маркетингу на лояльність клієнтів. Для досягнення поставленої мети було
проведено анкетування 187 клієнтів онлайн-ресторанів Йорданії. Емпіричне дослідження проведено
за допомогою моделювання структурних рівнянь, які було застосовано для перевірки гіпотез
дослідження. За отриманими результатами встановлено, що цифровий контент-маркетинг і
можливості цифрового маркетингу мають значний вплив на ефективність цифрового маркетингу. До
того, ефективність цифрового маркетингу суттєво впливає на лояльність клієнтів онлайн-ресторанів в
Йорданії. Результати дослідження дають підстави стверджувати, що для забезпечення позитивного
впливу цифрового маркетингу на лояльність клієнтів, організаціям слід приділяти більше уваги таким
критичним факторам, як цифровий контент та цифрові можливості. У статті зазначено, що
перспективним напрямком подальших досліджень є вивчення більшої кількості факторів, які
впливають на ефективність цифрового маркетингу. Результати дослідження інформують
маркетологів, що лояльність клієнтів в епоху цифровізації залежить від здатності створювати,
передавати та доставляти цифровий контент за допомогою цифрових технологій. Суттєве значення
мають якість цифрового контенту та можливості, які забезпечують цінність для клієнтів. Customer loyalty is often seen as one of the decisive factors in determining the fate of organizations. In the age of digitization, organizations should think of advanced strategies to increase their competitiveness and market share by employing the potential of digital content and enhancing their digital capabilities. Recently, many digital media have appeared available to organizations to build their brand, reach their target customers and retain them, and promote their products. Digital media represented a real revolution that made it difficult for organizations to survive in the business environment without investing in these means. Therefore, the aim of the study is twofold: 1) to explore the effects of digital content marketing and digital marketing capabilities on digital marketing success; 2) to investigate the impact of digital marketing success on customer loyalty. This research was conducted on a sample of online restaurant customers through a questionnaire distributed to 187 customers. IBM SPSS 25.0 and AMOS 22.0 were used as the main programs for analysing the collected data from 165 online restaurant customers. Structural equation modelling was applied to test the research's hypothesized effects. The results indicated that digital content marketing and digital marketing capabilities had significant effects on digital marketing success based on the perspectives of online restaurant customers in Jordan. Moreover, digital marketing success substantially impacted customer loyalty of online restaurant customers in Jordan. It was concluded that for organizations to ensure a positive effect of digital marketing on customer loyalty, more attention should be paid to critical factors such as digital content and digital capabilities. The study calls for researchers to explore more factors affecting the success of digital marketing. It informs marketing managers that customer loyalty in the digitization era depends on the ability to create, communicate and deliver digital content using digital technologies and the quality of digital content and capabilities that deliver customer value. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Australia
164
Austria
395520
Bosnia & Herzegovina
802887468
Brazil
1
Bulgaria
218220
Canada
1
China
-121753189
Cyprus
2086240388
Egypt
802887482
Ethiopia
99936
Finland
1
France
482602064
Germany
727241128
Ghana
1
Hong Kong SAR China
31002
India
-864664559
Indonesia
863133124
Iran
802887484
Ireland
1194199799
Israel
1
Italy
1762750731
Japan
3241099
Jordan
482602051
Lithuania
1
Malaysia
-1987988305
Maldives
1
Mauritius
137561
Morocco
-1762723644
Myanmar (Burma)
482602058
Nepal
1
Netherlands
-693070848
Nigeria
1700034212
Pakistan
1466849659
Palestinian Territories
802887460
Peru
183590
Philippines
802887436
Poland
1
Portugal
802887480
Russia
27
Singapore
1
South Africa
802887487
Spain
1
Sri Lanka
802887453
Sweden
1
Switzerland
1
Taiwan
395529
Thailand
2086240392
Turkey
340567141
Ukraine
173727
United Kingdom
52725
United States
923378789
Unknown Country
320490464
Vietnam
802887448
Downloads
Algeria
1
Argentina
-1954003635
Australia
191568
Austria
395521
Bolivia
1
Bosnia & Herzegovina
1
Brazil
1
Canada
1
China
-1449019074
Colombia
508713211
Cyprus
2086240389
Czechia
1700034203
Ecuador
-693070846
Egypt
482602063
Ethiopia
1
Finland
1
France
-1987988305
Germany
208886
Ghana
482602052
Greece
1
Hong Kong SAR China
111
India
802887478
Indonesia
802887473
Iran
802887430
Iraq
1
Italy
1
Japan
3241104
Jordan
1700034211
Kenya
54629
Malaysia
-1449019072
Mexico
1700034202
Myanmar (Burma)
482602057
Netherlands
1
New Zealand
1
Nigeria
123
Pakistan
802887477
Palestinian Territories
1
Peru
863133122
Philippines
802887456
Portugal
1
Qatar
1
Romania
1
Singapore
863133125
Slovakia
2102961655
South Africa
18621040
South Korea
1
Spain
802887441
Sri Lanka
802887454
Switzerland
1
Thailand
802887440
Turkey
-1323537240
Ukraine
-1762723644
United Arab Emirates
1
United Kingdom
18621037
United States
923378790
Unknown Country
180865
Zimbabwe
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Anber_Mohammad_mmi_3_2022.pdf | 535.46 kB | Adobe PDF | 1150787225 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.