Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89473
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Соціально-психологічні особливості текстів медіаповідомлень |
Other Titles |
Socio-psychological features of the texts of media messages |
Authors |
Yanenko, Yaroslav Vasylovych
|
ORCID |
http://orcid.org/0000-0003-2468-6636 |
Keywords |
емоції медіа психологічний мотив структура тексту emotions media psychological motive text structure |
Type | Article |
Date of Issue | 2022 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89473 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | In Copyright |
Citation | Яненко Я. В. Соціально-психологічні особливості текстів медіаповідомлень // Образ. 2022. Вип. 2 (39). С. 15-25. DOI: https://doi.org/10.21272/Obraz.2022.2(39)-15-25 |
Abstract |
У статті уточнено основні особливості сучасних медіаповідомлень на базі контент-аналізу
157 текстів у соціальній мережі "Фейсбук", що дало можливість порівняти найважливіші характеристики медіаповідомлень у соціальній та комерційній сферах. З’ясовано головні характеристики сучасних медіаповідомлень, зокрема обсяг тексту, дні публікації та зв’язок між повідомленнями, використання першої фрази повідомлення як засобу привернення уваги аудиторії,
використання цифр, гіперпосилань та візуальних інтеграцій у медіатекстах. Особлива увага
приділяється визначенню соціально-психологічних особливостей текстів медіаповідомлень, серед яких варто відзначити неформальний стиль, використання в повідомленнях зменшувальнопестливих слів, застосування географічної конкретизації, насичення тексту емоціями та використання технології сторітелінгу. The article clarifies the main features of media messages based on the content analysis of 157 texts in the social network "Facebook". This made it possible to compare the main characteristics of media messages in the social and commercial spheres. The most important characteristics of modern media messages are found out, including the volume of text, days of publication and the relationship between messages, using the first sentence of the message as a means of attracting the attention of the audience, the use of numbers, hyperlinks and visual integrations in media texts. Particular attention is paid to the definition of the socio-psychological characteristics of the texts of media messages, among which it should be noted the informal style of media texts, the use of diminutive words in messages, application of geographic specification, saturation of the text with emotions and the use of storytelling technology. |
Appears in Collections: |
Образ |
Views
Austria
31
China
1
Germany
1
Ireland
1423
Japan
1
Poland
1
Russia
26
Singapore
22409898
Turkey
1
Ukraine
66890844
United Kingdom
22409896
United States
66890845
Unknown Country
1
Downloads
China
41428
France
4643
Germany
10776
Indonesia
1
Ireland
1
Lithuania
1
Netherlands
1
Poland
1
Russia
1
Ukraine
338842
United States
22409897
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Yanenko_Obraz_2_2022.pdf | 122.42 kB | Adobe PDF | 22805592 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.