Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89473
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Соціально-психологічні особливості текстів медіаповідомлень
Other Titles Socio-psychological features of the texts of media messages
Authors Yanenko, Yaroslav Vasylovych  
ORCID http://orcid.org/0000-0003-2468-6636
Keywords емоції
медіа
психологічний мотив
структура тексту
emotions
media
psychological motive
text structure
Type Article
Date of Issue 2022
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89473
Publisher Сумський державний університет
License In Copyright
Citation Яненко Я. В. Соціально-психологічні особливості текстів медіаповідомлень // Образ. 2022. Вип. 2 (39). С. 15-25. DOI: https://doi.org/10.21272/Obraz.2022.2(39)-15-25
Abstract У статті уточнено основні особливості сучасних медіаповідомлень на базі контент-аналізу 157 текстів у соціальній мережі "Фейсбук", що дало можливість порівняти найважливіші характеристики медіаповідомлень у соціальній та комерційній сферах. З’ясовано головні характеристики сучасних медіаповідомлень, зокрема обсяг тексту, дні публікації та зв’язок між повідомленнями, використання першої фрази повідомлення як засобу привернення уваги аудиторії, використання цифр, гіперпосилань та візуальних інтеграцій у медіатекстах. Особлива увага приділяється визначенню соціально-психологічних особливостей текстів медіаповідомлень, серед яких варто відзначити неформальний стиль, використання в повідомленнях зменшувальнопестливих слів, застосування географічної конкретизації, насичення тексту емоціями та використання технології сторітелінгу.
The article clarifies the main features of media messages based on the content analysis of 157 texts in the social network "Facebook". This made it possible to compare the main characteristics of media messages in the social and commercial spheres. The most important characteristics of modern media messages are found out, including the volume of text, days of publication and the relationship between messages, using the first sentence of the message as a means of attracting the attention of the audience, the use of numbers, hyperlinks and visual integrations in media texts. Particular attention is paid to the definition of the socio-psychological characteristics of the texts of media messages, among which it should be noted the informal style of media texts, the use of diminutive words in messages, application of geographic specification, saturation of the text with emotions and the use of storytelling technology.
Appears in Collections: Образ

Views

Austria Austria
31
China China
1
Germany Germany
1
Ireland Ireland
1423
Japan Japan
1
Poland Poland
1
Russia Russia
26
Singapore Singapore
22409898
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
66890844
United Kingdom United Kingdom
22409896
United States United States
66890845
Unknown Country Unknown Country
1

Downloads

China China
41428
France France
4643
Germany Germany
10776
Indonesia Indonesia
1
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Poland Poland
1
Russia Russia
1
Ukraine Ukraine
338842
United States United States
22409897

Files

File Size Format Downloads
Yanenko_Obraz_2_2022.pdf 122.42 kB Adobe PDF 22805592

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.