Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89485
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Реклама в закарпатській газеті "Українське слово" 1932–1938 рр. |
Other Titles |
Advertising In The Transcarpathian Newspaper "Ukrainske Slovo" 1932–1938 |
Authors |
Барчан, О.
|
ORCID | |
Keywords |
реклама Закарпаття газета "Українське Слово" прийоми впливу рекламний менеджмент advertising Transcarpathia newspaper "Ukrainske Slovo" methods of influence advertising management |
Type | Article |
Date of Issue | 2022 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89485 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | In Copyright |
Citation | Барчан О. Реклама в закарпатській газеті "Українське слово" 1932–1938 рр. // Образ. 2022. Вип. 2 (39). С. 81-88. DOI: https://doi.org/10.21272/Obraz.2022.2(39)-81-88 |
Abstract |
У статті досліджується рекламний контент у закарпатській суспільно-політичній газеті
"Українське слово" за 1932–1938 рр. Здійснено аналіз історичних, економічних чинників поширення реклами в пресі означеного періоду, негативних та позитивних умов, що впливали на цей
вид діяльності.
У процесі роботи з’ясовано, що видавці часопису "Українське слово" активно втілювали в рекламних повідомленнях різноманітні формально-графічні та психологічно-мотиваційні прийоми
привернення читацької уваги, використовували текстові прийоми впливу, застосовували приховану рекламу. Простежується чітка концепція рекламної комунікації часопису, яка полягає в
ідеї українського національного єднання на економічному грунті. Специфіка діяльності часопису
"Українське слово" з поширення рекламної інформації залишається актуальною й сьогодні. The article examines the advertising content of the Transcarpathian social and political newspaper "Ukrainske Slovo" from 1932-1938. An analysis of the historical and economic factors of the spread of advertising in the press of the specified period, and the negative and positive conditions that influenced this type of activity is carried out. In the course of the work, it was found that the publishers of the newspaper "Ukrainske Slovo" actively embodied in their advertising messages various formal-graphic and psychological-motivational methods of attracting the reader’s attention, used textual methods of influence, and used hidden advertising. A clear concept of advertising communication in the newspaper, which lies in the idea of Ukrainian national unity on an economic basis, is traced. The specifics of the activity concerning the distribution of advertising information in the newspaper "Ukrainske Slovo" remain relevant even today. |
Appears in Collections: |
Образ |
Views
Austria
27
Belgium
1
Germany
1
Ireland
10400244
Russia
36
Singapore
5200123
Ukraine
1249733
United Kingdom
10543
United States
10400247
Unknown Country
55920
Downloads
China
10541
Germany
1
Hungary
138
Ireland
1
Singapore
1
Ukraine
1249734
United States
5200122
Unknown Country
5200122
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Barchan_Obraz_2_2022.pdf | 113.54 kB | Adobe PDF | 11660660 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.