Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89486
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Копірайтинг як симбіоз журналістики та реклами
Other Titles Copywriting as a symbiosis of journalism and advertising
Authors Дюжева, К.
ORCID
Keywords копірайтинг
журналістика
реклама
реципієнт
copywriting
journalism
advertising
recipient
Type Article
Date of Issue 2022
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89486
Publisher Сумський державний університет
License In Copyright
Citation Дюжева К. Копірайтинг як симбіоз журналістики та реклами // Образ. 2022. Вип. 2 (39). С. 89-97. DOI: https://doi.org/10.21272/Obraz.2022.2(39)-89-97
Abstract У статті розглядається методичне бачення особливостей такого актуального й затребуваного нині прикладного фаху, як копірайтинг, який, однак, не є науково обгрунтованим і в галузі української вищої освіти не становить собою спеціальність, а є емпіричною одиницею. Увагу приділено специфіці копірайтингу, що поєднує в собі ознаки журналістики та реклами, які, гармонійно переплітаючись у своєрідному симбіозі, дають можливість копірайтерам реалізувати мету під час підготовки замовних матеріалів. Ототожнювати копірайтинг із власне журналістикою, як і з рекламою, не можна, на що вказує передусім мета діяльності копірайтера. У статті визначено також засоби та прийоми, які використовуються в копірайтингу, зокрема психологічні, маніпулятивні. Ідеться про професійні ринкові умови праці копірайтера, тобто особливості професіограми фахівця в конкурентних умовах.
The article considers the methodological vision of such a relevant and popular application profession as copywriting, which, however, is not scientifically sound and in the field of Ukrainian higher education is not a specialty, but is an empirical unit. Attention is paid to the methodological aspect of combining the features and characteristics of journalism and advertising within copywriting, which, harmoniously intertwined in a kind of symbiosis, allow copywriters to achieve the goal in the preparation of commissioned materials. It is impossible to equate copywriting with journalism itself, as well as with advertising itself, which is indicated primarily by the purpose of the copywriter. The article also identifies a number of tools and techniques used in copywriting, including psychological, manipulative. The article deals with the questions of the professional market conditions of a copywriter, and the features of the professional profile of a specialist in a competitive environment.
Appears in Collections: Образ

Views

Argentina Argentina
1
Austria Austria
30
China China
1
Germany Germany
1
Ireland Ireland
339
Russia Russia
31
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
672880
United Kingdom United Kingdom
9278
United States United States
1895308

Downloads

Belgium Belgium
1
Canada Canada
1
China China
133016
Czechia Czechia
336
France France
9273
Germany Germany
40210
Indonesia Indonesia
1
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
3914
Poland Poland
3914
Portugal Portugal
1
Taiwan Taiwan
1
Ukraine Ukraine
1895309
United Kingdom United Kingdom
3909
United States United States
1895309

Files

File Size Format Downloads
Diuzheva_Obraz_2_2022.pdf 113.3 kB Adobe PDF 3985196

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.