Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89555
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Сучасні напрямки використання фінансових технологій в Україні |
Authors |
Мусіян, Є.А.
Riabushka, Liudmyla Borysivna |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-8597-6819 |
Keywords |
фінансові технології финансовые технологии financial technologies банківські послуги банковские услуги banking services банківські установи банковские учреждения banking institutions |
Type | Conference Papers |
Date of Issue | 2021 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89555 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Мусіян Є. А., Рябушка Л. Б. Сучасні напрямки використання фінансових технологій в Україні // Проблеми та перспективи розвитку фінансово-кредитної системи : матеріали Міжнародної науково-практичної конференції, м. Суми, 22-24 листопада 2021 р. Суми : Сумський державний університет, 2021. С. 162-165 |
Abstract |
Застосування інновацій в сфері фінансових технологій включає в себе весь спектр надання банківських послуг та діяльності банків в цілому, зокрема внутрішні інновації, за допомогою яких банківські установи розширюють кількість та якість надання як нових так і вже діючих банківських послуг, а також зовнішні інновації, які в першу чергу використовуються як маркетингові ходи, а саме впровадження нових та покращення діючих шляхів реалізації банківських послуг, залучення нових клієнтів та утримання діючих,
збільшення частки ринку, збільшення конкурентоспроможності. The application of innovations in the field of financial technologies includes the entire spectrum of the provision of banking services and the activities of banks in general, in particular internal innovations, with the help of which banking institutions expand the number and quality of the provision of both new and existing banking services, as well as external innovations, which in they are primarily used as marketing moves, namely, the introduction of new and improvement of existing ways of implementing banking services, attracting new customers and retaining existing ones, increase in market share, increase in competitiveness. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БіЕМ) |
Views
Austria
13390
Ireland
1995
Russia
284
Singapore
34772348
Ukraine
3805221
United Kingdom
91170
United States
11077474
Unknown Country
494029
Downloads
Austria
1
France
1
Indonesia
1
Ireland
1
Ukraine
338185
United States
19288783
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Musiian_banking_institutions.pdf | 1.63 MB | Adobe PDF | 19626972 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.