Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89575
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | B2B Communication Strategy: Introducing a New Multifunctional Application for the Waste Management Industry |
Other Titles |
Комунікаційна стратегія B2B: впровадженнябагатофункціонального додатка у сфері поводження з відходами |
Authors |
Svetlik, J.
Lastuvka, I. |
ORCID | |
Keywords |
додаток В2В-комунікація діджиталізація маркетинг впливу інновації маркетинг відносин соціальні медіа діджиталізація стійкість відходів app B2B communication digitalization influencer marketing innovation relationship marketing social media digitalization waste sustainability |
Type | Article |
Date of Issue | 2022 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89575 |
Publisher | Sumy State University |
License | Creative Commons Attribution 4.0 International License |
Citation | Svetlik, J., & Lastuvka, I (2022). B2B Communication Strategy: Introducing a New Multifunctional Application for the Waste Management Industry Marketing and Management of Innovations, 3, 159-171. https://doi.org/10.21272/mmi.2022.3-14 |
Abstract |
Метою емпіричного дослідження є представлення реального кейсу на прикладі проєкту ефективної
комунікаційної стратегії B2B, спрямованої на впровадження нового цифрового додатка у сфері поводження з
відходами – SOWA. У статті зазначено, що бізнес сектор Чеської Республіки (та низки інших країн) не має
чіткого розуміння щодо важливості поводження з відходами. У статті наголошено на можливій обмеженості
виробництва та розвитку пріоритетних напрямків бізнесу в майбутньому через відсутність налагодженої
системи поводження з відходами. Попри зростання уваги до питань поводження з відходами в рамках нової
зеленої політики, менеджмент компаній не часто усвідомлює важливість впровадження інновацій у сфері
соціальної, економічної та екологічної відповідальності. Авторами зазначено, що соціально-відповідальний
бізнес не є вагомим аргументом для зміцнення своїх позицій на високо конкурентному ринку, тому компанії
приділяють більше уваги питанням поводження з відходами. Таким чином, перед компаніями постає
необхідність впровадження та застосування нових цифрових технологій. До того важливим є переконання
клієнтів на ринку B2B у корисності даних інновації з точки зору максимальної економії часу та автоматизації
бізнес-процесів. Виходячи із зазначеного вище, компанії задаються питанням, які інструменти маркетингових
комунікацій використовувати та як переконати цільові групи в ефективності оцифрування проєктів. З точки зору
теорії маркетингових комунікацій, B2B ринок має ряд специфічних особливостей у порівнянні з більш
поширеним ринком В2С. Ці відмінності є суттєвими з точки зору ефективності впливу на адресатів. У роботі
для дослідження комунікаційної стратегії залучено різні цільові групи B2B споживачів. За результатами
систематизації наукових джерел охарактеризовано стан сучасних знань з проблеми сучасного поводження з
відходами та побудовано необхідну теоретичну базу у сфері B2B комунікацій. У рамках даного дослідження
наведено необхідні дані та інформацію, які є відправною точкою у побудові комунікаційної стратегії для однієї
з фундаментальних інновацій у сфері поводження з відходами, пов'язаної з впровадженням та розгортанням
нового багатофункціонального додатка в Чеській Республіці. У статті визначено напрями та інструменти
подальшого розвитку та промоції багатофункціонального додатка у сфері поводження з відходами в інших
країнах Центральної Європи. This empirical study aims to present a real case study in the form of drafting an effective communication strategy to implement the new digital waste management application, SOWA, for B2B customers. In the Czech Republic (and elsewhere) businesses still do not accept that if they do not start working systematically with their waste, they will not have anything to produce in the future. They will not have space for their production and priority business areas. Moreover, in the rules of the new green policy, this area would become more expensive soon. However, the management of companies does not often realize the importance of innovations in this area of social, economic, and environmental reality. To effectively appeal to businesses often fighting to survive only by their social responsibility may not be a sufficiently strong argument in the current climate. At the same time, companies engaging in waste management solve the problem of how to improve their competitiveness, strengthening their position in this very competitive market. These companies thus face a major decision to introduce new digital technologies and their applications and to persuade the customers in the B2B market that these innovations represent maximum time savings and automated service for their businesses. Therefore, these companies ask themselves which marketing communication tools to use and which target groups will effectively convince them that the digitization project would benefit them. In terms of communication, the B2B market has several specifics alongside it compared to a larger, more widespread B2C market in marketing communication theory. These differences are essential in terms of the effectiveness of addressing recipients. The new communication strategy's draft rests on the authors' research, which mostly concerns the different target groups of B2B customers. The literature review characterizes the state of current knowledge of the issue of modern waste management and the necessary theoretical base in the specific field of B2B communication. This paper provides the necessary data and information which form the starting point of the communication strategy for one of the fundamental innovations in the field of waste management regarding the introduction and rollout of the new multifunctional application in the Czech Republic. Further rollout of this innovation to other central European countries is considered and subject to serious reflection. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views

1

-100583036

167265

1

1

1

273298318

1

9722832

-1635237821

1774987032

1

94

273298319

558761804

9722828

127028

1

1

1

1

1774987033

1

1

2129519325

1

222246624

69874605

85

1

2129519326

1

1

1

1

745725194

922430831

-100583033

-272812878

11238
Downloads

2129519321

1

-288541080

-476499137

1

1576593242

1

69874608

1

1

273298317

-288541081

-476499137

1

1

1

1675790138

1

-1226994534

1

1

874

2129519317

1024491659

1

-1226994534

1

1

1024491655

1

-100583034

-272812876
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Svetlik_mmi_3_2022.pdf | 449.69 kB | Adobe PDF | 1251146437 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.