Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89575
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | B2B Communication Strategy: Introducing a New Multifunctional Application for the Waste Management Industry |
Other Titles |
Комунікаційна стратегія B2B: впровадженнябагатофункціонального додатка у сфері поводження з відходами |
Authors |
Svetlik, J.
Lastuvka, I. |
ORCID | |
Keywords |
додаток В2В-комунікація діджиталізація маркетинг впливу інновації маркетинг відносин соціальні медіа діджиталізація стійкість відходів app B2B communication digitalization influencer marketing innovation relationship marketing social media digitalization waste sustainability |
Type | Article |
Date of Issue | 2022 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89575 |
Publisher | Sumy State University |
License | Creative Commons Attribution 4.0 International License |
Citation | Svetlik, J., & Lastuvka, I (2022). B2B Communication Strategy: Introducing a New Multifunctional Application for the Waste Management Industry Marketing and Management of Innovations, 3, 159-171. https://doi.org/10.21272/mmi.2022.3-14 |
Abstract |
Метою емпіричного дослідження є представлення реального кейсу на прикладі проєкту ефективної
комунікаційної стратегії B2B, спрямованої на впровадження нового цифрового додатка у сфері поводження з
відходами – SOWA. У статті зазначено, що бізнес сектор Чеської Республіки (та низки інших країн) не має
чіткого розуміння щодо важливості поводження з відходами. У статті наголошено на можливій обмеженості
виробництва та розвитку пріоритетних напрямків бізнесу в майбутньому через відсутність налагодженої
системи поводження з відходами. Попри зростання уваги до питань поводження з відходами в рамках нової
зеленої політики, менеджмент компаній не часто усвідомлює важливість впровадження інновацій у сфері
соціальної, економічної та екологічної відповідальності. Авторами зазначено, що соціально-відповідальний
бізнес не є вагомим аргументом для зміцнення своїх позицій на високо конкурентному ринку, тому компанії
приділяють більше уваги питанням поводження з відходами. Таким чином, перед компаніями постає
необхідність впровадження та застосування нових цифрових технологій. До того важливим є переконання
клієнтів на ринку B2B у корисності даних інновації з точки зору максимальної економії часу та автоматизації
бізнес-процесів. Виходячи із зазначеного вище, компанії задаються питанням, які інструменти маркетингових
комунікацій використовувати та як переконати цільові групи в ефективності оцифрування проєктів. З точки зору
теорії маркетингових комунікацій, B2B ринок має ряд специфічних особливостей у порівнянні з більш
поширеним ринком В2С. Ці відмінності є суттєвими з точки зору ефективності впливу на адресатів. У роботі
для дослідження комунікаційної стратегії залучено різні цільові групи B2B споживачів. За результатами
систематизації наукових джерел охарактеризовано стан сучасних знань з проблеми сучасного поводження з
відходами та побудовано необхідну теоретичну базу у сфері B2B комунікацій. У рамках даного дослідження
наведено необхідні дані та інформацію, які є відправною точкою у побудові комунікаційної стратегії для однієї
з фундаментальних інновацій у сфері поводження з відходами, пов'язаної з впровадженням та розгортанням
нового багатофункціонального додатка в Чеській Республіці. У статті визначено напрями та інструменти
подальшого розвитку та промоції багатофункціонального додатка у сфері поводження з відходами в інших
країнах Центральної Європи. This empirical study aims to present a real case study in the form of drafting an effective communication strategy to implement the new digital waste management application, SOWA, for B2B customers. In the Czech Republic (and elsewhere) businesses still do not accept that if they do not start working systematically with their waste, they will not have anything to produce in the future. They will not have space for their production and priority business areas. Moreover, in the rules of the new green policy, this area would become more expensive soon. However, the management of companies does not often realize the importance of innovations in this area of social, economic, and environmental reality. To effectively appeal to businesses often fighting to survive only by their social responsibility may not be a sufficiently strong argument in the current climate. At the same time, companies engaging in waste management solve the problem of how to improve their competitiveness, strengthening their position in this very competitive market. These companies thus face a major decision to introduce new digital technologies and their applications and to persuade the customers in the B2B market that these innovations represent maximum time savings and automated service for their businesses. Therefore, these companies ask themselves which marketing communication tools to use and which target groups will effectively convince them that the digitization project would benefit them. In terms of communication, the B2B market has several specifics alongside it compared to a larger, more widespread B2C market in marketing communication theory. These differences are essential in terms of the effectiveness of addressing recipients. The new communication strategy's draft rests on the authors' research, which mostly concerns the different target groups of B2B customers. The literature review characterizes the state of current knowledge of the issue of modern waste management and the necessary theoretical base in the specific field of B2B communication. This paper provides the necessary data and information which form the starting point of the communication strategy for one of the fundamental innovations in the field of waste management regarding the introduction and rollout of the new multifunctional application in the Czech Republic. Further rollout of this innovation to other central European countries is considered and subject to serious reflection. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Algeria
1
Australia
-100583036
Austria
167265
Belgium
1
Canada
1
China
1
Czechia
273298318
Denmark
1
Finland
9722832
France
-1635237821
Germany
1774987032
Ghana
1
India
94
Indonesia
273298319
Iran
558761804
Ireland
9722828
Italy
127028
Japan
1
Kenya
1
Lithuania
1
Malaysia
1
Netherlands
1774987033
Nigeria
1
Norway
1
Pakistan
2129519325
Poland
1
Portugal
222246624
Romania
69874605
Russia
85
Singapore
1
Slovakia
2129519326
South Africa
1
South Korea
1
Taiwan
1
Thailand
1
Ukraine
745725194
United Kingdom
922430831
United States
-100583033
Unknown Country
1213786510
Vietnam
11238
Downloads
Australia
2129519321
Belgium
1
Canada
-288541080
China
-476499137
Colombia
1
Czechia
1576593242
France
1
Germany
69874608
Ghana
1
Greece
1
India
273298317
Indonesia
-288541081
Ireland
-476499137
Italy
1
Japan
1
Mexico
1
Netherlands
1675790138
Poland
1
Portugal
-1226994534
Russia
1
Saudi Arabia
1
Slovakia
874
South Africa
2129519317
Spain
1024491659
Sweden
1
Taiwan
-1226994534
Tanzania
1
Turkey
1
Ukraine
1024491655
United Kingdom
1
United States
-100583034
Unknown Country
1213786509
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Svetlik_mmi_3_2022.pdf | 449.69 kB | Adobe PDF | -1557221474 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.