Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89593
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Поведінковий, соціальний, економічний та правовий вимір системи громадського здоров’я України: описовий, канонічний та факторний аналіз
Authors Lieonov, Serhii Viacheslavovych  
Kuzmenko, Olha Vitaliivna  
Koibichuk, Vitaliia Vasylivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0001-5639-3008
http://orcid.org/0000-0001-8575-5725
http://orcid.org/0000-0002-3540-7922
Keywords охорона здоров’я
здравоохранение
health care
рівень задоволеності медичними послугами
уровень удовлетворенности медицинскими услугами
level of satisfaction with medical services
фізичний стан
физическое состояние
physical condition
соціально-поведінковий аспект
социально-поведенческий аспект
social and behavioral aspect
рейтинговий показник
рейтинговый показник
rating indicator
Type authors certificate
Date of Issue 2021
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89593
Publisher Український інститут інтелектуальної власності
License Copyright not evaluated
Citation Авторське право на твір 110596 Україна. Поведінковий, соціальний, економічний та правовий вимір системи громадського здоров’я України: описовий, канонічний та факторний аналіз / C. В. Лєонов, О. В. Кузьменко, В. В. Койбічук. Заявл. 28.12.2021; опубл. 31.01.2022, Бюл. № 68.
Abstract Якість надання медичних послуг, рівень професіоналізму медичного персоналу відіграє ключову роль для функціонування та розвитку галузі охорони здоров’я та економіки кожної країни в цілому. Стаття присвячена розробленню інтегрального показника, що характеризує ступінь задоволеності населення країни отриманими медичними послугами. Його формування здійснено в розріз трьох етапів для 24 регіонів України та м. Києва. На першому етапі обґрунтовано доцільність використання 5-ти впливових груп вхідних індикаторів (поведінкового, фізичного, економічного, соціального та правового спрямування) загальною кількістю 59 ознак за допомогою дескриптивного моделювання. В межах другого етапу розроблено моделі канонічних кореляцій для найбільш корельованих складних ознак, що формують індикатор ступеня задоволеності населення країни отриманими медичними послугами: ознаки фізичного стану людини, ознаки соціального та поведінкового спрямування. Третій етап факторного моделювання (з використанням методів ортогонального перетворення Varimax, Quartimax and Equimax) дозволив виявити 5-ть найбільш впливових факторів для формування інтегрального показника та розроблення економетричних моделей стану галузі охорони здоров’я. Результати дослідження підтверджують необхідність щодо удосконалення якості надання медичних послуг та вдосконалення інновацій в розрізі реформування галузі охорони здоров’я, адже регіонів, де населення цілком задоволене рівнем отримання медичних послуг, не було виявлено. А населення більшості областей України (76% областей), в тому числі м. Києва, скоріше незадоволене отриманими медичними послугами.
Качество предоставления медицинских услуг, уровень профессионализма медицинского персонала играет ключевую роль в функционировании и развитии отрасли здравоохранения и экономики каждой страны в целом. Статья посвящена разработке интегрального показателя, характеризующего степень удовлетворенности населения страны полученными медицинскими услугами. Его формирование осуществлено в разрез трех этапов для 24 регионов Украины и г. Киева. На первом этапе обоснована целесообразность использования 5 влиятельных групп входных индикаторов (поведенческого, физического, экономического, социального и правового направления) общим количеством 59 признаков с помощью дескриптивного моделирования. В рамках второго этапа разработаны модели канонических корреляций для наиболее коррелированных сложных признаков, которые формируют индикатор степени удовлетворенности населения страны полученными медицинскими услугами: признаки физического состояния человека, признаки социального и поведенческого толка. Третий этап факторного моделирования (с использованием методов ортогонального преобразования Varimax, Quartimax and Equimax) позволил выявить 5 наиболее влиятельных факторов для формирования интегрального показателя и разработки эконометрических моделей состояния отрасли здравоохранения. Результаты исследования подтверждают необходимость усовершенствования качества предоставления медицинских услуг и совершенствования инноваций в разрезе реформирования отрасли здравоохранения, ведь регионов, где население вполне удовлетворено уровнем получения медицинских услуг, не было выявлено. А население большинства областей Украины (76% областей), в том числе г. Киева, скорее недовольно полученными медицинскими услугами.
The quality of the provision of medical services, the level of professionalism of the medical staff plays a key role in the functioning and development of the health care industry and the economy of each country as a whole. The article is devoted to the development of an integral indicator that characterizes the degree of satisfaction of the country's population with the received medical services. Its formation was carried out in three stages for 24 regions of Ukraine and the city of Kyiv. At the first stage, the expediency of using 5 influential groups of input indicators (behavioral, physical, economic, social and legal direction) with a total of 59 signs was substantiated with the help of descriptive modeling. Within the framework of the second stage, canonical correlation models were developed for the most correlated complex features that form an indicator of the degree of satisfaction of the country's population with the received medical services: features of a person's physical condition, features of social and behavioral direction. The third stage of factor modeling (using methods of orthogonal transformation Varimax, Quartimax and Equimax) made it possible to identify the 5 most influential factors for the formation of an integral indicator and the development of econometric models of the state of the health care industry. The results of the study confirm the need to improve the quality of the provision of medical services and improve innovations in the context of reforming the health care industry, because no regions were identified where the population is completely satisfied with the level of receiving medical services. And the population of most regions of Ukraine (76% of regions), including the city of Kyiv, is rather dissatisfied with the medical services they receive.
Appears in Collections: Авторські свідоцтва

Views

Austria Austria
60
China China
1541799
Côte d’Ivoire Côte d’Ivoire
1
France France
1
Ireland Ireland
474
Japan Japan
1541801
Luxembourg Luxembourg
1
Poland Poland
1
Russia Russia
66
Ukraine Ukraine
29615
United Kingdom United Kingdom
14808
United States United States
3854498
Unknown Country Unknown Country
7142079

Downloads

China China
1541802
Ireland Ireland
1
Ukraine Ukraine
29616
United States United States
770901
Unknown Country Unknown Country
14125205

Files

File Size Format Downloads
Lieonov_health_care.pdf 1.11 MB Adobe PDF 16467525

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.