Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89647
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Проблеми авіаційно-космічної галузі як частини оборонно-промислового комплексу України |
Other Titles |
Problems of the aerospace industry as part of the defense-industrial complex of Ukraine |
Authors |
Данилович-Кропивницька, М.Л.
Башак, П.Р. |
ORCID | |
Keywords |
авіаційно-космічна галузь експорт зброї Програма розвитку космічної галузі державна монополія приватний сектор aerospace industry arms exports Space Industry Development Program state monopoly private sector |
Type | Article |
Date of Issue | 2022 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89647 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | In Copyright |
Citation | Данилович-Кропивницька, М., & Башак, П. (2022). ПРОБЛЕМИ АВІАЦІЙНО-КОСМІЧНОЇ ГАЛУЗІ ЯК ЧАСТИНИ ОБОРОННО-ПРОМИСЛОВОГО КОМПЛЕКСУ УКРАЇНИ. Механiзм регулювання економiки, (1-2(95-96), 72-77. https://doi.org/10.32782/mer.2022.95-96.12 |
Abstract |
Стаття присвячена аналізу та систематизації проблем авіаційно-космічної галузі. За останні роки Україна активно розпродувала військове майно, техніку та зброю. Загалом експорт товарів військового призначення, у тому числі авіаційно-космічної техніки, значно ослабив військовий потенціал держави і зробив країну уразливою з військово-безпекової точки зору. До основних проблем авіаційно-космічної галузі як частини військово-промислового комплексу України автори відносять: недостатність бюджетного фінансування, відсутність власного космодрому, проблему відтоку наукової еліти, не встановлені часові рамки затвердження шостої космічної Програми, присутність на ринку державної монополії та корупції. Однією із головних проблем відсутності розвитку галузі є наявність збройного конфлікту з Російською Федерацією, що прямо вплинуло не тільки на цей стратегічний сектор, але й загалом на весь оборонно-промисловий комплекс. Правильним і економічно обґрунтованим кроком у вирішенні проблеми нарощення власного виробництва стала б боротьба із державною монополією в галузі, прийняття законопроектів, які дозволять розвиток приватного сектору на цьому галузевому ринку. Світовий досвід державно-приватного партнерства, пом’якшення регуляційних процедур, прозорість бюрократичних механізмів, антикорупційна політика в космічній галузі дозволили США, Туреччині, країнам G-7 зайняти лідерські позиції в розробці космічних програм, експорті літальних апаратів, дослідженні та освоєнні космосу. У статті наведено способи усунення проблем авіаційно-космічної галузі в цілому, а також рекомендаційні пропозиції з чітким аргументуванням та обґрунтованістю їх вчинення і до галузі, і до об’єкта дослідження. Науковий потенціал, здобутий за останні десятиліття в ІТ сфері, а також досвід в проектуванні та виготовленні військової авіаційно-космічної техніки, що підкріплювався б якісною нормативною базою, посприяв би росту підприємств, росту експортного потенціалу, можливістю поповнення власних військових запасів. Стан, в якому перебуває авіаційно-космічна галузь вимагає чітких та невідкладних дій уряду, адже з часом ситуація лише погіршуватиметься. The article is devoted to the analysis and systematization of problems in the aerospace industry. In recent years, Ukraine has been actively selling military equipment, machinery and weapons. In general, the export of military products, including aerospace equipment, has significantly weakened the state's military capabilities and made the country vulnerable both in terms of the military component and national security as a whole. To the main problems of the aerospace industry as part of the military-industrial complex of Ukraine the authors refer: insufficient budget funding, the lack of its own spaceport, the massive outflow of the intellectual elite from the country to work in developed countries, the inability to approve the Sixth Space Program for the coming years, the state monopoly in the industry, corruption. The main problem of the lack of industry development is the direct military conflict with the Russian Federation, which directly affects not only this strategic sector, but also the defense industry as a whole. The right and economically justified step in solving the problem of developing the industry and restoring the industry's own production would be to fight the state monopoly and pass new bills allowing private investment and initiatives in this industry market. The global experience of public-private partnership, easing of regulatory procedures, transparency of bureaucratic mechanisms, active anti-corruption policy have contributed to the fact that the United States, G-7 countries, Turkey took the leading position in the development of space programs, exports of aircraft, space exploration and research. The article presents ways to eliminate the problems of the aerospace industry as a whole, as well as recommendations with their clear reasoning and validity in the study area. The scientific potential accumulated over the past decades in the field of information technology, as well as experience in the development and production of military aerospace equipment, supported by a quality regulatory framework, would contribute to the growth of enterprises, the country's export potential, and the ability to replenish its own military reserves. The state the aerospace industry is in requires clear and urgent action on the part of the government, because the situation will only get worse over time. |
Appears in Collections: |
Механізм регулювання економіки (Mechanism of Economic Regulation) |
Views
Austria
108
Indonesia
1
Ireland
1483
Russia
116
Singapore
1
Ukraine
104433
United Kingdom
13908
United States
419328
Unknown Country
1
Downloads
China
13909
Germany
1
Indonesia
1
Portugal
1
Turkey
1
Ukraine
104434
United States
299274
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Danylovych_Kropyvnytska_mer_1_2_2022.pdf | 407.11 kB | Adobe PDF | 417621 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.