Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89696
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Factors Influencing Consumer Purchase Intention of Luxury Branded Perfumes
Other Titles Фактори зміни поведінки споживачів на ринку парфумерних товарів
Authors Krishnan, C.
Agarwal, N.
Gupta, S.
ORCID
Keywords елітна брендована парфумерія
намір купівлі
імідж бренду
якість
ціна
статус
сприйнята унікальність
luxury branded perfumes
purchase intention
brand image
quality
price
status
perceived uniqueness
Type Article
Date of Issue 2022
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89696
Publisher Sumy State University
License Creative Commons Attribution 4.0 International License
Citation Krishnan, C., Agarwal, N., & Gupta, S. (2022). Factors Influencing Consumer Purchase Intention of Luxury Branded Perfumes. Marketing and Management of Innovations, 3, 190-199. https://doi.org/10.21272/mmi.2022.3-17
Abstract Ця стаття узагальнює аргументи та контраргументи в межах наукової дискусії з питання особливостей поведінки споживачів на ринку парфумерних товарів. Систематизація літературних джерел засвідчила, що виявлення та розуміння факторів, які впливають на поведінку споживачів дозволяють впливати на їх вибір та регулювати попит на певні товари та послуги. Це дозволяє сформувати маркетингову конкурентоспроможну стратегію спрямовану на задоволення та перевершення очікувань споживачів з метою підвищення прибутковості компанії. Актуальність вирішення даної наукової проблеми полягає в тому, що ринок парфумерних товарів поділяється на дві групи: елітна продукція та mass market (масового споживання), що вимагає розуміння факторів поведінки кожної з груп товарів. Теоретичний аналіз маркетингових теорій, дозволив виділити п'ять факторів, які впливають на наміри споживачів купувати парфумерні товари: сприйняття унікальності, імідж бренду, якість, ціна та статус. Основною метою проведеного дослідження є визначення факторів, які впливають на бажання споживачів купувати елітну парфумерію. Методичним інструментарієм проведеного дослідження стали методи опитування, моделювання структурних рівнянь з використанням методу найменших квадратів. У статті представлено результати емпіричного аналізу, який засвідчив, що чотири змінні (імідж бренду, якість, ціна та статус) мають позитивний зв'язок з купівельними намірами. Дослідження емпірично підтверджує, що сприйняття унікальності не має статистично значущого впливу на бажання споживачів придбати елітну парфумерію. Результати дослідження мають практичне значення та можуть бути використані маркетологами та менеджерами для кращого розуміння поведінки споживачів товарів розкоші та розробки маркетингових стратегій, які допоможуть їхнім продуктам досягти успіху на ринку розкоші.
The Prestige Cosmetics & Fragrances segment dominates the luxury consumer goods market, which has grown considerably over the past decade. According to the Coco Chanel quote, «Luxury is a necessity that begins where necessity ends». Luxurious goods were once considered a luxury reserved for a select few. «Luxury» was used to describe uncommon and limited-supply items which were only available to a select group of people. As time has progressed, luxury goods have become more accessible to middle-class consumers as the luxury market has grown. A total of more than 1.2 trillion euros was spent on the luxury market in 2018. Because of the increasing purchasing power of today's consumers and the large size of the global luxury market, understanding this consumer group is critical to a company's success in enhancing its business success in the luxury perfume market. Developing effective plans to meet and exceed consumer expectations is essential for companies in the luxury industry. A luxury brand has distinct characteristics that make it stand out from the rest. This study examined these and other theories focusing on five factors influencing consumers’ purchase intention of luxury branded perfumes. The five factors above are perceived uniqueness, brand image, quality, price, and status. This study aims to shed light on the factors influencing the desire to purchase high-end branded perfumes. More specifically, it aims to discover the root causes of the phenomenon of buying luxury branded perfumes and the primary determinants of luxury-goods consumption. A survey was used to gather data, and structural equation modeling with partial least squares was used to analyse the framework. Because of the findings, four variables (brand image, quality, price, and status) were found to have a positive relationship with purchase intention. The results also show that perceived uniqueness does not significantly impact the desire to purchase luxury perfumes. Marketers and managers could use the results of this study to understand luxury consumer behaviours better and develop marketing strategies that would help their products succeed in the luxury market.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Australia Australia
905448912
Austria Austria
9081732
Belgium Belgium
-189085146
Bosnia & Herzegovina Bosnia & Herzegovina
1
China China
1858034186
Colombia Colombia
92310
Croatia Croatia
1
Czechia Czechia
45997
Ethiopia Ethiopia
1
Finland Finland
1
France France
139666
Germany Germany
-2063246763
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
72022
Hungary Hungary
1
India India
42738
Indonesia Indonesia
-94437172
Iran Iran
1
Ireland Ireland
152554
Israel Israel
3939550
Italy Italy
287499372
Kenya Kenya
1
Lebanon Lebanon
1
Macao SAR China Macao SAR China
1
Malaysia Malaysia
1720055993
Netherlands Netherlands
1996511676
Oman Oman
1018975272
Pakistan Pakistan
1720055971
Philippines Philippines
187187602
Poland Poland
1
Portugal Portugal
1
Romania Romania
1720055980
Russia Russia
73
Slovakia Slovakia
1
South Africa South Africa
1720055998
South Korea South Korea
204992
Spain Spain
214051
Sweden Sweden
133932
Switzerland Switzerland
1110855704
Taiwan Taiwan
1720056001
Ukraine Ukraine
-313004280
United Arab Emirates United Arab Emirates
26925
United Kingdom United Kingdom
1671492153
United States United States
-189085143
Unknown Country Unknown Country
1
Vietnam Vietnam
87867

Downloads

Argentina Argentina
1
Austria Austria
1
Bhutan Bhutan
187187611
China China
1810815599
Colombia Colombia
1
Cyprus Cyprus
1
France France
215453
Germany Germany
-189085150
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1671492154
India India
-189085145
Indonesia Indonesia
-94437171
Iran Iran
1221283
Ireland Ireland
121322
Italy Italy
165764
Japan Japan
1
Malaysia Malaysia
-566540312
Nepal Nepal
1
Netherlands Netherlands
1996511677
New Zealand New Zealand
1
Pakistan Pakistan
154774
Peru Peru
85
Philippines Philippines
1
Portugal Portugal
25473
Romania Romania
557921189
Singapore Singapore
1
Slovakia Slovakia
1
South Africa South Africa
1720055999
South Korea South Korea
148488
Spain Spain
1828736354
Sri Lanka Sri Lanka
169015
Sweden Sweden
1
Switzerland Switzerland
1
Taiwan Taiwan
-1420579996
Thailand Thailand
1
Turkey Turkey
165768
Ukraine Ukraine
-313004279
United Arab Emirates United Arab Emirates
-583426091
United Kingdom United Kingdom
1720055991
United States United States
-189085144
Unknown Country Unknown Country
1
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Krishnan_mmi_3_2022.pdf 524.9 kB Adobe PDF -640013866

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.