Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89696
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Factors Influencing Consumer Purchase Intention of Luxury Branded Perfumes |
Other Titles |
Фактори зміни поведінки споживачів на ринку парфумерних товарів |
Authors |
Krishnan, C.
Agarwal, N. Gupta, S. |
ORCID | |
Keywords |
елітна брендована парфумерія намір купівлі імідж бренду якість ціна статус сприйнята унікальність luxury branded perfumes purchase intention brand image quality price status perceived uniqueness |
Type | Article |
Date of Issue | 2022 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89696 |
Publisher | Sumy State University |
License | Creative Commons Attribution 4.0 International License |
Citation | Krishnan, C., Agarwal, N., & Gupta, S. (2022). Factors Influencing Consumer Purchase Intention of Luxury Branded Perfumes. Marketing and Management of Innovations, 3, 190-199. https://doi.org/10.21272/mmi.2022.3-17 |
Abstract |
Ця стаття узагальнює аргументи та контраргументи в межах наукової дискусії з питання особливостей
поведінки споживачів на ринку парфумерних товарів. Систематизація літературних джерел засвідчила, що
виявлення та розуміння факторів, які впливають на поведінку споживачів дозволяють впливати на їх вибір та
регулювати попит на певні товари та послуги. Це дозволяє сформувати маркетингову конкурентоспроможну
стратегію спрямовану на задоволення та перевершення очікувань споживачів з метою підвищення прибутковості
компанії. Актуальність вирішення даної наукової проблеми полягає в тому, що ринок парфумерних товарів
поділяється на дві групи: елітна продукція та mass market (масового споживання), що вимагає розуміння
факторів поведінки кожної з груп товарів. Теоретичний аналіз маркетингових теорій, дозволив виділити п'ять
факторів, які впливають на наміри споживачів купувати парфумерні товари: сприйняття унікальності, імідж
бренду, якість, ціна та статус. Основною метою проведеного дослідження є визначення факторів, які впливають
на бажання споживачів купувати елітну парфумерію. Методичним інструментарієм проведеного дослідження
стали методи опитування, моделювання структурних рівнянь з використанням методу найменших квадратів. У
статті представлено результати емпіричного аналізу, який засвідчив, що чотири змінні (імідж бренду, якість,
ціна та статус) мають позитивний зв'язок з купівельними намірами. Дослідження емпірично підтверджує, що
сприйняття унікальності не має статистично значущого впливу на бажання споживачів придбати елітну
парфумерію. Результати дослідження мають практичне значення та можуть бути використані маркетологами та
менеджерами для кращого розуміння поведінки споживачів товарів розкоші та розробки маркетингових
стратегій, які допоможуть їхнім продуктам досягти успіху на ринку розкоші. The Prestige Cosmetics & Fragrances segment dominates the luxury consumer goods market, which has grown considerably over the past decade. According to the Coco Chanel quote, «Luxury is a necessity that begins where necessity ends». Luxurious goods were once considered a luxury reserved for a select few. «Luxury» was used to describe uncommon and limited-supply items which were only available to a select group of people. As time has progressed, luxury goods have become more accessible to middle-class consumers as the luxury market has grown. A total of more than 1.2 trillion euros was spent on the luxury market in 2018. Because of the increasing purchasing power of today's consumers and the large size of the global luxury market, understanding this consumer group is critical to a company's success in enhancing its business success in the luxury perfume market. Developing effective plans to meet and exceed consumer expectations is essential for companies in the luxury industry. A luxury brand has distinct characteristics that make it stand out from the rest. This study examined these and other theories focusing on five factors influencing consumers’ purchase intention of luxury branded perfumes. The five factors above are perceived uniqueness, brand image, quality, price, and status. This study aims to shed light on the factors influencing the desire to purchase high-end branded perfumes. More specifically, it aims to discover the root causes of the phenomenon of buying luxury branded perfumes and the primary determinants of luxury-goods consumption. A survey was used to gather data, and structural equation modeling with partial least squares was used to analyse the framework. Because of the findings, four variables (brand image, quality, price, and status) were found to have a positive relationship with purchase intention. The results also show that perceived uniqueness does not significantly impact the desire to purchase luxury perfumes. Marketers and managers could use the results of this study to understand luxury consumer behaviours better and develop marketing strategies that would help their products succeed in the luxury market. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Australia
905448912
Austria
9081732
Belgium
-189085146
Bosnia & Herzegovina
1
China
1858034186
Colombia
92310
Croatia
1
Czechia
45997
Ethiopia
1
Finland
1
France
139666
Germany
-2063246763
Hong Kong SAR China
72022
Hungary
1
India
42738
Indonesia
-94437172
Iran
1
Ireland
152554
Israel
3939550
Italy
287499372
Kenya
1
Lebanon
1
Macao SAR China
1
Malaysia
1720055993
Netherlands
1996511676
Oman
1018975272
Pakistan
1720055971
Philippines
187187602
Poland
1
Portugal
1
Romania
1720055980
Russia
73
Slovakia
1
South Africa
1720055998
South Korea
204992
Spain
214051
Sweden
133932
Switzerland
1110855704
Taiwan
1720056001
Ukraine
-313004280
United Arab Emirates
26925
United Kingdom
1671492153
United States
-189085143
Unknown Country
1
Vietnam
87867
Downloads
Argentina
1
Austria
1
Bhutan
187187611
China
1810815599
Colombia
1
Cyprus
1
France
215453
Germany
-189085150
Hong Kong SAR China
1671492154
India
-189085145
Indonesia
-94437171
Iran
1221283
Ireland
121322
Italy
165764
Japan
1
Malaysia
-566540312
Nepal
1
Netherlands
1996511677
New Zealand
1
Pakistan
154774
Peru
85
Philippines
1
Portugal
25473
Romania
557921189
Singapore
1
Slovakia
1
South Africa
1720055999
South Korea
148488
Spain
1828736354
Sri Lanka
169015
Sweden
1
Switzerland
1
Taiwan
-1420579996
Thailand
1
Turkey
165768
Ukraine
-313004279
United Arab Emirates
-583426091
United Kingdom
1720055991
United States
-189085144
Unknown Country
1
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Krishnan_mmi_3_2022.pdf | 524.9 kB | Adobe PDF | -640013866 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.