Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89699
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | «Elle Ukraine» та «Elle man Ukraine»: комунікаційні стратегії та читацькі реакції |
Other Titles |
«Elle Ukraine» and «Elle man Ukraine»: communication strategies and readers’ reactions |
Authors |
Sadivnycha, Maryna Volodymyrivna
|
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-3943-7635 |
Keywords |
Elle Ukraine Elle Man Ukraine комунікаційні стратегії читацькі реакції аудиторні потреби франчайзингові видання communication strategies readers’ reactions audience’s needs franchising editions |
Type | Article |
Date of Issue | 2019 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89699 |
Publisher | Інститут журналістики КНУ ім. Тараса Шевченка |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Садівнича М. В. «Elle Ukraine» та «Elle man Ukraine»: комунікаційні стратегії та читацькі реакції // Журналістика. 2019. Вип. 17/18 (42/43). C. 155-164. |
Abstract |
У статті розглядається відповідність комунікаційних стратегій франчайзингових видань «Elle Ukraine» та «Elle Man Ukraine» аудиторним потребам. За
допомогою контент-аналізу досліджено тематично-змістове наповнення кожного видання, а також реакції читачів на публікації цих медіа, що дозволило зробити висновки щодо зацікавленості аудиторії в порушуваних виданнями темах.
Визначено, що їхні комунікаційні стратегії полягають у зміні тематики контенту, характерної для видань гендерного спрямування. При цьому «Elle Ukraine» має
різнобарвне тематичне наповнення, яке відповідає аудиторним потребам, у той
час як «Elle Man Ukraine» більше орієнтується на загальний формат медіабренду
«Elle» ніж на читацькі реакції українських споживачів інформації. The article examines the relevance of the communication strategies of the franchising editions Elle Ukraine and Elle Man Ukraine to the audience`s needs. Using content analysis investigated the thematic content of each edition, as well as the readers` activity on social networks, which made it possible to draw conclusions about the audience’s interest to the topics of the publications. It has been determined that the communication strategies of both editions are to change content that is typical for gender oriented editions. At the same time Elle Ukraine has a various thematic content that responds the audience’s needs, while Elle Man Ukraine more focuses on the overall format of Elle’s media brand than on the readers’ reactions of Ukrainian consumers. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ІФСК) |
Views
Austria
77
Ireland
180660272
Poland
180660275
Russia
73
Singapore
-1189186914
Ukraine
84562584
United Kingdom
3842255
United States
-1920963857
Unknown Country
1642226497
Downloads
France
1
Germany
1
Ireland
1
Lithuania
1
Poland
1
Romania
1
Singapore
1
Ukraine
-1189186912
United States
1095480218
Unknown Country
1642226498
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Sadivnycha_communication_strategies.pdf | 767.17 kB | Adobe PDF | 1548519811 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.