Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89718
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Research of Ukrainian Blood Service Market Problems to Ensure Competitiveness |
Authors |
Khomenko, Liliia Mykolaivna
![]() |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-5690-1105 |
Keywords |
медичний маркетинг служба крові маркетинг донорство крові медичний ринок medical marketing blood service marketing blood donation medical market |
Type | Conference Papers |
Date of Issue | 2022 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89718 |
Publisher | НУ "Запорізька політехніка" |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Khomenko L. M. Research of Ukrainian Blood Service Market Problems to Ensure Competitiveness. // Стратегічні пріоритети розвитку підприємництва, торгівлі та біржової діяльності : матеріали III Міжнародної науково-практичної конференції, м. Запоріжжя, 11-12 травня 2022 р. Запоріжжя : НУ "Запорізька політехніка", 2022. C. 189-190. |
Abstract |
Стрімкі зміни ринкової ситуації змушують підприємства шукати шляхи підвищення конкурентоспроможності своєї продукції. Те саме стосується закладів охорони здоров’я, зокрема служби крові. Ідея донорства крові стала важливою темою досліджень у сфері маркетингу, оскільки маркетингові стратегії можуть сприяти підвищенню конкурентоспроможності як окремого центру крові, так і галузі в цілому. Робота спрямована на дослідження проблем ринку ценрів крові та визначення тих, які можна вирішити за допомогою маркетингових інструментів. Служба крові України стикається з багатьма проблемами, кожну з яких можна віднести до однієї з наступних груп: інформаційні, матеріально-технічні, виробничі, безпекові, фінансові, політичні. Водночас за допомогою маркетингових інструментів можна вирішити лише інформаційні та логістичні проблеми. Rapid changes in the market situation are forcing companies to look for ways to increase the competitiveness of their products. The same applies to health care facilities, blood services in particular. The topic of blood donation has become an important topic of research in the field of marketing, as marketing strategies can help increase the competitiveness of both the individual blood center and the industry as a whole. The work aims to study the problems of the blood service market and identify those that using marketing tools can solve. The Blood Service of Ukraine faces many problems, each of which can be attributed to one of the following groups: information, logistics, production, safety, financial, political. At the same time, using marketing tools can solve only informational and logistical problems. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БіЕМ) |
Views

1

1

18

1510070

184

1

27

1

195498

3142

3239234

9916579
Downloads

1

3140

1071872

1

1

1

195496

1510069
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Khomenko_marketing.pdf | 259.13 kB | Adobe PDF | 2780581 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.