Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89894
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Особливості соціального інтелекту у студенток із різними рівнями мотивації до успіху та уникнення невдач
Authors Борсук, С.С.
ORCID
Keywords соціальний інтелект
социальный интеллект
social intelligence
мотивація до успіху
мотивация к успеху
motivation for success
соціально-психологічний тренінг
социально-психологический тренинг
socio-psychological training
Type Bachelous Paper
Date of Issue 2022
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89894
Publisher Сумський державний університет
License Copyright not evaluated
Citation Борсук С. С. Особливості соціального інтелекту у студенток із різними рівнями мотивації до успіху та уникнення невдач : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра : спец. 053 - психологія / наук. кер. Г. Є. Улунова. Суми : СумДУ, 2022. 123 с.
Abstract Кваліфікаційна робота на здобуття ступеню бакалавра присвячена дослідженню соціального інтелекту у студенток із різними рівнями мотивації до успіху та уникнення невдач. Розглянуті підходи до розуміння соціального інтелекту, особливості його розвитку в осіб юнацького віку. Визначені сутність, види та зв’язки мотивації з мотивом та потребою, досліджені теорії мотивації у структурі особистості. Визначено, що у більшості студенткам притаманний середній рівень розвитку соціального інтелекту, мотивація до успіху знаходиться на середньому рівні розвитку, а мотивація до уникнення невдач зустрічається найчастіше на високому рівні. Доведена наявність кореляційних зв’язків між соціальним інтелектом та мотивацією до успіху й мотивацією до уникнення невдач: у студенток зі зростанням рівня соціального інтелекту домінуючою є мотивація до успіху, а зі зниженням рівня соціального інтелекту домінує мотивація до уникнення невдач.
Квалификационная работа на соискание степени бакалавра посвящена исследованию социального интеллекта у студенток с разными уровнями мотивации к успеху и избеганию неудач. Рассмотрены подходы к пониманию социального интеллекта, особенности его развития у лиц юношеского возраста. Определены сущность, виды и связи мотивации с мотивом и потребностью, исследованы теории мотивации в структуре личности. Определено, что у большинства студенток присущ средний уровень развития социального интеллекта, мотивация к успеху находится на среднем уровне развития, а мотивация к избеганию неудач встречается чаще всего на высоком уровне.
The qualifying work for the bachelor's degree is devoted to the study of social intelligence in female students with different levels of motivation to succeed and avoid failure. Approaches to the understanding of social intelligence, features of its development in adolescents are considered. The essence, types and connections of motivation with motive and need are determined, theories of motivation in the personality structure are investigated. It was determined that the majority of female students have an average level of development of social intelligence, the motivation for success is at an average level of development, and the motivation to avoid failure is most often found at a high level.
Appears in Collections: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ІФСК)

Views

Australia Australia
1
Austria Austria
13138
China China
1
Ireland Ireland
38163691
Russia Russia
4101
Ukraine Ukraine
455680478
United Kingdom United Kingdom
2904786
United States United States
1135303341
Unknown Country Unknown Country
60

Downloads

Belgium Belgium
1
Canada Canada
1
France France
272823870
Germany Germany
455680478
Hungary Hungary
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Poland Poland
272823871
Russia Russia
1
Slovakia Slovakia
1
Sri Lanka Sri Lanka
1
Ukraine Ukraine
1135303344
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
1135303342
Unknown Country Unknown Country
1

Files

File Size Format Downloads
Borsuk_bak_rob.pdf 1.15 MB Adobe PDF -1023032381

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.