Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89902
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Концептуальна модель оцінювання потенційного споживача інноваційного продукту |
Authors |
Oliinyk, Viktor Mykhailovych
Bratushka, Serhii Mykolaiovych |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-6251-3846 http://orcid.org/0000-0003-3470-2265 |
Keywords |
концептуальна модель оцінювання концептуальная модель оценивания conceptual model of assessment потенційний споживач потенциальный потребитель potential consumer інноваційний продукт инновационный продукт innovative product |
Type | Conference Papers |
Date of Issue | 2020 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89902 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Олійник В. М., Братушка С. М. Концептуальна модель оцінювання потенційного споживача інноваційного продукту // Проблеми та перспективи розвитку фінансово-кредитної системи : матеріали Міжнародної науково-практичної конференції, м. Суми, 19-20 листопада 2020 р. Суми : Сумський державний університет, 2020. С. 247-250 |
Abstract |
Зростаюча конкуренція, коливання фінансової, економічної та політичної стабільності висувають нові вимоги до процесу впровадження нового товару. Задля попередньої оцінки доцільності впровадження тієї чи іншої інновації бажано мати інструмент для визначення приблизної кількісної і якісної оцінки
потенційної аудиторії споживачів. Дослідження споживачів особливостей їх поведінки, з’ясування основних мотивів купівлі ними товарів є важливим чинником прийняття багатьох управлінських рішень. Growing competition, fluctuations in financial, economic and political stability impose new requirements on the process of introducing a new product. For a preliminary assessment of the feasibility of implementing a particular innovation, it is desirable to have a tool for determining an approximate quantitative and qualitative assessment potential audience of consumers. The study of consumers, the peculiarities of their behavior, the clarification of the main motives for their purchase of goods is an important factor in making many management decisions. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БіЕМ) |
Views
Argentina
1
Austria
370
Germany
1
Ireland
24854
Japan
1
Russia
2595
Singapore
4736499
Ukraine
694765
United Kingdom
287846
United States
3726063
Unknown Country
9472997
Downloads
Germany
1
Indonesia
1
Ireland
1
Ukraine
1705194
United States
4736498
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Oliinyk_innovative_product.pdf | 927.97 kB | Adobe PDF | 6441695 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.