Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89902
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Концептуальна модель оцінювання потенційного споживача інноваційного продукту
Authors Oliinyk, Viktor Mykhailovych  
Bratushka, Serhii Mykolaiovych  
ORCID http://orcid.org/0000-0001-6251-3846
http://orcid.org/0000-0003-3470-2265
Keywords концептуальна модель оцінювання
концептуальная модель оценивания
conceptual model of assessment
потенційний споживач
потенциальный потребитель
potential consumer
інноваційний продукт
инновационный продукт
innovative product
Type Conference Papers
Date of Issue 2020
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89902
Publisher Сумський державний університет
License Copyright not evaluated
Citation Олійник В. М., Братушка С. М. Концептуальна модель оцінювання потенційного споживача інноваційного продукту // Проблеми та перспективи розвитку фінансово-кредитної системи : матеріали Міжнародної науково-практичної конференції, м. Суми, 19-20 листопада 2020 р. Суми : Сумський державний університет, 2020. С. 247-250
Abstract Зростаюча конкуренція, коливання фінансової, економічної та політичної стабільності висувають нові вимоги до процесу впровадження нового товару. Задля попередньої оцінки доцільності впровадження тієї чи іншої інновації бажано мати інструмент для визначення приблизної кількісної і якісної оцінки потенційної аудиторії споживачів. Дослідження споживачів особливостей їх поведінки, з’ясування основних мотивів купівлі ними товарів є важливим чинником прийняття багатьох управлінських рішень.
Growing competition, fluctuations in financial, economic and political stability impose new requirements on the process of introducing a new product. For a preliminary assessment of the feasibility of implementing a particular innovation, it is desirable to have a tool for determining an approximate quantitative and qualitative assessment potential audience of consumers. The study of consumers, the peculiarities of their behavior, the clarification of the main motives for their purchase of goods is an important factor in making many management decisions.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БіЕМ)

Views

Argentina Argentina
1
Austria Austria
370
Germany Germany
1
Ireland Ireland
24854
Japan Japan
1
Russia Russia
2595
Singapore Singapore
4736499
Ukraine Ukraine
694765
United Kingdom United Kingdom
287846
United States United States
3726063
Unknown Country Unknown Country
9472997

Downloads

Germany Germany
1
Indonesia Indonesia
1
Ireland Ireland
1
Ukraine Ukraine
1705194
United States United States
4736498

Files

File Size Format Downloads
Oliinyk_innovative_product.pdf 927.97 kB Adobe PDF 6441695

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.