Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89990
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Цифрові технології в освіті: сучасний досвід, проблеми та перспективи
Authors
ORCID
Keywords освіта
образование
education
дистанційні технології навчання
дистанционные технологии обучения
distance learning technologies
трансфер інновацій
трансфер инноваций
innovation transfer
імерсійні цифрові технології
иммерсионные цифровые технологии
immersive digital technologies
вебтранспарентність
вебтранспарентность
web transparency
інтерактивні методи навчання
интерактивные методы обучения
interactive learning methods
громадянська освіта
гражданское образование
civil education
Type Monograph
Date of Issue 2022
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89990
Publisher Сумський державний університет
License Copyright not evaluated
Citation Цифрові технології в освіті: сучасний досвід, проблеми та перспективи : монографія / Т. А. Васильєва та ін. ; за заг. ред. д-рки екон. наук, проф. Т. А. Васильєвої, д-ра екон. наук, проф. Ю. М. Петрушенка. Суми : Сумський державний університет, 2022. 150 с.
Abstract У колективній монографії наведено теоретико-методологічні й прикладні підходи до організації дистанційного навчання у закладах вищої освіти і використання інтерактивних методів навчання. Особливу увагу приділено результатам опитування у сфері громадянської освіти на платформі дистанційної громадянської освіти, що дасть змогу покращити розвиток громадянських компетентностей відповідно до запитів та інтересів українського суспільства. У роботі запропоновано методичний підхід до використання імерсійних цифрових технологій в інноваційній діяльності закладів освіти та стимулювання трансферу знань у реальний сектор економіки. Також подано кращі практики застосування цифрових технологій і результати інноваційної освітньої діяльності закладів середньої освіти. Розрахована на широке коло читачів, які цікавляться питаннями освіти, а також викладачів, аспірантів і студентів.
В коллективной монографии освещены теоретико-методологические и прикладные подходы к организации дистанционного обучения в высших учебных заведениях и использованию в них интерактивных методов обучения. Особое внимание уделено результатам опроса в сфере гражданского образования на платформе дистанционного гражданского образования. Полученные результаты позволят улучшить развитие гражданских компетентностей в соответствии с запросами и интересами украинского общества. В работе предложен методический подход к использованию иммерсионных цифровых технологий в инновационной деятельности учебных заведений как фактор стимулирования трансфера знаний в реальный сектор экономики. Также представлены лучшие практики применения цифровых технологий и результаты инновационной образовательной деятельности среднего образования. Рассчитана на широкий круг читателей, интересующихся вопросами образования, а также преподавателей, аспирантов и студентов.
The collective monograph highlights theoretical, methodological, and applied approaches to the organization of distance learning in higher educational institutions and the use of interactive teaching methods in them. Particular attention is paid to the results of a survey in the field of civic education on the platform of distance civic education. The results obtained will improve the development of civic competencies in accordance with the needs and interests of Ukrainian society. The paper proposes a methodical approach to the use of immersion digital technologies in the innovative activities of educational institutions as a factor in stimulating the transfer of knowledge to the real sector of the economy. The best practices for the use of digital technologies and the results of innovative educational activities of secondary education are also presented. Designed for a wide range of readers interested in education, as well as teachers, graduate students, and students.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БіЕМ)

Views

Australia Australia
1
Austria Austria
1746031200
China China
1
Côte d’Ivoire Côte d’Ivoire
1795017122
Estonia Estonia
-367058727
France France
235146222
Germany Germany
-841815042
Indonesia Indonesia
1
Iran Iran
1
Ireland Ireland
-1063469332
Israel Israel
1
Latvia Latvia
1
Netherlands Netherlands
1
Poland Poland
-1076528513
Russia Russia
124
Slovakia Slovakia
1
Spain Spain
1
Sweden Sweden
10017509
Switzerland Switzerland
1
Ukraine Ukraine
-1076528528
United Kingdom United Kingdom
1746031351
United States United States
-1076528514
Unknown Country Unknown Country
-637103687

Downloads

Albania Albania
1
Austria Austria
1746031201
Belarus Belarus
1795017191
Belgium Belgium
-1258740065
Brazil Brazil
1
Bulgaria Bulgaria
-365437482
Canada Canada
-1063469292
China China
982089316
Croatia Croatia
1746031175
Cyprus Cyprus
-367058704
Czechia Czechia
1278782669
Denmark Denmark
395709620
Egypt Egypt
1795016975
Estonia Estonia
-367058728
Finland Finland
1225010793
France France
-1076528511
Georgia Georgia
395709765
Germany Germany
-1076528507
Gibraltar Gibraltar
2086667
Hungary Hungary
1
Indonesia Indonesia
1
Iran Iran
1
Ireland Ireland
-365437477
Israel Israel
-637103773
Italy Italy
-561386463
Japan Japan
395709613
Kazakhstan Kazakhstan
1490085525
Latvia Latvia
1
Lithuania Lithuania
1729032447
Moldova Moldova
-1063469362
Netherlands Netherlands
-1063469300
Norway Norway
-2053089185
Poland Poland
-1076528512
Portugal Portugal
-485669065
Romania Romania
-365437470
Russia Russia
-1063469288
Singapore Singapore
-1063469294
Slovakia Slovakia
982089283
Slovenia Slovenia
1
Spain Spain
1729032501
Sweden Sweden
-485669080
Switzerland Switzerland
-561386546
Togo Togo
1
Turkey Turkey
1729032491
Ukraine Ukraine
-1076528508
United Kingdom United Kingdom
-1076528530
United States United States
-1076528510
Unknown Country Unknown Country
-1122243647
Uzbekistan Uzbekistan
1

Files

File Size Format Downloads
Vasylieva_education.pdf 5.81 MB Adobe PDF -1355768058

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.