Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89991
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Stakeholders Communication In The Process Of Innovations Commercialization On The Global Marke
Authors Shcherbachenko, Viktoriia Oleksiivna  
Kotenko, S. I.
Saher, Liudmyla Yuriivna  
Shcholokova, H.V.
ORCID http://orcid.org/0000-0002-4570-3389
http://orcid.org/0000-0002-5628-5477
Keywords стейкхолдери
stakeholders
комунікація
communication
інновації
innovations
комерціалізація
commercialization
трансфер технологій
technology transfer
Type Article
Date of Issue 2022
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89991
Publisher Університет імені Альфреда Нобеля
License Creative Commons Attribution 4.0 International License
Citation Shcherbachenko V.O., Kotenko S. I., Sager L.Yu., H.V. Shcholokova (2022). Stakeholders Communication In The Process Of Innovations Commercialization On The Global Market. Aкадемічний огляд. № 2 (57), 158-170. DOI: 10.32342/2074-5354-2022-2-57-12
Abstract Будь-який бізнес-процес потребує чітко налагодженої комунікації між його учасниками. Процес комерціалізації інновацій також не є винятком. Швидкість та успіх комерціалізації залежить від самих учасників, якості налагодженої взаємодії між ними, їхнього цілепокладання, мотивації тощо. Правильна побудована комунікаційна взаємодія не тільки пришвидшує виведення інновацій на ринок, а також сприяє формуванню довготривалих відносин. Проте підбір учасників ланцюга комерціалізації інновацій та налагодження між ними стійких гармонійних взаємовідносин є досить складним, тривалим і відповідальним процесом. У статті наведено результати дослідження ролі стейкхолдерів у процесі комерціалізації інновацій. Метою дослідження є аналіз комунікацій та взаємодії стейкхолдерів у процесі комерціалізації інновацій у міжнародному бізнес-середовищі. Для досягнення поставленої мети необхідно реалізувати наступні завдання: визначити етапи аналізу стейкхолдерів комерціалізації інновацій, проаналізувати ступінь їх важливості та зацікавленості, визначити методи взаємодії стейкхолдерів у міжнародному бізнес-середовищі. Основними методами дослідження, які були використані при написанні статті, є порівняльний аналіз наукових публікацій та досліджень роботи з комерціалізації інновацій, узагальнення та візуалізація карти програмним забезпеченням VOS Viewer, аналіз стейкхолдерів та методів взаємодії в процесі комерціалізації інновацій, зокрема, матриця зацікавлених сторін, матриця Менделова (матриця «влада/інтерес»), модель зацікавлених сторін Мітчелла-Агла-Вуда, система оцінки підзвітності, карта зацікавлених сторін. За допомогою програмного продукту VOSviewer була створена карта візуалізації у зв’язку з поняттями «комерціалізація інновацій», «стейкхолдери» та суміжними ідеями на основі інформації з бази даних Scopus. У процесі роботи над статтею були проаналізовані літературні джерела, близькі до теми дослідження. Результати аналізу підтвердили теорію про форми взаємодії стейкхолдерів у процесі комерціалізації інновацій.
It is impossible to commercialize innovations without properly selected participants. Participants are the key to building a reliable commercialization chain capable of quickly and efficiently turning an idea into an innovative product. However, selecting participants in the innovation commercialization chain is a rather complex, lengthy, and appropriate process. The success and speed of commercialization of innovations depend on it. In addition to selecting participants, it is important to ensure communication between them, that is, to establish communication at a qualitative level, achieving harmonious relations. Properly constructed communication interaction will accelerate the introduction of innovations to the market and contribute to forming long-term relationships. The article contains the results of an investigation of stakeholders in the process of innovation commercialization. The study’s purpose is to analyze stakeholders’ communications and interaction in the commercialization of innovations in the international business environment. To achieve this goal, it is necessary to implement the following tasks: to define the stages of stakeholder analysis of innovation commercialization, analyze the degree of their importance and interest, and determine methods of interaction between stakeholders in the international business environment. The main research methods used in the process of writing the article are comparative analysis of scientific publications and research on the work of commercialization of innovations, generalization and visualization map by VOS viewer software analysis of stakeholders, and methods of interaction in the process of commercialization of innovations, in particular the matrix of stakeholders, the Mendelow’s Matrix (“power/interest” matrix), Mitchell-Agle-Wood Stakeholder Model, Accountability Scorecard, Stakeholder’s Map. With the help of the VOS viewer software product, a visualization map was created in connection with the concepts of “commercialization of innovations”, “stakeholders” and related ideas based on information from the Scopus database. While working on the article, literary sources were analyzed close to the research topic. The analysis results confirmed the theory of the forms of interaction between stakeholders in the process of innovation commercialization.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БіЕМ)

Views

Argentina Argentina
1
Australia Australia
678067618
Austria Austria
5284310
Botswana Botswana
1423192238
Canada Canada
1505695059
China China
1
Denmark Denmark
1
Estonia Estonia
1
Germany Germany
1441571490
Ghana Ghana
1
India India
735665541
Indonesia Indonesia
1
Iran Iran
1
Ireland Ireland
773903614
Israel Israel
1
Italy Italy
1
Japan Japan
1
Kenya Kenya
678067602
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
1441571489
Mauritius Mauritius
1
Netherlands Netherlands
735665534
Nigeria Nigeria
1
Pakistan Pakistan
678067616
Poland Poland
1
Romania Romania
1
Russia Russia
124
Saudi Arabia Saudi Arabia
245513488
Singapore Singapore
-797465824
Slovakia Slovakia
1247698062
South Africa South Africa
678067619
Sri Lanka Sri Lanka
678067609
Sweden Sweden
1
Thailand Thailand
1
Trinidad & Tobago Trinidad & Tobago
1441571492
Ukraine Ukraine
1371788994
United Arab Emirates United Arab Emirates
735665543
United Kingdom United Kingdom
11101062
United States United States
-1669631450
Unknown Country Unknown Country
96347
Vietnam Vietnam
1

Downloads

Australia Australia
678067605
Belgium Belgium
1
China China
1441571496
Denmark Denmark
1
Germany Germany
1247698059
Hungary Hungary
1
India India
94656
Kenya Kenya
678067617
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
1
Mauritius Mauritius
1
Morocco Morocco
1
Netherlands Netherlands
1
Poland Poland
44604400
Singapore Singapore
1
Slovakia Slovakia
1
South Korea South Korea
1
Sri Lanka Sri Lanka
1441571491
Trinidad & Tobago Trinidad & Tobago
30663
Ukraine Ukraine
308036214
United Kingdom United Kingdom
11101061
United States United States
-198618912
Unknown Country Unknown Country
11101072

Files

File Size Format Downloads
Shcherbachenko_stakeholders.pdf 1.25 MB Adobe PDF 1368358137

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.