Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89991
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Stakeholders Communication In The Process Of Innovations Commercialization On The Global Marke |
Authors |
Shcherbachenko, Viktoriia Oleksiivna
![]() Kotenko, S. I. Saher, Liudmyla Yuriivna ![]() Shcholokova, H.V. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-4570-3389 http://orcid.org/0000-0002-5628-5477 |
Keywords |
стейкхолдери stakeholders комунікація communication інновації innovations комерціалізація commercialization трансфер технологій technology transfer |
Type | Article |
Date of Issue | 2022 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89991 |
Publisher | Університет імені Альфреда Нобеля |
License | Creative Commons Attribution 4.0 International License |
Citation | Shcherbachenko V.O., Kotenko S. I., Sager L.Yu., H.V. Shcholokova (2022). Stakeholders Communication In The Process Of Innovations Commercialization On The Global Market. Aкадемічний огляд. № 2 (57), 158-170. DOI: 10.32342/2074-5354-2022-2-57-12 |
Abstract |
Будь-який бізнес-процес потребує чітко налагодженої комунікації між його учасниками. Процес комерціалізації інновацій також не є винятком. Швидкість та успіх комерціалізації залежить від самих учасників, якості налагодженої взаємодії між ними, їхнього цілепокладання, мотивації тощо. Правильна побудована комунікаційна взаємодія не тільки пришвидшує виведення інновацій на ринок, а також сприяє формуванню довготривалих відносин. Проте підбір учасників ланцюга комерціалізації інновацій та налагодження між ними стійких гармонійних взаємовідносин є досить складним, тривалим і відповідальним процесом. У статті наведено результати дослідження ролі стейкхолдерів у процесі комерціалізації інновацій. Метою дослідження є аналіз комунікацій та взаємодії стейкхолдерів у процесі комерціалізації інновацій у міжнародному бізнес-середовищі. Для досягнення поставленої мети необхідно реалізувати наступні завдання: визначити етапи аналізу стейкхолдерів комерціалізації інновацій, проаналізувати ступінь їх важливості та зацікавленості, визначити методи взаємодії стейкхолдерів у міжнародному бізнес-середовищі. Основними методами дослідження, які були використані при написанні статті, є порівняльний аналіз наукових публікацій та досліджень роботи з комерціалізації інновацій, узагальнення та візуалізація карти програмним забезпеченням VOS Viewer, аналіз стейкхолдерів та методів взаємодії в процесі комерціалізації інновацій, зокрема, матриця зацікавлених сторін, матриця Менделова (матриця «влада/інтерес»), модель зацікавлених сторін Мітчелла-Агла-Вуда, система оцінки підзвітності, карта зацікавлених сторін. За допомогою програмного продукту VOSviewer була створена карта візуалізації у зв’язку з поняттями «комерціалізація інновацій», «стейкхолдери» та суміжними ідеями на основі інформації з бази даних Scopus. У процесі роботи над статтею були проаналізовані літературні джерела, близькі до теми дослідження. Результати аналізу підтвердили теорію про форми взаємодії стейкхолдерів у процесі комерціалізації інновацій. It is impossible to commercialize innovations without properly selected participants. Participants are the key to building a reliable commercialization chain capable of quickly and efficiently turning an idea into an innovative product. However, selecting participants in the innovation commercialization chain is a rather complex, lengthy, and appropriate process. The success and speed of commercialization of innovations depend on it. In addition to selecting participants, it is important to ensure communication between them, that is, to establish communication at a qualitative level, achieving harmonious relations. Properly constructed communication interaction will accelerate the introduction of innovations to the market and contribute to forming long-term relationships. The article contains the results of an investigation of stakeholders in the process of innovation commercialization. The study’s purpose is to analyze stakeholders’ communications and interaction in the commercialization of innovations in the international business environment. To achieve this goal, it is necessary to implement the following tasks: to define the stages of stakeholder analysis of innovation commercialization, analyze the degree of their importance and interest, and determine methods of interaction between stakeholders in the international business environment. The main research methods used in the process of writing the article are comparative analysis of scientific publications and research on the work of commercialization of innovations, generalization and visualization map by VOS viewer software analysis of stakeholders, and methods of interaction in the process of commercialization of innovations, in particular the matrix of stakeholders, the Mendelow’s Matrix (“power/interest” matrix), Mitchell-Agle-Wood Stakeholder Model, Accountability Scorecard, Stakeholder’s Map. With the help of the VOS viewer software product, a visualization map was created in connection with the concepts of “commercialization of innovations”, “stakeholders” and related ideas based on information from the Scopus database. While working on the article, literary sources were analyzed close to the research topic. The analysis results confirmed the theory of the forms of interaction between stakeholders in the process of innovation commercialization. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БіЕМ) |
Views

1

678067618

5284310

1423192238

1505695059

1

1

1

1441571490

1

735665541

1

1

773903614

1

1

1

678067602

1

1441571489

1

735665534

1

678067616

1

1

124

245513488

-797465824

1247698062

678067619

678067609

1

1

1441571492

1371788994

735665543

11101062

-1669631450

96347

1
Downloads

678067605

1

1441571496

1

1247698059

1

94656

678067617

1

1

1

1

1

44604400

1

1

1

1441571491

30663

308036214

11101061

-198618912

11101072
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Shcherbachenko_stakeholders.pdf | 1.25 MB | Adobe PDF | 1368358137 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.