Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/90051
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Modern problems of environmental education
Authors Hrytsenko, Pavlo Valeriiovych  
Chulanov, K.
Maslii, M.
ORCID http://orcid.org/0000-0002-3648-4313
Keywords екологічна освіта
экологическое образование
environmental education
екологічна свідомість
экологическое сознание
environmental awareness
екологічне виховання
экологическое воспитание
environmental education
Type Conference Papers
Date of Issue 2022
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/90051
Publisher Sumy State University
License In Copyright
Citation Hrytsenko P. V., Chulanov К., Maslii М. Modern problems of environmental education // Economics for Ecology : Materials International scientific-practical conference, Sumy, 31 May - 01 June, 2022. Sumy : Sumy State University, 2022. Р. 84-88
Abstract Сучасна екологічна ситуація спонукає до швидкої перебудови мислення людства та кожної окремої людини, формування екологічної свідомості та культури. У зв'язку з цим екологічна освіта та екологічне виховання стають новим освітнім пріоритетом. Досвід країн ЄС показує, що, спираючись на принципи екологічної політики країни, високий рівень екологічної культури та активну позицію людини щодо охорони довкілля, можна покращити стан довкілля. Водночас високий рівень екологічної культури неможливий без екологічного виховання, яке має здійснюватися на основі комплексності та наступності виховання. Також слід зазначити, що необхідно виховувати в людях екологічну свідомість, а не просто вчити. Пасивність самої людини є однією з причин низької екологічної свідомості, тому питання екологічної освіти є дуже актуальним у сучасному суспільстві.
The current environmental situation prompts a rapid restructuring of the thinking of mankind and each individual person, the formation of environmental consciousness and culture. In this regard, environmental education and environmental upbringing are becoming a new educational priority area. The experience of the EU countries shows that, based on the principles of the country's environmental policy, a high level of environmental culture and an active position of a person in environmental protection, it is possible to improve the state of the environment. At the same time, a high level of environmental culture is impossible without environmental education, which should be carried out on the basis of the complexity and continuity of education. It should also be noted that it is necessary to cultivate environmental consciousness in people, and not just teach. The passivity of a man himself is one of the reasons for low environmental awareness, that is why the issue of environmental education is very relevant in modern society.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БіЕМ)

Views

Austria Austria
735
Bangladesh Bangladesh
1
Ireland Ireland
5162
Japan Japan
1
Philippines Philippines
1
Russia Russia
729
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
5920690
United Kingdom United Kingdom
290472
United States United States
11280348
Unknown Country Unknown Country
1065297

Downloads

Ireland Ireland
1
Japan Japan
1
Ukraine Ukraine
561032
United States United States
18563438
Unknown Country Unknown Country
1

Files

File Size Format Downloads
Hrytsenko_environmental_education.pdf 510.71 kB Adobe PDF 19124473

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.