Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/90051
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Modern problems of environmental education |
Authors |
Hrytsenko, Pavlo Valeriiovych
Chulanov, K. Maslii, M. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-3648-4313 |
Keywords |
екологічна освіта экологическое образование environmental education екологічна свідомість экологическое сознание environmental awareness екологічне виховання экологическое воспитание environmental education |
Type | Conference Papers |
Date of Issue | 2022 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/90051 |
Publisher | Sumy State University |
License | In Copyright |
Citation | Hrytsenko P. V., Chulanov К., Maslii М. Modern problems of environmental education // Economics for Ecology : Materials International scientific-practical conference, Sumy, 31 May - 01 June, 2022. Sumy : Sumy State University, 2022. Р. 84-88 |
Abstract |
Сучасна екологічна ситуація спонукає до швидкої перебудови мислення людства та кожної окремої людини, формування екологічної свідомості та культури. У зв'язку з цим екологічна освіта та екологічне виховання стають новим освітнім пріоритетом. Досвід країн ЄС показує, що, спираючись на принципи екологічної політики країни, високий рівень екологічної культури та активну позицію людини щодо охорони довкілля, можна покращити стан довкілля. Водночас високий рівень екологічної культури неможливий без екологічного виховання, яке має здійснюватися на основі комплексності та наступності виховання. Також слід зазначити, що необхідно виховувати в людях екологічну свідомість, а не просто вчити. Пасивність самої людини є однією з причин низької екологічної свідомості, тому питання екологічної освіти є дуже актуальним у сучасному суспільстві. The current environmental situation prompts a rapid restructuring of the thinking of mankind and each individual person, the formation of environmental consciousness and culture. In this regard, environmental education and environmental upbringing are becoming a new educational priority area. The experience of the EU countries shows that, based on the principles of the country's environmental policy, a high level of environmental culture and an active position of a person in environmental protection, it is possible to improve the state of the environment. At the same time, a high level of environmental culture is impossible without environmental education, which should be carried out on the basis of the complexity and continuity of education. It should also be noted that it is necessary to cultivate environmental consciousness in people, and not just teach. The passivity of a man himself is one of the reasons for low environmental awareness, that is why the issue of environmental education is very relevant in modern society. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БіЕМ) |
Views
Austria
735
Bangladesh
1
Ireland
5162
Japan
1
Philippines
1
Russia
729
Singapore
1
Ukraine
5920690
United Kingdom
290472
United States
11280348
Unknown Country
1065297
Downloads
Ireland
1
Japan
1
Ukraine
561032
United States
18563438
Unknown Country
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Hrytsenko_environmental_education.pdf | 510.71 kB | Adobe PDF | 19124473 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.