Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/90056
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Соціальні, економічні та освітні трансформації в цифрову епоху |
Other Titles |
Social, economic and lighting transformations in the digital age |
Authors |
Lieonov, Serhii Viacheslavovych
Kryklii, Olena Anatoliivna |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-5639-3008 http://orcid.org/0000-0002-4825-3950 |
Keywords |
вища освіта высшее образование Higher Education управління персоналом управление персоналом HR стейкхолдери вищої освіти стейкхолдеры высшего образования stakeholders of higher education освітній процес образовательный процесс educational process індустрія 4.0 индустрия 4.0 iIndustry 4.0 цифровізація цифровизация digitization інформаційні технології информационные технологии information technology сталий розвиток устойчивое развитие sustainability |
Type | Monograph |
Date of Issue | 2022 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/90056 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Соціальні, економічні та освітні трансформації в цифрову епоху : монографія / С. В. Лєонов та ін. ; за заг. ред. д-ра екон. наук С. В. Лєонова, к-ки екон. наук О. А. Криклій. – Суми : Сумський державний університет, 2022. – 204 с. |
Abstract |
У колективній монографії розкрито основні тенденції соціальних, економічних та освітніх трансформацій у цифрову епоху. Розглянуто основні драйвери цифровізації в соціоекономічній та освітній сферах з акцентом на вплив пандемії COVID-19 та висвітлено роль передання інформації та інформаційно-комунікаційних технологій в умовах становлення індустрії 4.0, проведено метааналіз ключових понять цифровізації вищої освіти, систематизовано інструменти побудови мапи стейкхолдерів і сценаріїв їхньої взаємодії в системі вищої освіти, розроблено концептуальні положення формування концепції реалізації європейської візії глобальної трансформації управління персоналом, сформовано науково-методичні засади побудови сучасної системи інформатизації як складової процесу навчання в логістичній роботі аграрних підприємств, запропонований практичний інструментарій для дослідження впливу цифровізації суспільно-економічних трансформацій на рівень глобального цифрового розвитку в умовах конвергенції цифровізації екосистем. Видання призначене для здобувачів вищої освіти закладів вищої освіти, може бути корисним для викладачів, аспірантів, науковців, державних службовців. В коллективной монографии раскрыты основные тенденции социальных, экономических и образовательных трансформаций в цифровую эпоху. Рассмотрены основные драйверы цифровизации в социоэкономической и образовательной сферах с акцентом на влияние пандемии COVID-19 и освещена роль передачи информации и информационно-коммуникационных технологий в условиях индустрии 4.0, проведен метаанализ ключевых понятий цифровизации высшего образования, систематизированы инструменты построения системы высшего образования, разработаны концептуальные положения формирования концепции реализации европейского видения глобальной трансформации управления персоналом, сформированы научно-методические основы построения современной системы информатизации как составляющей процесса обучения в логистической работе аграрных предприятий, предложен практический инструментарий для исследования влияния цифровизации общественно-экономических трансформаций на уровень глобального цифрового развития в условиях конвергенции цифровизации экосистем. Издание предназначено для соискателей высшего образования высшего образования, может быть полезным для преподавателей, аспирантов, ученых, государственных служащих. The collective monograph reveals the main trends in social, economic, and educational transformations in the digital age. The main drivers of digitalization in the socio-economic and educational spheres are considered with an emphasis on the impact of the COVID-19 pandemic and the role of information transfer and information and communication technologies in the context of the formation of industry 4.0 is highlighted, a meta-analysis of the key concepts of digitalization of higher education is carried out, tools for building a higher education system are systematized, conceptual provisions are developed formation of the concept of the implementation of the European vision of the global transformation of personnel management, the scientific and methodological foundations for building a modern informatization system as a component of the learning process in the logistics work of agricultural enterprises have been formed, practical tools have been proposed for studying the impact of digitalization of socio-economic transformations on the level of global digital development in the conditions of convergence of digitalization of ecosystems The publication is intended for applicants for higher education of higher education, it can be useful for I am teachers, graduate students, scientists, civil servants. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БіЕМ) |
Views
Austria
917
Belgium
56
Canada
633986056
Czechia
185193717
Côte d’Ivoire
1
France
396496079
Germany
1281318665
Hong Kong SAR China
1
Ireland
24899
Lebanon
1
Lithuania
1
Moldova
24857
Netherlands
1289115294
Poland
633986062
Russia
920
Serbia
680752620
Singapore
1
Slovakia
1
Sweden
1174053933
Switzerland
1
Ukraine
214545502
United Kingdom
2117813486
United States
633986046
Unknown Country
-630516609
Downloads
Austria
-1949235613
Belgium
14543310
Canada
214545517
China
194195
Cyprus
1
Czechia
680752656
Denmark
1
Finland
1289115279
France
633986059
Georgia
1
Germany
633986045
Hong Kong SAR China
1
Hungary
1
Ireland
1
Israel
222574426
Italy
103662
Lithuania
420011701
Moldova
24856
Netherlands
-1949235610
Poland
633986063
Romania
518730343
Russia
518730339
Slovakia
1
Spain
1
Sweden
1174053934
Ukraine
633986061
United Kingdom
420011714
United States
633986064
Unknown Country
-630516608
Uzbekistan
680752647
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Lieonov_digitization.pdf | 4.98 MB | Adobe PDF | 500119752 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.