Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/90072
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Modern achievements and prospects for the development of higher medical education: Ukrainian realities |
Other Titles |
Сучасні досягнення і перспективи розвитку вищої медичної освіти: українські реалії |
Authors |
Radziievska, I.
Trepet, G. Radzikhovska, N. Sukhostavets, Nataliia Petrivna ![]() Yuryk, O. Saienko, V. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-2132-5037 |
Keywords |
medical education professional education education in Ukraine reforming professional education the realities of medical education in Ukraine медична освіта професійна освіта освіта в Україні реформування професійної освіти реалії медичної освіти в Україні |
Type | Article |
Date of Issue | 2022 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/90072 |
Publisher | EDITORIAL PRIMMATE SAS |
Citation | Radziievska, I., Trepet, G., Radzikhovska, N., Sukhostavets, N., Yuryk, O., & Saienko, V. (2022). Modern achievements and prospects for the development of higher medical education: Ukrainian realities. Amazonia Investiga, 11(55), 114-123. https://doi.org/10.34069/AI/2022.55.07.12 |
Abstract |
The purpose of the study is to research and highlight modern achievements and prospects for the development of higher medical education in Ukraine. Theoretical and empirical methods were used to achieve the set goal and solve research problems. A modern doctor must perfectly master his professional competence. The main motive for reforming the medical field is the desire of students to master professional skills and practical skills, to deepen the acquired theoretical knowledge and apply it in practice, to develop skills regarding the standards of providing medical care, to gain experience in practical work, which will allow a modern student to successfully work independently in the future. It is also necessary to create a group that would carefully study and propose a number of conceptual priority measures related to changes in legislation and aimed at coordination between universities in order to develop a clear, unified strategy for reforming medical education, to ensure the responsibility of higher education institutions for the quality of education and its guarantee, taking into account the interests of society. Мета дослідження – дослідити та висвітлити сучасні досягнення та перспективи розвитку вищої медичної освіти в Україні. Для досягнення поставленої мети та вирішення завдань дослідження використовувалися теоретичні та емпіричні методи. Сучасний лікар повинен досконало володіти своєю професійною компетенцією. Основним мотивом реформування медичної галузі є бажання студентів оволодіти професійними навичками та практичними навичками, поглибити набуті теоретичні знання та застосувати їх на практиці, розвинути навички щодо стандартів надання медичної допомоги, отримати досвід практичної роботи. , що дозволить сучасному студенту в майбутньому успішно працювати самостійно. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (НН МІ) |
Views

1

113

1

79

1

530

1

114

339854

11623

5812

739396

2236464
Downloads

101097

530

1

1

23135

739395

1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Radziievska_et_al_medical_education_2022.pdf | 502.51 kB | Adobe PDF | 864160 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.