Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/90237
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Approach to the formation of city brand management
Authors Smolennikov, Denys Olehovych  
Dubrovina, О.
ORCID http://orcid.org/0000-0001-8418-051X
Keywords управління брендом міста
управление брендом города
city brand management
брендинг
branding
органи місцевого самоврядування
органы местного самоуправления
local governments
Type Conference Papers
Date of Issue 2021
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/90237
Publisher Сумський державний університет
License In Copyright
Citation Smolennikov D., Dubrovina O. Approach to the formation of city brand management // Економічні проблеми сталого розвитку : матеріали Міжнародної науково-практичної конференції студентів та молодих вчених імені професора О. Ф. Балацького, м. Суми, 4-5 грудня 2021 р. Суми : Сумський державний університет, 2021. С. 147-149
Abstract Для підвищення конкурентоспроможності містам, як і компаніям, необхідно створити свій бренд, який міг би позиціонувати місто якнайкраще для цільової аудиторії та покращити його інвестиційний клімат. Єдиної системи формування бренду міста немає. Кожен муніципалітет унікальний і має своїх жителів, історію, цінності, переваги та недоліки. Відповідно, підхід до формування бренду різний. Авторами розроблено алгоритм дій органів місцевого самоврядування щодо формування бренд-менеджменту міста
Для повышения своей конкурентоспособности городам, как и компаниям, необходимо создавать свой бренд, который мог бы позиционировать город с лучшей стороны для целевой аудитории и улучшать его инвестиционный климат. Единой системы формирования бренда города не существует. Каждый муниципалитет уникален и имеет своих жителей, историю, ценности, преимущества и недостатки. Следовательно, и подход к формированию бренда разный. Авторами разработан алгоритм действий органов местного самоуправления по формированию бренд-менеджмента города
To increase their competitiveness, cities, like companies, need to create their image, which could position the city on the best side for the target audience and improve its investment climate. There is no single system for forming the city's brand. Each municipality is unique and has its inhabitants, history, values, advantages and disadvantages. Consequently, the approach to brand formation is different. An algorithm of actions for local governments to form city brand management was developed by the authors
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БіЕМ)

Views

Australia Australia
1
Côte d’Ivoire Côte d’Ivoire
1
Germany Germany
1
Ireland Ireland
258
Lithuania Lithuania
1
Nigeria Nigeria
1
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
100379
United Kingdom United Kingdom
8499
United States United States
397182
Unknown Country Unknown Country
1012651

Downloads

France France
1
Germany Germany
1
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Poland Poland
1
Spain Spain
1
Switzerland Switzerland
1
Ukraine Ukraine
506326
United Kingdom United Kingdom
8496
United States United States
506325

Files

File Size Format Downloads
Smolennikov_branding.pdf 288.88 kB Adobe PDF 1021154

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.