Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/90266
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Exployting TikTok in teaching English: SWOT analysis of application
Other Titles Використання TikTok у викладанні англійської мови: SWOT-аналіз
Authors Otroshchenko, Larysa Stepanivna  
Medvedovska, Dar`ia Oleksandrivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0002-2333-333X
http://orcid.org/0000-0002-6532-4108
Keywords навчання англійській мові
обучение английскому языку
teaching English
TikTok
студенти
студенты
students
соціальна мережа
социальная сеть
social media platform
Type Article
Date of Issue 2022
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/90266
Publisher Луганський національний університет імені Тараса Шевченка
License Creative Commons Attribution 4.0 International License
Citation Otroshchenko L.S., Medvedovska D.O. Exployting TikTok in teaching English: SWOT analysis of application // Вісник ЛНУ імені Тараса Шевченка. Серія: Філологічні науки. 2022. №2 (350). С. 168-174. DOI: 10.12958/2227-2844-2022-2(350)-168-174.
Abstract Додатки соціальних мереж зараз стають все більш популярними в освітньому процесі. Ця стаття має на меті дослідити потенціал використання нового додатка для соціальних мереж TikTok у викладанні англійської мови в Сумському державному університеті. TikTok — це і навчальна платформа, і соціальна мережа. Цей метод активного навчання має різні унікальні особливості, які приваблюють студентів. Успіх TikTok значною мірою пояснюється інтерактивним та надзвичайно привабливим характером аудіовізуального контенту, який домінує на його платформі. Метою цієї роботи є дослідження доцільності використання платформи TikTok у процесі вивчення англійської мови. Для цього авторами було використано SWOT-аналіз із оцінкою сильних сторін, слабких сторін, можливостей, загроз використання TikTok у навчальному процесі. У цій роботі розглянуто переваги інтеграції TikTok в навчальний процес у класі та поза ним. Дослідження показують, що це ефективний інструмент як для студентів, так і для вчителів. В статті представлені різні способи впровадження TikTok під час навчання англійської мови, оскільки все більше і більше викладачів англійської мови використовують платформи соціальних мереж.
Приложения социальных сетей сейчас становятся все популярнее в образовательном процессе. Целью этой статьи является исследование потенциала использования нового приложения для социальных сетей TikTok в преподавании английского языка в Сумском государственном университете. TikTok – это и обучающая платформа, и социальная сеть. Этот метод активного обучения имеет разные уникальные особенности, которые привлекают студентов. Успех TikTok в значительной степени объясняется интерактивным и чрезвычайно привлекательным характером аудиовизуального контента, который доминирует на его платформе. Цель этой работы – исследование целесообразности использования платформы TikTok в процессе изучения английского языка. Для этого авторы использовали SWOT-анализ с оценкой сильных сторон, слабых сторон, возможностей, угроз использования TikTok в учебном процессе. В данной работе рассмотрены преимущества интеграции TikTok в учебный процесс в классе и вне его. Исследования показывают, что это эффективный инструмент, как для студентов, так и для преподавателей. В статье представлены разные способы внедрения TikTok при обучении английскому языку, поскольку все больше и больше преподавателей английского языка используют платформы социальных сетей.
Social media applications are fast becoming more and more popular in the educational process nowadays. This paper aims to explore the potential of the newly emerging social media application TikTok utilization in teaching English. TikTok is both a learning platform and a social network. This active learning method has unique features that attract students to use it. TikTok’s success is primarily due to the interactive and highly engaging nature of the audiovisual content that dominates its platform. Users often spend hours scrolling through their feeds, and popular channels boast millions of followers. The advantages of integrating TikTok into the educational process inside and outside of the classroom have been examined in this paper. It has many benefits and is effective in helping students and teachers in teaching and learning activities. Research indicates that this is an effective tool for students and teachers alike. It breaks the lessons down so users can absorb it as part of an “everyday scroll”. Different ways of TikTok implementation while teaching English have been presented. In addition, the experience of TikTok usage for educational purposes during English lessons at Sumy State University has been described. How one can harness social media in that journey will depend on his individual goals. Furthermore, more and more language teachers take to social media platforms. However, some threats and concerns about TikTok usage have been mentioned in the paper. 
Appears in Collections: Наукові видання (ІФСК)

Views

Australia Australia
316769106
Bangladesh Bangladesh
1
Brazil Brazil
1
Cambodia Cambodia
1451883495
Canada Canada
632095274
China China
316769108
Colombia Colombia
1
Côte d’Ivoire Côte d’Ivoire
1
Ecuador Ecuador
1
France France
1
Germany Germany
316769104
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
India India
316769102
Indonesia Indonesia
-2139100054
Iran Iran
1
Ireland Ireland
-1500663598
Japan Japan
1307890113
Kazakhstan Kazakhstan
208058
Laos Laos
1
Lebanon Lebanon
1
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
-2139100055
Maldives Maldives
1
Netherlands Netherlands
1451883499
New Zealand New Zealand
1
Palestinian Territories Palestinian Territories
1
Philippines Philippines
-2139100057
Poland Poland
1
Serbia Serbia
1
Singapore Singapore
1
South Africa South Africa
1
South Korea South Korea
1
Spain Spain
1
Switzerland Switzerland
259662849
Thailand Thailand
1259315917
Turkey Turkey
1710699879
Ukraine Ukraine
70789779
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
1767975435
United States United States
1767975432
Unknown Country Unknown Country
1641983137
Vietnam Vietnam
-356732522

Downloads

Bangladesh Bangladesh
1
Canada Canada
7852272
China China
1
Germany Germany
316769105
India India
71043
Indonesia Indonesia
-2139100053
Iran Iran
1
Ireland Ireland
1
Kazakhstan Kazakhstan
1
Laos Laos
1710699889
Lebanon Lebanon
1
Malaysia Malaysia
-1500663595
Palestinian Territories Palestinian Territories
1
Philippines Philippines
-2139100059
Thailand Thailand
1767975428
Ukraine Ukraine
70789780
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
316769113
United States United States
1767975433
Unknown Country Unknown Country
1641983138
Vietnam Vietnam
-356732521

Files

File Size Format Downloads
Otroshchenko_Medvedovska_Exploiting_Tik_Tok.pdf 631.04 kB Adobe PDF 1465288981

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.