Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/90324
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Intercultural Communication Skills as an International Tool for the Development of English-Language Communicative Competencies |
Authors |
Kozlovska, Hanna Borysivna
Kostyrya, I. Biletska, O. Shevchenko, M. Lastovskyi, V. Mishchenko, A. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-7138-4422 |
Keywords |
розмовні навички разговорные навыки speaking skills спілкування общение communication культура culture полікультурне середовище поликультурная среда multicultural environment навчальна програма учебная программа curriculum критичне мислення критическое мышление critical thinking навчання англійської мови обучение английскому языку English language teaching |
Type | Article |
Date of Issue | 2022 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/90324 |
Publisher | Sciedu Press |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Kozlovska G., Kostyrya I., Biletska O., Shevchenko M., Lasvskyi V., Mishchenko A. Intercultural Communication Skills as an International Tool for the Development of English-Language Communicative Competencies. Journal of Curriculum and Teaching: Sciedu Press, Canada. Vol. 11, No 6, Special Issue, 2022. P. 30-43 |
Abstract |
Мета цього експериментального дослідження полягала в тому, щоб з'ясувати, чи можна використовувати навички міжкультурного спілкування як інструмент розвитку комунікативних англомовних компетенцій. Для цього використовувався досвід трьох країн: Нідерландів, Сінгапуру та Бельгії. Населення цих країн має високий рівень володіння англійською як іноземною. У ході дослідження було проведено педагогічний експеримент. Проведено опитування 137 учасників експерименту. Результати обробляли математичними методами дисперсійного аналізу, коефіцієнту Коена та критерію Пірсона. Також використовувалося програмне забезпечення статистики. Виявлено, що використання таких методів навчання англійської мови як перегляд англомовних фільмів, читання англомовних художніх творів мовою оригіналу сприяє розвитку навичок міжкультурної комунікації. Ефективна участь у живому спілкуванні студентів з англомовними іноземними однокласниками та віртуальний обмін. Однак найкращих результатів можна досягти, послідовно застосовуючи ці три методи. Дослідження показало, що використовувані методи навчання, які сприяли розвитку навичок міжкультурного спілкування, також позитивно вплинули на розвиток англомовних комунікативних компетенцій. Встановлений зв'язок дає підстави стверджувати, що навички міжкультурної комунікації можна використовувати як інструмент розвитку англомовних комунікативних компетенцій. Подальші дослідження мають бути зосереджені на пошуку способів оптимізації навчальних програм, пошуку ефективних методів та орієнтації учасників на розвиток навичок міжкультурного спілкування. Цель этого экспериментального исследования состояла в том, чтобы выяснить, можно ли использовать навыки межкультурного общения в качестве инструмента для развития коммуникативных англоязычных компетенций. Для этого использовался опыт трех стран: Нидерландов, Сингапура и Бельгии. Население этих стран имеет высокий уровень владения английским языком как иностранным. В ходе исследования был проведен педагогический эксперимент. Был проведен опрос 137 участников эксперимента. Результаты обрабатывали математическими методами дисперсионного анализа, коэффициента Коэна и критерия Пирсона. Также использовалось программное обеспечение для статистики. Выявлено, что использование таких методов обучения английскому языку, как просмотр англоязычных фильмов, чтение англоязычных художественных произведений на языке оригинала, способствует развитию навыков межкультурной коммуникации. Эффективны участие в живом общении студентов с англоязычными иностранными студентами и виртуальный обмен. Однако наилучших результатов можно добиться, последовательно применяя эти три метода. Исследование показало, что используемые методы обучения, которые способствовали развитию навыков межкультурного общения, также оказали положительное влияние на развитие англоязычных коммуникативных компетенций. Установленная связь дает основание утверждать, что навыки межкультурной коммуникации могут быть использованы как инструмент развития англоязычных коммуникативных компетенций. Дальнейшие исследования должны быть сосредоточены на поиске способов оптимизации учебных программ, поиске эффективных методов и ориентации участников на развитие навыков межкультурного общения. The aim of this experimental study was to find out whether intercultural communication skills can be used as a tool to develop communicative English-speaking competencies. The experience of three countries: the Netherlands, Singapore, and Belgium was used for this purpose. The population of these countries has a high level of English as a foreign language. The pedagogical experiment was conducted in the course of research. A survey of the 137 participants in the experiment was conducted. The results were processed by mathematical methods of analysis of variance, Cohen’s coefficient and Pearson’s chi-squared test. Statistics software was also used. It was found that the use of such English teaching methods as watching English-language films, and reading English-language art works in the original language promotes the development of intercultural communication skills. Participation in live communication between students and English-speaking foreign classmates and virtual exchange are effective. However, the best results can be achieved by applying these three methods in sequence. The study showed that the teaching methods used, which contributed to the development of intercultural communication skills, also had a positive impact on the development of English-language communicative competencies. The established connection gives grounds to claim that the intercultural communication skills can be used as a tool for the development of English-language communicative competencies. Further research should focus on finding ways to optimize curricula, finding effective methods and focusing participants on the development of intercultural communication skills. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ІФСК) |
Views
Australia
1195760506
Belgium
1
Canada
1
Chile
1
China
338254969
France
1
Germany
573060987
Greece
1
Hong Kong SAR China
1
India
1
Indonesia
1195760513
Iran
1
Ireland
42
Israel
1842980935
Japan
4909
Malaysia
-2036116351
Nepal
1
Norway
9831
Pakistan
1
Philippines
998595989
Romania
1
Saudi Arabia
2099333742
Singapore
-1107883497
Spain
1
Sweden
-1107883514
Thailand
-1107883494
Turkey
322525
Ukraine
-96299806
United Kingdom
-2009786542
United States
1195760508
Unknown Country
20546035
Vietnam
-1107883501
Downloads
Algeria
573060982
Armenia
1
Australia
1
Azerbaijan
1
Bangladesh
-96299804
Cambodia
573060979
Cameroon
1
Canada
1
China
-1107883500
Colombia
573060981
Egypt
80233849
Germany
573060983
Hungary
1
Indonesia
1195760504
Iran
-1107883508
Ireland
41
Italy
1
Japan
322516
Kazakhstan
-1590130078
Malaysia
-1107883510
Netherlands
1
Nigeria
1
Pakistan
1016296781
Philippines
9816
Singapore
6848805
Slovakia
9827
South Africa
1
South Korea
1
Spain
322527
Sri Lanka
1195760510
Sweden
1195760512
Thailand
322540
Turkey
998595982
Ukraine
998595984
United States
-1107883492
Unknown Country
6848791
Vietnam
6848799
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Kozlovska_inozemna_mova.pdf | 356.22 kB | Adobe PDF | -1418149468 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.